Om det nu är som du skriver att det viktigaste är trafikvana och ha vanligt b-kort. Vari ligger problemt att skaffa ett giltigt A-Kort om man är så jävla duktig. Beror det på snålhet dummhet eller att man ätit flugsvamp
Om du vill veta hur fort jag kör är du välkommen till sveavägen 17:30 på onsdag. Då kan du få reda på om jag kör lika fort som jag lärde mig på körskolan.
Jag har ingen stans i något av mina inlägg skrivit att man blir pundare/Tjuv av att köra utan körkort! Jag har skrivit att det är mycket vanligt att pundare/Tjuvar kör utan kk samt ställer till med fanstyg i trafiken.
Ta reda på hur stor del av exempelvis singelolyckor där droger/alkohol/kk-lös/olovligkörning är inblandat.
Och vad det gäller försäkring så gäller trafikförs enligt lag även om du inte har kk.
Men tycker du att det är riktigt att du/andra sitter och åker runt utan kk bara för att trafikförs enligt lag gäller?
Det enda du gör då är ju att håna folk som lagt ner energi på att skaffa sig ett körkort. Samt att du riskerar att själv hamna i trångmål resten av livet om du orsakar en olycka.
Man får hoppas att samtliga försäkringsbolag inför en regel som gör det omöjligt att trafikförsäkra utan gällande körkort.