Är det värt det?...

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date
Nu kanske det här bara ses som ungdomligt oförstånd, men nej, jag har aldrig känt att "man kanske skulle lägga ner allt man lägger på hojen på något annat?", för, vad skulle det vara? Att vara utan motorcykel vore ju helt absurt. Det är min enda hobby vafasen.

Tänk en sommardag med runt 20 grader, soligt och fint, stället hänger där hemma, man har absolut ingenting för sig, favoritvägen ligger några mil härifrån, lusten att bara gasa av sig lite faller på och i garaget står det ingen hojen. Fy fan.

Efter att jag misst min bror i en mc olycka,så var mina funderingar percis som dina.Men min erfarenhet är när man håller på med sorgearbetet,så finns det så många frågor man aldrig får svar på.Tycker personligen att du ska ta det med ro,ta den tid du behöver,så sitter du snart på R6an igen med och ler med dina polarare.Tro mig jag vet!

Hur länge har du åkt hoj eller varit intresserad av motorcyklar?

För mig är det enkelt. Mitt liv kretsar kring motorcyklar i all form, vet knappt vem jag är om jag inte hade haft det här för det har funnits som en nära vän igenom hela mitt liv. När livet alltid varit som mest skit (ungefär som det här skitåret, -2007. Tur att man bara upplever ett o samma år en gång) så har alltid min kärlek till motorer,motorcyklar, garage, mek, racing osv alltid funnits där och på något sätt fått mig på benen igen. Det är något jag kunnat falla tillbaka på. Men visst, självklart har jag haft mina tvivel, men aldrig på att sluta helt, jag har nu t.ex efter 7år på motocrossbanan bestämt mig för prova på roadracing/banåkning istället då jag bytte bort min cross mot en banhoj. Och på så vis så överlever mitt motorcykelintresse men jag jag omstrukturer lite grann bara. Kanske något för dig? Har du pasionen så finns det inga anledningar att sluta, men kanske helt enkelt bara prova på nått annat, hd,touring,dragracing,motard,cross,speedway,sidovagn,trial, osv osv osv ..

Jag vet iaf att jag inte skulle tycka att ett liv utan motorcyklar var värt att leva.

För mig är det enkelt. Mitt liv kretsar kring motorcyklar i all form, vet knappt vem jag är om jag inte hade haft det här för det har funnits som en nära vän igenom hela mitt liv. När livet alltid varit som mest skit (ungefär som det här skitåret, -2007. Tur att man bara upplever ett o samma år en gång) så har alltid min kärlek till motorer,motorcyklar, garage, mek, racing osv alltid funnits där och på något sätt fått mig på benen igen. Det är något jag kunnat falla tillbaka på. Men visst, självklart har jag haft mina tvivel, men aldrig på att sluta helt, jag har nu t.ex efter 7år på motocrossbanan bestämt mig för prova på roadracing/banåkning istället då jag bytte bort min cross mot en banhoj. Och på så vis så överlever mitt motorcykelintresse men jag jag omstrukturer lite grann bara. Kanske något för dig? Har du pasionen så finns det inga anledningar att sluta, men kanske helt enkelt bara prova på nått annat, hd,touring,dragracing,motard,cross,speedway,sidovagn,trial, osv osv osv ..

Jag vet iaf att jag inte skulle tycka att ett liv utan motorcyklar var värt att leva.

Exakt! testa t.ex motocross,eller nåt av ovanstående, så kickar det nog liv i gnistan:tummenupp

förstår hur du tänker - har själv tagit ett par rejäla funderare efter min olycka i somras. Är jäkligt glad över att det slutade så lyckligt som det gjorde och jag tror tyvär att det fordras något i stil med en större olycka för att man ska inse sin egen dödlighet. Men precis som med allt annat måste man sätta det i perspektiv; som många andra kloka människor i denna tråd redan nämt så måste du väga fördelarna mot nackdelarna.

Själv tänker jag byta bort sporthojen mot motard, för att sen vid en senare tidpunkt i livet (när ekonomin tillåter) komplettera med endurokörning.

Mina nyktra fredagsfunderingar :)

Du gör precis det som känns mest rätt. Livet tar oväntade vändningar och ibland skakar det till och man hamnar på en ny "väg" i livet. Nya vänner, nya hobbies, nya värderingar. Att sluta med en grej och börja med något annat är inget misslyckande eller fel. Det är bara så det är.
Mitt sammanfattande tips är: Sälj inte hojen innan du hittat din "nya väg" (ny hobby eller vad det nu kan vara). Men var inte rädd för att ta steget när du står där. Du kan alltid ångra dig o köpa en ny hoj om det skulle vara så.

Många har redan sagt det, gör paus, gör något annat. Du kommer tillbaka, mer mogen, mer motiverad . Du kommer att inse att du är inte du om du inte får eller vill köra hoj. Det kanske även blir en ny väg i livet, något helt annat. Glöm bara inte att det är du som bestämmer, ingen annan vad du ska göra. Ingen annan. :tummenupp

Det hela började när jag var 14 år gammal och tittade på motogp på eurosport- i den åldern köpte jag mig en moped som jag trimmade - gick bäst i stan=)

Tog studenten 2005 - började jobba och i maj köpte jag min första motorcykel (r6 ss) - tog körkort i september. En sammanfattning typ.

Men visst har du lite rätt... man känner sig inte hel utan en motorcykel. :gnissla

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon