Är det ok att bygga Streetfighter av en Bimota ?

Är det ok att bygga Streetfighter av en Bimota ?

• Antal röstningar
    0

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Som rubriken säger är det ok att bygga Streetfighter av en Bimota ?
Såg nämligen en till salu på blocket.
Länk till annonsen.
Ägaren kanske finns här inne ?

Eller är det så att det finns motorcyklar man helt enkelt inte bygger om till fighters ?

Bifogat

• Image3.jpg
    Image3.jpg
    93 KB · Visningar: 838
Wiseguy skrev:
Som rubriken säger är det ok att bygga Streetfighter av en Bimota ?
Såg nämligen en till salu på blocket.
Länk till annonsen.
Ägaren kanske finns här inne ?

Eller är det så att det finns motorcyklar man helt enkelt inte bygger om till fighters ?

Är väll ok om han har krachat den och inte har råd
att återställa den till orginal skick?

FireSalle skrev:
Varför skulle Bimota vara "heligare" än andra hojar?

För att dom byggs i en så begränsad skala. Iofs kan det va väldigt svårt att få tag på delar om man har kvaddat den och då är det nog inte mycket annat man kan göra.

print_screen skrev:
För att dom byggs i en så begränsad skala.
Man kan ju vända på det är också? Den som köper en Bimota är väl ute efter ett mer personligt val, någon som inte vill åka på en dussinhoj. Då är det kanske inte ovanligt att man moddar den heller?

Tycker det skulle finnas "lagar" om vad som fick kallas STREETFIGHTER.
När jag ser bimotan ser jag dock ingen streetfighter....

Personligen tycker jag att det känns som att bygga EPA-traktor av en Ferrari,
men det är ju jag det.
Mitt svar är alltså nej.

Om man utgår från att den varit rejält vurpad så...

Bättre att kraschade unika (hyfsat iaf) hojar återuppstår på det här sättet än att de kastas bort helt och hållet. Jag vågar inte ens gissa vad kåpor till en YB6 kostar :skrämd. Rock on säger jag :yoparty
Nu finns ju en liten chans att den nån gång byggs tillbaka till original än om den hade skrotats totalt.

FireSalle skrev:
Man kan ju vända på det är också? Den som köper en Bimota är väl ute efter ett mer personligt val, någon som inte vill åka på en dussinhoj. Då är det kanske inte ovanligt att man moddar den heller?

Jo visst, men behöver man modda en bimota? Min bimota som jag åker på är en så kallad bimota sb7Ef och den tillvekades endast i 35 x så jag tycker nog att hojen är så pass orginell så den inte behöver moddas. Sen beror det väl på hur man moddar den också. Fast valet är ju friviligt men jag skulle aldrig köpa en bimota som är ombyggd till streetfighter. För den har liksom förlorat ganska mycket av sitt värde vid en ombyggnation.

Tycker att Bimotan inte är ett bra utgångsobjekt av den hänsyn att det är så få tillverkade.
Det känns lite som att ta en MV Agusta Senna och bygga fighter av den. Det vore nästan helgerån även i mina ögon.

Fast har man krashat hojen och bygger om den tillfälligt efter det så har jag större förståelse.

Wiseguy skrev:
ta en MV Agusta Senna och bygga fighter av den

:kär ååååhhh... tänka sig hur grymt DET skulle bli, samma stil som med extremt förtitanade nakna duccen som byggdes :kär

den dan jag blir rik, så ni :tungan

Varför ska i hålla på och klaga på andras hojar? Alla sporthojar är bra som streetfighter!

Wiseguy skrev:
Tycker att Bimotan inte är ett bra utgångsobjekt av den hänsyn att det är så få tillverkade.
Det känns lite som att ta en MV Agusta Senna och bygga fighter av den. Det vore nästan helgerån även i mina ögon.

Fast har man krashat hojen och bygger om den tillfälligt efter det så har jag större förståelse.
MV Brutale?

Såg på nätet att det var någon som hade byggt streetfighter av en NR750.
Det tyckte jag var fel gjort pga att den blev riktigt ful vs orginal.

En Bimota för 45000:- !!! Spelar ingen roll om den e en streetfighter eller inte.
Hade jag haft stålarna så hade jag handlat direkt! Och ja, det är helt ok med en Bimota i streetfighterutförande. Det är väl upp till var och en vad man gör med sina prylar. Det är kul att bygga!!! :yoparty :yoparty

vadå bimota.. skiten är ett ihopplock av kraschdelar från någe italienskt skrot.. värsta skiten jag sett.. kort sagt en jävla oäkting av värsta sort! en satans bastard! :mad:

Jag ogillar att fördömma andras hojar men det där känns... onödigt. Men man vill gärna se den med R7-kostymen på.

heggeli skrev:
Personligen tycker jag att det känns som att bygga EPA-traktor av en Ferrari,
Vilken ÜBERGRÜM jävla EPA-traktor det skulle bli! :yoparty
Lipa mindre, bygg mer :tuttar

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...