Är det värt 100kr milen?

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Bakom ovanstående rubrik döljer sig ett litet huvudbry gällande nyköp.

Jag går i funderingar om att köpa ny hoj och hittade en motsvarande begagnad som hade gått 100mil.
Köper jag helt ny så kostar den 120.000
Köper jag en som har gått 100 mil så vill de ha 110.000

Det jag inte riktigt kan bestämma mig om är om dessa 100 mil är värt 10.000 kr eller är det lika bra att lägga på de sista 10.000 också och få nytt, som man vet ingen har lyckats misshandla under 100 mil eller ev. DOA effekter åtgärdas direkt hellre än att bli garantifrågor etc.

Ja, vad tycker ni min kära sporthojs fantaster?

oavsett, så har du ju garanti på den "begade"

jag hade kört på den som gått 100 mil, sparat stålarna för lite extra godis till hojen :D

För lite skillnad mot att köpa nytt. Med nytt har du all information direkt från början och kan köra in den korrekt (=livligt). Hade det rört sig om 20 tusen hade jag tagit den begagnade och köpt tillbehör för resten om så önskas.

Kan dock förstå att han som säljer den inte vill släppa den för lägre, han har säkerligen förlorat nog ändå. Jag tycker de flesta säljer sina nya (07:or) hojar för billigt och att de äldre är för dyra i jämförelse. Men som sagt, tillgång och efterfrågan...

Lycka till! /D.

oavsett, så har du ju garanti på den "begade"

jag hade kört på den som gått 100 mil, sparat stålarna för lite extra godis till hojen :D

Det är lite så jag resonerar. Båda hojarna är samma färg så behöver inte göra avkall på det.

Vidare så kan man ju inte köra original så behöver två slipon (inte gratis) och så behöver jag nytt skinnställ, handskar och kängor.

Får ju i alla fall skinnställ för de 10k som skiljer i pris och nästan slipon'en.

Aaaaaaaaa, huvudbry...

Sedan kan man alltid diskturera hur smart det är att köpa hoj i mars när det lika gärna kan vara snöstorm imorgon och vara så i 1 månad till, men det är ju en annan fråga :D

du borde ju kunna pruta in mycket av utrustningen om butiken säljer sådant...typ iallafall få halva priset eller stället på köpet.

Satsa på den begagnade och pruta lite extra så du får med Slip-on i det begärda priset

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra