Är det svårsålt just nu? Eller motarder i allmänhet?

Allt är lättsålt... till rätt pris!
Sålde iväg min 525a på mindre än ett dygn efter att jag lade upp anonsen på blocket! =) Självklart låg den rent prismässigt under alla andra av samma årsmodell och var säkert i bättre skick än många andra! Orkar inte snika i ett halvår för att bli av med en hoj! :)

Ja ingen dum ide. Om jag skulle ta bort dubbelsystemet så skulle jag nog kunna få 3000:- för det och då är det kompl med krökarna - förgrening samt dämparna "bara krökarna & förgrening går på över 4000:-. Kompl plast som är stort sett nytt säg 700:-, alla smådelar såsom bromspedal - växelförare - broms/kopplingshandtag - bromsbelägg - hastighetsmätarkabel - framdrev - hasplåt skulle jag nog kunna få ihop ca 1000:- billigt räknat. Kompl bakhjul med bromsskiva samt drev och ryckutjämnare
& framhjul kompl med framaxel och 320mm skiva och båda har bra däck kan jag lugnt få 5000:- för. Så låt oss säga att jag säljer iväg hojen för 45000:- utan nåt av dessa delar. Shit det var ingen dum ide Jii, folk verkar inte fatta att delar kostar men ingen vill betala för det förrän de måste! :rolleyes:

Så ni som läser detta, gå in på http://www.karlstrommotor.se/index_start.asp
och slå på dessa pryttlar på skoj så kommer ni att se vad saker kostar!!!

Shit det var ingen dum ide Jii, folk verkar inte fatta att delar kostar men ingen vill betala för det förrän de måste! :rolleyes:

Så ni som läser detta, gå in på http://www.karlstrommotor.se/index_start.asp
och slå på dessa pryttlar på skoj så kommer ni att se vad saker kostar!!!
Det brukar oftast vara bättre att sälja delar separat.Ev köpare kanske är intresserad av hojjen enbart,utan att behöva betala för en massa extra bråte.Vad extradelarna är "värda" är det ju köparen som bestämmer tyvärr.

Sålde min 525 och vart mer eller mindre nerringd. Sätter man bara rätt pris går grejerna fort.

Det brukar oftast vara bättre att sälja delar separat.Ev köpare kanske är intresserad av hojjen enbart,utan att behöva betala för en massa extra bråte.Vad extradelarna är "värda" är det ju köparen som bestämmer tyvärr.

Det gäller bara att ha originaldelarna kvar :näsblod Och vissa trimgrejer går inte att få ogjorda heller (ombalanserat vevparti t.ex. som inte passar till originalkolv/cylle) :) Då är det bara att behålla hojen och se glad ut - för ingen lär vilja betala ens en bråkdel av vad den är värd (om jag nu tänker på egna motarden, så det är väl tur att jag inte tänker sälja :D ).

Generellt sett är det bra att sälja av separat. Det gäller även för andra typer fordon (extraljus på rejsbussen o.d.).

Tilläggas bör väll att det följde med en del delar. Vist, köparen kanske inte är intresserad av att betala extra för alla delarna men att det följer med en massa extradelar kanske lockar folk eftersom dom ger ett mervärde gentemot folk som säljer endast en hoj.
Dethär följde med när jag sålde, skitgrejer men fortfarande värda en del:
*Motardfälgar & Crossfälgar etcetc
*320mm bromsskiva
*fram- samt bak-hjulssliders för gatkörning (oanvända)
*Racingbackspegel (oanvänd)
*Tvättplugg
*Ett par MX-handguards (oanvända)
*Styrändar i aluminium
*En extra enduroregplåtshållare (oanvänd)
*Motardframskärm
*Luft/bränsle-blandningsskruv (oanvänd)
*Snabbborttagningsfäste för regplåt (oanvänd)
*Kedjeskydd
*En extra framlampskåpa
*En låda KTM-orginalskruvar
*Ett par nya handtag
*6 par oljefilter
*Lite olja
Jag menar, KTM-originalskruvar är inte det billigaste. Snabbt såld blev den hursomhelst :)

Har både hojen och bilen på annons nu men det verkar heldött just nu:confused: Tittar man på hojen så ser den fan ny ut och service har skötts mer än vad som uppges. Tycker priset på 60.000:- ÄR mkt bra, kollar man på många annonser så ska dem ju ha ex 55.000:- för en ktm -04 och i vissa fall mer än 60.000:- för äldre husor så det är mysko:va

En av de svåraste tider att sälja saker på är sommarn.
Folk har semester o de som velat ha hoj har redan skaffat en.
Var själv tvungen att gå ner en massa cash för att få den såld

Har både hojen och bilen på annons nu men det verkar heldött just nu:confused: Tittar man på hojen så ser den fan ny ut och service har skötts mer än vad som uppges. Tycker priset på 60.000:- ÄR mkt bra, kollar man på många annonser så ska dem ju ha ex 55.000:- för en ktm -04 och i vissa fall mer än 60.000:- för äldre husor så det är mysko:va

hade gärna köpt din, måste bara försöka bli av med min först, vill inte byta till en 950:)

hade gärna köpt din, måste bara försöka bli av med min först, vill inte byta till en 950:)

Kan kanske bli lite tung att börja med i endurospåret:tuttar , säkert en fin hoj annars. Var på Jonteengdahl igår och såg bla 950 smr, 690, duken samt några enduro/cross modeller. Får hålla med många angående 690:n, fan va fult avgassystemet & fronten är. Annars såg den sjysst ut.

Kan kanske bli lite tung att börja med i endurospåret:tuttar , säkert en fin hoj annars. Var på Jonteengdahl igår och såg bla 950 smr, 690, duken samt några enduro/cross modeller. Får hålla med många angående 690:n, fan va fult avgassystemet & fronten är. Annars såg den sjysst ut tycker jag.

Last edited:
Kan kanske bli lite tung att börja med i endurospåret:tuttar , .

tror du har rätt:) letar också efter en cross eller enduro, men finns nästan för många att välja mellan:va försöka byta denna mot en lite mindre motard först, får bli 2 hojjar nu när jag fått garage o allt!!! sen blir det åka av, i både i skog o på väg

Jag fick svar på min annons efter bara ngn dag. Första som ringde kom på en gång och tingade hojen till efter helgen. (Det var förra helgen) Dagen efter att han tingat hojen till ett pris vi kom överens om ringde det en till snubbe som ville bjuda över det priset när jag sa att den var tingad. Men då hade jag redan lovat den andra killen att hålla den åt honom.

När jag annonserade min 625 -05:a fanns det bara 2st sådana till ute på annons och min var billigast :) Trodde inte själv att det skulle gå så fort att sälja den.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back