Är det nåt att ha??

TOMMYPPP skrev:
http://www.swebike.se/product_info.php?cPath=43_44&products_id=222

finns det trimm till den modellen? finns det nån trimmpipa som är bra. och är drev uneversial på minimotos? :fyllisar

Nja jag har en sån och har nästan bara haft problem med den, Svår startad, Start drevet går sönder hela tiden och nu har fram drevet gått av :3freak
Finns bara två bra saker med den, Den e billig och den e snygg...
Men vill du ha en bra mini ska du köpa blata elit dom e bäst men dyra som fan!!! :tummenupp

Okej.. är såna grejer dyra??? nån mer som har sån och kan skriva vad dom tycker? finns det trimm?
:banana

TOMMYPPP skrev:
Okej.. är såna grejer dyra??? nån mer som har sån och kan skriva vad dom tycker? finns det trimm?
:banana

Nej det är inte så dyrt men det är ju jobbigt när det går sönder hela tiden..

Finns starkare start drev, bbmoto säljer dessa i stål. Så man slipper nylån drevet.
perf-starter-pawl.gif

Andreas_ace skrev:
Finns starkare start drev, bbmoto säljer dessa i stål. Så man slipper nylån drevet.
perf-starter-pawl.gif

ooooo kanske ska köpa mig ett sånt då, Jag och min bror som har en likadan mini som mig har gjort i sönder sex styckna på typ åtta körningar så ett slål drev e ju guld.. :yoparty Men vad kostar ett sånt då?? Du tror inte det kan göra i sönder motorn istället då???

drevet hos bbmoto kostar 49kr.

delay har ett komplett set för ca499kr.
Då är skalet av aluminium.
alukapa_u.jpg

nepp nu har jag bestämmt mig för en 14e eftersom det verkar finns mer delar till dom och sånt roligt :D, skulle man kunna bygga avstämt avgasasystem till en sån??? :confused:

TOMMYPPP skrev:
nepp nu har jag bestämmt mig för en 14e eftersom det verkar finns mer delar till dom och sånt roligt :D, skulle man kunna bygga avstämt avgasasystem till en sån??? :confused:

jag har en sån å den funkar fint... är rolig

Den på bilden är nog en 14a tror jag. Jag har en likadan och han köra ca 2-3 timmar sen gick en kopplingsfjäder sönder... Har beställt lite nya delar från bbmoto men det har gått 42 dagar och jag har fortfarande inga delar (dom sa att det skulle ta ca 14 dagar). Har dock plockat ner hela hojen och tänkt lacka om ram, kåpor och fälgar, kanske även bygga eget avgassys för det gammla har nästan noll expansionskammare.
Kanske även läggerupp en projekttråd :)

bara maila igen.
Jag vet att bbmoto har problem med sina levarantörer och håller på att byta till ngr andra som ska passa bättre.

Dem dela jag beställt av bbmoto har kommit efter ca 2-3dagar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT