Är det värt att renovera

OggY69

En små störd man på 40år nej 27menade ja
Gick med
10 Feb 2009
Ort
Åtvidaberg
Hoj
Bandit 1200s SF kittad+GSXR 1100 -89
Har en extra motor till min Bandit 1200 -96 som nästan alla motorfästen är av på + ett litet hål, jag har folk som fixar svetsningen och så men när jag endå måste riva ner hela motorn inför svetsning så undrar jag ska man byta alla lager inkl vevlager, borra om, och fixa toppen samtidigt. bilder finnes om någon skulle vara intresserad......
 
Om det går att svetsa i en motor utan risk för att läckströmmarna skulle skada lager etc är en evig debatt där jag sett duktiga svetsare i båda lägren....

Är det en reservmotor som du kan ha liggande tills du kommer över billiga delar på ebay och kan pussla ihop en top notch motor till rimliga pengar så hade jag satsat på det.....
 
Beroende på hur du svetsar fast motorfästen etc så är det stor chans att blocket behöver arborras och planas etc efteråt. Fundera på om det ryms i budgeten.
Annars kan det vara helt bortkastade pengar då ett snett vevhus kommer käka lager som Oprah käkar chips :gnissla
 
bandit 1200

Jå man skulle kunna sälja allt som reservdelar men då måste jag köpa en ny motor för jag har en gixxer 1100 -89 rullande chassi som står och vill ha ömhet ..... bilder på motor fästena och objektet finnes i mitt garage kolla gärna och kommentera:fyllisar
 
för ca 8kkr har du en banditmotor hemma från uk.
Frågan är om det lönar sig att renovera, kontra sälja i delar och skaffa sig ett "helt" objekt
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top