Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Mark skrev:Som rubriken lyder.
Är det väldigt lätt eller faktiskt rätt svårt att "sno" nån annans "bild"?
Räcker det med en brandvägg för att stoppa intrånget?
O.vetande
Uppfattade jag dig rätt nu, om jag inte själv har aktiverat cammen, så kan ingen se vad den frångar. Men om jag skickar ut bilden till nån annan, så kan en "tjyv" likaväl titta på den?korvgubbe skrev:Att stjäla bilden som din webcam fångar utan att själv "se" bilden är nog rätt svårt. Däremot finns en hel del program som gör att en person kan "spela in" den bild de ser på dig..(även rörlig)..
...Lika enkelt som att spela in ett telefonsamtal med någon..

Mark skrev:Uppfattade jag dig rätt nu, om jag inte själv har aktiverat cammen, så kan ingen se vad den frångar. Men om jag skickar ut bilden till nån annan, så kan en "tjyv" likaväl titta på den?
Eller är de så att han/hon som jag vill ska kunna se bilden, sen kan spela in allt. Så om jag moona bara för att de är kul en gång, kan detta sparas så man får se dn ehundra miljoner gånger till?
ska nog inte moona mer....![]()
Men risken att mitt ex snor min bild och tjyvkikar på alla mina hugg som jag drar hem och stolt visar för mina polare, är den stor?korvgubbe skrev:Har du inte aktiverat cammen så finns det ju ingen bild att "stjäla".
...om du däremot har aktiverat Cammen och dessutom låter en kompis eller nätflört kika så är det plättlätt för dem att spela in det de ser!
...så om du du överraskar dem med att visa brunögat finns det stor risk att det kommer rulla i Loopar på nästa fest hemma hos dem!

Mark skrev:Men risken att mitt ex snor min bild och tjyvkikar på alla mina hugg som jag drar hem och stolt visar för mina polare, är den stor?
(Nu tog jag mest ett exempel så vi alla ska förstå hit och dit med vem och vilka)
GuW skrev:Det lär finnas en trojan som kidnappar webcams..
ft skrev:Det är jäkligt svårt att skriva ett program som flyttar på något som ligger ovanpå monitorn...![]()

korvgubbe skrev:Det är säkerligen möjligt rent tekninskt men frågan är om någon gör sig omaket.
korvgubbe skrev:Har du inte aktiverat cammen så finns det ju ingen bild att "stjäla".
...om du däremot har aktiverat Cammen och dessutom låter en kompis eller nätflört kika så är det plättlätt för dem att spela in det de ser!
...så om du du överraskar dem med att visa brunögat finns det stor risk att det kommer rulla i Loopar på nästa fest hemma hos dem!
Mark skrev:Om vi vänder på pannakakan då..
...hur gör man för att "sno" nån annans bild då?
Mr. Hacker

korvgubbe skrev:Googla efter ett Screen-recorder-program...! fast det är elakt och är dessutom väldigt olagligt om du sedan sprider bilder/film vidare!
...
Mark skrev:Om vi vänder på pannakakan då..
...hur gör man för att "sno" nån annans bild då?
Mr. Hacker
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!