Är det prisvärt?(R1-01)

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Jag har gått och vart hojlös hela sommaren, nu hittar jag en hoj som egentligen är för dyr för mig men som jag inbillar mig är till ett väldigt bra pris.

Man är väl korkad som tar upp det här egentligen men wtf, jag får väl ta risken.

http://www.blocket.se/vi/8845561.htm?ca=5_s

Thats it! Är det ett bra pris? Får man tillbaka pengarna på den nästa år?
 
Foss skrev:
2324841 Jag har gått och vart hojlös hela sommaren, nu hittar jag en hoj som egentligen är för dyr för mig men som jag inbillar mig är till ett väldigt bra pris.

Man är väl korkad som tar upp det här egentligen men wtf, jag får väl ta risken.

http://www.blocket.se/vi/8845561.htm?ca=5_s

Thats it! Är det ett bra pris? Får man tillbaka pengarna på den nästa år?

yes, jag tycker det var hyffsat pris. men har du resten, pengar för service, utrustning, försäkring etc?
 
Wonderboy skrev:
2324846 yes, jag tycker det var hyffsat pris. men har du resten, pengar för service, utrustning, försäkring etc?


Utrustning har jag redan sen tidigare hoj, service... när ska den servas nästa gång och vad kostar det? Den fuktade tydligen lite från ena gaffelbenet så man kanske måste åtgärda det, nån koll på vad det kostar?

Försäkring... man får väl ställa av och på den som alla andra gör antar jag.
 
Foss skrev:
2324856 Utrustning har jag redan sen tidigare hoj, service... när ska den servas nästa gång och vad kostar det? Den fuktade tydligen lite från ena gaffelbenet så man kanske måste åtgärda det, nån koll på vad det kostar?

Försäkring... man får väl ställa av och på den som alla andra gör antar jag.
Det är natt... sov på saken :pannkyss
 
Foss skrev:
2324841 Jag har gått och vart hojlös hela sommaren, nu hittar jag en hoj som egentligen är för dyr för mig men som jag inbillar mig är till ett väldigt bra pris.

Man är väl korkad som tar upp det här egentligen men wtf, jag får väl ta risken.

http://www.blocket.se/vi/8845561.htm?ca=5_s

Thats it! Är det ett bra pris? Får man tillbaka pengarna på den nästa år?


För att vara extra petig är det enligt dig en tjecykel du kommer köpa... :P
R1:ans slagvolym är inte 1000 kubik. :tungan
 
Den var ju billig och såg ju fin ut. Köp fort innan nån hinner före ;] Sen kör du med trafikförsäkring.. jag betalar 1070 i månaden.. inte så farligt.
 
Kolla upp den NOGA! 1300mil på mätaren och det låga priset samt att det är en -01 stämmer inte riktigt ihop. Jag skulle definitivt dra öronen åt mig..
 
Mr.Rackel skrev:
2325214 Kolla upp den NOGA! 1300mil på mätaren och det låga priset samt att det är en -01 stämmer inte riktigt ihop. Jag skulle definitivt dra öronen åt mig..

Tja..alla kör ju inte så mycket med sina MC, min -02 Gixxer har bara rullat 700mil och det är 100% GARANTERAT.. och då var 600 av dem körda av tidigare ägaren och jag kollade verkligen upp den innan köpet, kunde inte hitta en bättre eller billigare MC som inte var skadad eller en ren banmaskin så mitt råd är också kolla upp den MC du är intresserad av och gå inte efter lägsta pris utan bäst skick, det vinner man oftast på i längden. En fin båge är ju senare lätt att sälja..
 
RacerRaffe skrev:
2325340 Tja..alla kör ju inte så mycket med sina MC, min -02 Gixxer har bara rullat 700mil och det är 100% GARANTERAT.. och då var 600 av dem körda av tidigare ägaren och jag kollade verkligen upp den innan köpet, kunde inte hitta en bättre eller billigare MC som inte var skadad eller en ren banmaskin så mitt råd är också kolla upp den MC du är intresserad av och gå inte efter lägsta pris utan bäst skick, det vinner man oftast på i längden. En fin båge är ju senare lätt att sälja..
Hur kollar man upp om förra ägaren skruvat tillbaks mätaren 500 mil strax före varje besiktning? :va
 
IronMike skrev:
2325351 Hur kollar man upp om förra ägaren skruvat tillbaks mätaren 500 mil strax före varje besiktning? :va


Jag tror du kan ringa till svensk bilprovning och kolla de tre sista besiktningarna...sedan får du nog dra dina egna slutsatser efter det.

Värt att kolla upp!!
 
Mr.Rackel skrev:
2325214 Kolla upp den NOGA! 1300mil på mätaren och det låga priset samt att det är en -01 stämmer inte riktigt ihop. Jag skulle definitivt dra öronen åt mig..

Precis, vad fan gör folk med hojarna egentligen, jag har kört över 1300 mil med min o det är ändå en 05a ! Man ska väl använda grejerna man köper... :va
 
Foss skrev:
2324856 Den fuktade tydligen lite från ena gaffelbenet så man kanske måste åtgärda det, nån koll på vad det kostar?

Jag pytte packboxar på min igår kostade 146 kr st orginal 110kr för två st från duells jag har gsxr 1000 :tummenupp lycka till
 
Mr.Rackel skrev:
2325214 Kolla upp den NOGA! 1300mil på mätaren och det låga priset samt att det är en -01 stämmer inte riktigt ihop. Jag skulle definitivt dra öronen åt mig..

Och kanske missa ett klipp?

/Robban med R1-99 och 1500 mil.......
 
En del har inte riktigt sååååå mycket tid över till att åka hoj.
Själv så använder jag bilen i jobbet, har hus, fru och två barn......då blir det inte så många mil på en säsong ca 150-200 per säsong för min del.

Oavsett vad det står på mätaren när man ska köpa en hoj så är det skicket man ska gå efter men det är klart med för lite mil så måste man ju kolla upp orskaen noga.
 
Svarvern skrev:
2325380 Precis, vad fan gör folk med hojarna egentligen, jag har kört över 1300 mil med min o det är ändå en 05a ! Man ska väl använda grejerna man köper... :va


Jisses..du har inte förstått det här....det är en LEKSAK som används när andan faller på och den andan faller på lite olika. :tummenupp
 
IronMike skrev:
2325351 Hur kollar man upp om förra ägaren skruvat tillbaks mätaren 500 mil strax före varje besiktning? :va

Tja.. det är ju inte så lätt att kolla mer än på skicket och vilken personkännedom man har.. Min Gixxer var ju så pass ny att den aldrig hade besiktats och den såg verkligen ut som ny samt att jag kollade upp med handlaren vad ägaren var för "typ" samt fick veta hur lite den körts och även att den varit väl omhändertagen. Den hade bla inte körts just ngt under förra året vilket även märktes då det inte var mer än 0,8kg i däcken. Finns många saker att kolla och summan av allt avgör om man känner sig trygg med köpet.

Är man inte så insatt i MC så är det bra att ha någon som är det med sig när man skall köpa MC.
 
RacerRaffe skrev:
2325340 Tja..alla kör ju inte så mycket med sina MC, min -02 Gixxer har bara rullat 700mil och det är 100% GARANTERAT.. och då var 600 av dem körda av tidigare ägaren och jag kollade verkligen upp den innan köpet, kunde inte hitta en bättre eller billigare MC som inte var skadad eller en ren banmaskin så mitt råd är också kolla upp den MC du är intresserad av och gå inte efter lägsta pris utan bäst skick, det vinner man oftast på i längden. En fin båge är ju senare lätt att sälja..
Samma har, har en 97 som har gatt 1900 mil, inte alls konstigt. Personen har kanske flera hojar.:banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top