Är det rätt pris?

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Fick idag ett pris hos min MC-handlare på Powercommander, K&N-filter inkl bänkning och montering för 8.900:-. MC-handlaren säger att jag har fått rabatt här eftersom jag är en trogen kund hos dem.

Är detta ett bra eller dåligt pris?

Marsipulami skrev:
Fick idag ett pris hos min MC-handlare på Powercommander, K&N-filter inkl bänkning och montering för 8.900:-. MC-handlaren säger att jag har fått rabatt här eftersom jag är en trogen kund hos dem.

Tycker de låter väldans dyrt.. men va vet ja?

Marsipulami skrev:

dyyyyyyyyyyyrt

Det låter inte dyrt. En bänkning med anpassad map är inte fel att ha gjort. Vad kostar prylarna?

powercommander inställningar ska alltid göras skilt för varje motor, ingen motor är likadan som en annan,därför löns det inte att ladda ner från nätet, billigt men dåligt sätt.

Swedie skrev:
jaru, har du ett system på din burk som är vanligt och som finns på www.powercommander.com eller www.dynojet.com så behöver du inte mer än köpa PCIII'an och ladda upp mappen själv. Då sparar du iaf 3-4kkr.

Kan man ha 2st mappningar lagrade och växla mellan dem direkt på PC111án, eller måste man byta ut mappningen via datorn varje gång?
Tänker på det där eviga bytandet av slipon/orginal när man skall åka ett par varv på banan..
/P

Går ej.

Å sen till de som tvivlar på att skita i att bänka sin egen hoj. Det är alltid värt att testa sättet som är gratis innan man pungar ut tusentals kronor för att kanske få en lite bättre effektkurva (mjukare, whateva)

Marsipulami skrev:

Vad kostar prylarna?

När jag var uppe hos marklunds så frågade jag va som va vettigt att göra åt den för mer effekt, och en av killarna sa att det brukar oftast vara negativt med dynojettning osv, i de flesta fallen inte alls värt pengarna. Vad som hände var enligt han att man fick en brantare kurva vilket innebar lägre effekt som känns häftigare. Nä portning osv var nästa steg!

(iofs så bromsade min relativt högt redan)

Hursomhelst så skulle jag inte lägga ut 9000kr för att få så lite högre effekt, dessutom räcker effekten till redan nu.

För mig kostar det 2500 :- för montering och mappning, för Power Commandern gav jag runt 3500 :- Detta på Mc-Huset i malmö.

Marsipulami skrev:

Har du redan bytt system på den, eller har du original? På min så bytte jag till ett Yoshis Tri-oval halvsystem (behöll främre delen med avgasventilen, för att få lite botten i den), det gav ca 9 HK på min för en skälig slant.

Jag betalade 2500:- för bänkningen och mappningen. Tycker definitivt det var värt pengarna då den blev mycket bättre än med den nedladdade jag hade innan...

loser skrev:
Har du redan bytt system på den, eller har du original? På min så bytte jag till ett Yoshis Tri-oval halvsystem (behöll främre delen med avgasventilen, för att få lite botten i den), det gav ca 9 HK på min för en skälig slant.

ART system har jag bara, resten original.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT