Är det startrelät?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tjena!

Min startmotor kommer inte igång ibland. Hojen är en Kawasaki ZX7R. Följande symptom dyker upp:

* Hojen har inte startat, hållt på med startknappen... och sen låter det från startreläet (tror jag) och så kommer startmotorn igång

* Det sker en fördröjning ibland, dvs jag trycker på startknappen och det tar någon sek tills startmotorn kommer igång.

Är det startrelät?

möjligt, fast de känns som om de vore vara något med soppa pumpen, den brukar ju surra i nån sek när man drar på nyckeln. kanske soppa pumps relät ?

Det är ju startmotorn som inte kommer igång alls, så soppapumpen bör det inte vara. När startmotorn kommer igång så startar hojen.

Jag har samma symptom på min 7:a. Det verkar vara vanligt förekommande. Läste på ett amerikansk hojforum och där var det en kille som hade undersökt detta fenomen och det var någonting med att det var för klena kablar från relät osv.... Mitt problem brukar gå över av sig självt om jag startar med lyset avslaget eller håller in kopplingen
länk:
www.zxforums.com

Jag har samma symptom på min 7:a. Det verkar vara vanligt förekommande. Läste på ett amerikansk hojforum och där var det en kille som hade undersökt detta fenomen och det var någonting med att det var för klena kablar från relät osv.... Mitt problem brukar gå över av sig självt om jag startar med lyset avslaget eller håller in kopplingen
länk:
www.zxforums.com

Hade inte det här problemet innan, började strula bara skumt nog.

Får kolla upp oxiderade kontakter mm och se om det hjälper något. Har inte lust att punga ut 600 kr för ett startrelä i onödan...

Testat det där med lyset och det funkar inte.

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back