Är det omöjligt att låna utan fast jobb??

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
Hej, nu är sommaren snart här och mitt "vill ha" begär efter en motorcykel är så stort att jag snart rånar en bank. Skulle få min fastanställning nu i aprill men min arbetsgivare förlängde den ett halvår. :mad:

Med andra ord måste jag vänta till oktober för att kunna fixa hoj.. Det måste väll finnas nått sätt att låna utan att ha fast jobb?!

Köpa hoj kontant funkar inte eftersom jag precis skaffat lägenhet och det är inte långt kvar till sommaren så ingen tid att spara osv..

Nån som har nått hett tips???

MatteKholm skrev:
2087161 En schysst farssa som kan låna ut till dig? Eller stå som borgenär?

Det var jag tvungen att ha TROTS att jag är fast anställd och lånet "bara" på 50k.

Så hör med farsan eller nån annan om de kan stå som borgenär, det kan funka även om du inte är fast anställd (det funkade med farsan som borgenär även innan jag blev fast anställd... ;) ).

Tror att det blir väldigt svårt om du inte har en fast inkomst. Jag har aldrig stött på en långivare som inte haft detta som krav.

Men ett tips är ju att googla runt lite. Finns väldigt många där ute som lånar ut pengar...

Jag var nyss på banken och lånade pengar utan fast anställning. Behövde ingen som gick i borgen för mig eller så. Hon frågade bara hur mycket jag tjänar på ett ungefär och sen fick jag pengarna direkt. Fick dock lämna tillbaka pengarna dagen efter då någon annan hann köpa hojen innan mig :(

Mina föräldrar kommer inte gå som min borgonär eller vad et heter.. ja vet att det verkar nästintill omöjligt men måste ju fråga fall någon vet nått, det är ju snart sommar!!!

när ja skulle ta ett lån för att köpa hoj så tog ja me min pappa eftersom ja va ganska säker på att ja inte skulle få ta ett lån med tanke på att ja inte är fast anställd å allt sånt! hon på banken skrev min pappa som medsökande på lånet, inte borgenär. lånet dras ju från mitt konto men om det inte skulle finnas några pengar där då så får min pappa bara ett brev hem om att lånet inte är betalt, det dras alltså inga pengar från honom då!! det fick honom att pusta ut lite!! :tungan tyckte ja va synd iofs!! men jaja!! lycka till!!

Gör en ansökan på nån av bankerna på nätet,skriv ett datum som du "vart anställd" Har aldrig råkat utför att dom kollat upp mig förutom en kreditansökan.

fackets medlemslån då..
dom frågar bara om man har jobb..
dom borgar ju för en.

Jag lånade 45k förra året med bara akassan som inkomst. det var ett vanligt banklån!

Boka tid på banken och se till att va trevlig och förklara hur det ligger till så är det inga problem!

Kan va ett plus om du har haft ordning på dina stålar innan, ser dom att ditt konto har varit tomt innan lön varje månad så kan det vara svårt att övertyga dom om att du har råd med fler utgifter!

christine skrev:
2087182 Jag var nyss på banken och lånade pengar utan fast anställning. Behövde ingen som gick i borgen för mig eller så. Hon frågade bara hur mycket jag tjänar på ett ungefär och sen fick jag pengarna direkt. Fick dock lämna tillbaka pengarna dagen efter då någon annan hann köpa hojen innan mig :(

Vilken bank var deT ?

Om du har haft en inkomst från året innan, som dom kan kolla på, så spelar det ingen roll om du är arbetslös. Du säger bara att du har jobb.
Men har du ingen inkomst från året innan så blir det problem!

Förra året lånade jag 25' utan jobb & enbart A-kassa.

i år lånade jag 100' utan fast jobb, ingen borgenär, men ett muntligt löfte om fast jobb. (vilket jag nu fått)

Detta var i förseningssparbanken.

Hur detta är möjligt ? samma bankman sedan 15 år tillbaka, fastighetslån, inga sena betalningar mm mm

Kristofer86 skrev:
2087146 Hej, nu är sommaren snart här och mitt "vill ha" begär efter en motorcykel är så stort att jag snart rånar en bank. Skulle få min fastanställning nu i aprill men min arbetsgivare förlängde den ett halvår. :mad:

Med andra ord måste jag vänta till oktober för att kunna fixa hoj.. Det måste väll finnas nått sätt att låna utan att ha fast jobb?!

Köpa hoj kontant funkar inte eftersom jag precis skaffat lägenhet och det är inte långt kvar till sommaren så ingen tid att spara osv..

Nån som har nått hett tips???

Ta en finans och sätt hojen som pant, funkar även privat nu. Handelsbanken finans har det vet jag.

wonderwizard skrev:
2088423 Förra året lånade jag 25' utan jobb & enbart A-kassa.

i år lånade jag 100' utan fast jobb, ingen borgenär, men ett muntligt löfte om fast jobb. (vilket jag nu fått)

Detta var i förseningssparbanken.

Hur detta är möjligt ? samma bankman sedan 15 år tillbaka, fastighetslån, inga sena betalningar mm mm

Inga konstigheter, jag har aldrig haft en heltids-anställning/fast jobb i hela mitt liv (men samma företag i snart 6 år) och jag lånade 40k 2 månader efter studenten och jag hade bara fått lön en enda gång.
Du får ju ett papper där du fyller i det de efterfrågar och uppfyller du deras krav, vilket inte är svårt, så får du pengarna direkt.

polaren låna 35 tusen på banken utan fast jobb,han jobba bara extra på timme ibland och stämpla, 20 min senare = cash på kontot ingen borgen eller medsökande.

Det är betydligt enklare att få lån nu än det var för ett par år sedan.
Gå till banken och prata med dem, det värsta du kan få är ett nej.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka