Är det okej att AGA sitt barn?

Jag levde under många år med en kvinna som inte var helt mentalt stabil.. Det hela slutade med att hon tog sitt liv vilket gör att jag nu är en ensamstående pappa till vår son 5,5år gammal men en vilja av stål!
Innebär de att jag får slå honom då?? :tungan

Nej, det skulle innebära att hon hade haft rätt till det, inte du....om hon inte valt som hon valt.

Det där kändes inte helt bra att skriva till någon med den erfarenheten, men jag hoppas du fattar hur jag menar.

I England är det tillåtet med aga i hemmet. Har det lett till mer lydiga och skötsamma barn där än i Sverige? :va

Nej, det skulle innebära att hon hade haft rätt till det, inte du....om hon inte valt som hon valt.

Det där kändes inte helt bra att skriva till någon med den erfarenheten, men jag hoppas du fattar hur jag menar.

Ha ha ha Det är lugnt! Hade nog inte skrivit nått om det varit så kännsligt i dagsläget! ;)

Om det är en "ensam mamma" som gör det anser iaf sociala myndigheter att det är ok. Ett tungt argument de kör med är att; "det var kanske inte så farligt".

Ett annat exempel är förhållandet som sprack pga av moderns psykiska sjukdom vilken gjorde att hon gjorde utfall mot både fadern, (med kniv när denne sov bl a), såväl som mot barnen. Han lyckades flytta med dem, socialen klev dock in och styrde upp det hela. Vips var de nu allena med sin plågoande. Motiveringen? "Hon kan må ännu sämre av att vara skild från barnen och hennes tillstånd förvärras". Way to go, soc!:tummenupp

Den snubben är inte sig själv idag.

Låter som en redig skröna. :tummenupp

Dagens pedagogik är efterbliven. Föräldrar är lurade. Barnen är inte dumma, bara för att de har färre år i bagaget. Om du sitter och stirrar på en unge i timtal i väntan på en krystad ursäkt så fattar ju lillen snart att du inte har mycket vettigt att fylla ditt liv med och därför aldrig kan sitta ut dig. Den solklara slutsatsen för en normalbegåvad är ju att nästa gång be om ursäkt fort så slipper man sitta och ha tråkigt med en outhärdlig förälder. Första gången genomskådar du lögnen, men med en medioker skådespelarinsats så blir du i fortsättningen lurad av den lilla krabaten som ger dig en meningslös ursäkt och sen fortsätter sitt rövarliv som om inget hade hänt. Barn är genuint onda, och sluga.

Du själv slår dig så sällan du bara kan på tummen med hammaren för att det gör ont. Om ungen vet att det svider att kalla sin stackars fröken för hora, så kommer det också ske mer sällan. Folk generellt i det här landet har det väldigt mycket för bra för att det ska vara just bra, och innebörden av ordet respekt är sedan länge bortglömt.

Du har säker goda avsikter med din planerade misshandel, men tror du verkligen att du är så intelligent och smart att du kan utföra det på ett sätt som aldrig, under några omständigheter, skulle kunna förorsaka skada?

Japp. Kalla inte de för misshandel, misshandel är just det en rejäl jävla lusing så att man får blåmärke eller utslagna tänder.

Man ska inte skrämma ihjäl ungen så den aldrig nånsin mer vågar prata utan lov och sånt skit.
Så missuppfattat detta blir när ni tror att jag tar fram världens snärtpiska och ger de en snärt med full kraft.

Jag fick lite smisk på rumpan när jag var liten jag var jävlig de vet jag om. Och jag blev faktiskt rätt så vettig om man jämför med snittet ändå idag. ;) Jag tog däremot aldrig skada av det. Man blev lite ledsen för att man inte fick göra de man ville. Men jag älskar likväl mina föräldrar för det.

Men de finns såklart föräldrar som vill utöva sina aggressioner mot sina barn bara för att de själva ska må bra.

Detta är misshandel. http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=3ILDAZbuqQc

Dagens pedagogik är efterbliven. Föräldrar är lurade. Barnen är inte dumma, bara för att de har färre år i bagaget. Om du sitter och stirrar på en unge i timtal i väntan på en krystad ursäkt så fattar ju lillen snart att du inte har mycket vettigt att fylla ditt liv med och därför aldrig kan sitta ut dig. Den solklara slutsatsen för en normalbegåvad är ju att nästa gång be om ursäkt fort så slipper man sitta och ha tråkigt med en outhärdlig förälder. Första gången genomskådar du lögnen, men med en medioker skådespelarinsats så blir du i fortsättningen lurad av den lilla krabaten som ger dig en meningslös ursäkt och sen fortsätter sitt rövarliv som om inget hade hänt. Barn är genuint onda, och sluga.

Du själv slår dig så sällan du bara kan på tummen med hammaren för att det gör ont. Om ungen vet att det svider att kalla sin stackars fröken för hora, så kommer det också ske mer sällan. Folk generellt i det här landet har det väldigt mycket för bra för att det ska vara just bra, och innebörden av ordet respekt är sedan länge bortglömt.

Du har egna barn och har praktiserat metoden innan du övergav den? Eller baserar du det på din insikt i människans flockbetende?

Japp. Kalla inte de för misshandel, misshandel är just det en rejäl jävla lusing så att man får blåmärke eller utslagna tänder.

Man ska inte skrämma ihjäl ungen så den aldrig nånsin mer vågar prata utan lov och sånt skit.
Så missuppfattat detta blir när ni tror att jag tar fram världens snärtpiska och ger de en snärt med full kraft.

Jag fick lite smisk på rumpan när jag var liten jag var jävlig de vet jag om. Och jag blev faktiskt rätt så vettig om man jämför med snittet ändå idag. ;) Jag tog däremot aldrig skada av det. Man blev lite ledsen för att man inte fick göra de man ville. Men jag älskar likväl mina föräldrar för det.

Men de finns såklart föräldrar som vill utöva sina aggressioner mot sina barn bara för att de själva ska må bra.

Tror du att dina föräldrar hade kunnat nå sitt mål på annat vis?

Last edited:

Fick man skratta åt klippet? Hehe nej men själv fick man också lite smisk när man var yngre men oftast var det för att man hade gjort något (jag ser mig själv som någorlunda normal iallfall, enligt mig hehe). Men jag kan själv inte direkt tänka mig lägga handen på ett barn.

Men jag blir sjukt irriterad på folk som skriker av öronen på
barn.

.....om man inte känner personerna. Du får tro vad du vill, missunnar inte någon att ha en uppfattning. Övertro på välvillig inställning hos våra högst drivna haverister i denna sektor?

Hehe, nej ingen övertro på något och absolut inte på skrönor av detta slag. En smula kunskap i ämnet i kombination med en skeptisk inställning till partsinlagor räcker gott och väl.
Jag kan sätta en tusenlapp på att jag skulle kunna smula sönder den där storyn om jag fick tillgång till socialens utredning och domen. Jag gissar att du inte sett dessa papper utan du har troligen hört en version av saken, återberättat av en part i målet.
Vilken juriststudent som helst hade kunnat få till stånd en ny utredning om soc rekommendat modern boendet baserat på moderns och inte barnens behov. Faktum är att rätten själv förkastat utredningen om den sett ut som du beskriver.

Hehe, nej ingen övertro på något och absolut inte på skrönor av detta slag. En smula kunskap i ämnet i kombination med en skeptisk inställning till partsinlagor räcker gott och väl.
Jag kan sätta en tusenlapp på att jag skulle kunna smula sönder den där storyn om jag fick tillgång till socialens utredning och domen. Jag gissar att du inte sett dessa papper utan du har troligen hört en version av saken, återberättat av en part i målet.
Vilken juriststudent som helst hade kunnat få till stånd en ny utredning om soc rekommendat modern boendet baserat på moderns och inte barnens behov. Faktum är att rätten själv förkastat utredningen om den sett ut som du beskriver.

Alla fel.

Mina föräldrar har aldrig burit hand på mig någon gång i hela mitt liv och det är jag glad över men jag är övertygad om att jag hade betett mig annorlunda om de hade gjort det. Jag hade dock inte respekterat dem som jag gör idag antar jag.

Jag är jäkligt sträng mot min unge på 18 månader, jag höjer rösten och förklarar att hon gör fel och jag tvingar henne även att städa undan sina leksaker. Min mamma tycker att jag är för sträng mot henne :brinnerup
Barn mår inte dåligt av om man tar dem i örat eller armen direkt efter att de gör fel, men att däremot AGA dem som bestraffning när man redan har talat om för dem att de har gjort fel, det överlåter jag åt andra.

Numera räcker det med att jag säger åt min dotter att sitta i stolen och äta upp sin mat, förr så fick jag sätta ner henne gång på gång. Ger man sig fan på något så funkar det, så inbillar jag mig åtminstone.

Barn mår inte dåligt av om man tar dem i örat eller armen direkt efter att de gör fel, men att däremot AGA dem som bestraffning när man redan har talat om för dem att de har gjort fel, det överlåter jag åt andra.

Det räknas ju som misshandel om en lärare gör mot elev nuförtiden,
så det räknas säkert som aga också.

Tror du att dina föräldrar hade kunnat nå sitt mål på annat vis?

För min del? Nej, jag visade inte så mycket respekt innan de fick rätsida på mig. Men ont hade jag aldrig. Aldrig någonsin hatade jag mina föräldrar eller farföräldrar eller morföräldrar för det. Jag har istället respekt för dem.

Var det i.o.m den historien som du lade dig en med den där bitterheten(som får Valmers att verka reseledarkäck och munter i jämförelse) varje gång "ensamma mammor" och "vårdnadstvister" kommer upp på agendan?!

Äh, det är en outsinlig källa att ösa ur. Tror jag förstår vad du menar även om du har anledning att se över din meningsbyggnad i inlägget. Jag har mer än jag skulle vilja av egna och andras erfarenheter.:gråta Jobbar inte med det längre.:)

Din naivitet är rätt charmerande, det får jag ge dig.:tummenupp

Det räknas ju som misshandel om en lärare gör mot elev nuförtiden.

Gör det verkligen det? Finns det verkligen fall där lärare fällts eller avskedas för att, med ett bestämt grepp om en arm, ha avvisat en bråkig elev från en lektion?!

....eller är det skrönor och som upprepats så många gånger att de blivit sanning?

Fick man skratta åt klippet? Hehe nej men själv fick man också lite smisk när man var yngre men oftast var det för att man hade gjort något (jag ser mig själv som någorlunda normal iallfall, enligt mig hehe). Men jag kan själv inte direkt tänka mig lägga handen på ett barn.

Men jag blir sjukt irriterad på folk som skriker av öronen på
barn.

Klart man får då jag hoppas att filmen var ett skämt. Men tänk på allvarets hetta om de gett full kraft på en så liten unge.

De lilla man fick när man var liten var inte ett skit som skadade en.

Föräldrar som skriker på sina barn tills de blir hesa ser jag mer som en förälder som misshandlar sitt barn psykiskt och de är mycket värre. Och dem föräldrar som gör det skäms inte heller för att göra de ute bland folk.

Gör det verkligen det? Finns det verkligen fall där lärare fällts eller avskedas för att, med ett bestämt grepp om en arm, ha avvisat en bråkig elev från en lektion?!

....eller är det skrönor och som upprepats så många gånger att de blivit sanning?

Hårt tag om armen har jag läst i kvällsblaskorna flera gånger att det anmälts om, utredning på skola etc, men hurvida domarna varit av fällande slag har jag inte den blekaste aning om.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman