Är det värt att köpa en Xbox?

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Ort
s-tälje
Hoj
zx6r 98
Tja, helt enkelt den frågan...En med fet hårddisk och färdigchippad.
Finns det tillräckligt många bra spel? Kommer det en Xbox 2 om 4 dagar?
 
Går också i såna här tankar.
En chippad med fet hårddisk får man ju pröjsa 4k för, är det värt det?
 
capi skrev:
Finns det tillräckligt många bra spel?
Ja, det tycker jag i vart fall och framförallt så kan du använda din chippade Xbox som ett fläskigt multimediacenter med programmet XBOX Media Center, vilket för mig personligen är det bästa med boxen.

capi skrev:
Kommer det en Xbox 2 om 4 dagar?
Nej. Det dröjer.
 
capi skrev:
Tja, helt enkelt den frågan...En med fet hårddisk och färdigchippad.
Finns det tillräckligt många bra spel? Kommer det en Xbox 2 om 4 dagar?


Har precis köpt en Xbox o laddat med 200Gb disk o ja jag kan bara rekomendera det till 100%. man kan tillomed ladda rakt ner i boxen med Xtoolbox från polarens box. o eftersom Xboxen är "dum" har den inget ACK paket i sin nätverks överföring så tankar du nästan 20MB/s

Bara att handla. sen kör vi Moto GP 2 över nätet mot varandra hela vintern.
 
N00b fråga: Vad behöver man 160GB hårddisk till i en xbox?
 
Skalman skrev:
N00b fråga: Vad behöver man 160GB hårddisk till i en xbox?

Det är där du sparar alla liren, när den är crackad alltså, du kan även spara filmer o alltmöjligt, riktigt bra mackapär dedär om man lämnar in den på mod.
 
Superbee skrev:
Det är där du sparar alla liren, när den är crackad alltså, du kan även spara filmer o alltmöjligt, riktigt bra mackapär dedär om man lämnar in den på mod.

Aha, jag trodde bara man brände DVD:er av ISOna och sen körde de därifrån.
 
Xbox e roligt...spelet "Juiced" är skitroligt så nu väntar jag bara på ett MC-spel av samma typ. Spel där man tävlar och bygger om / trimmar / optimerar sitt fordon :)
 
Funkar ju att köra x-boxen som en FTP-klient mot datorn annars :yoparty Spela rätt från datorns hdd...

/B
 
capi skrev:
Tja, helt enkelt den frågan...En med fet hårddisk och färdigchippad.
Finns det tillräckligt många bra spel? Kommer det en Xbox 2 om 4 dagar?
Svaret är JA! Idag är dock frågan om det är värt att köpa en färdigchippad med tanke på att du kan få en box för runt 1200-1500 spänn. Men har du inget chip o ingen gammal disk du kan stoppa i så är det nog enklast att köpa den färdig o klar.

Ja, det finns tillräckligt med spel. Xbox två kommer inte om 4 dagar...
 
Hmm, ok, bra svar, det blir nog en sådan då. :)
Men vad ska man ha för chip och mjukvara? Är det strunt samma eller finns det märkbara skillnader?
 
tjockisbulle skrev:
:rodnar
Sorry.

3k är ändå mycket tycker jag...
fast mindre än 4k..

gruppköp ? :)

Det tycker inte jag om du nu tänker fylla HD med spel eller kommer du köpa original spel? Räkna ungefär minst 500:- per spel gånger kanske 15 spel. Tycker du fortfarande att 3000:- är mkt :va
 
fireblade skrev:
Xbox e roligt...spelet "Juiced" är skitroligt så nu väntar jag bara på ett MC-spel av samma typ. Spel där man tävlar och bygger om / trimmar / optimerar sitt fordon :)


Fick prova ett spel som heter Guy Game hos en kompis i helgen. Riktigt roligt frågespel med lite :tuttar när man svara rätt!
 
motardnisse skrev:
Det tycker inte jag om du nu tänker fylla HD med spel eller kommer du köpa original spel? Räkna ungefär minst 500:- per spel gånger kanske 15 spel. Tycker du fortfarande att 3000:- är mkt :va


Ne jag tycker det är mkt pga av att jag mest kommer ha den för att se filmer och har redan en divx dvdspelare som funkar bra.

Bekvämligheten kommer göra det najs dock,
min dvdspelare har inge nätverk och det saknar jag.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top