Är det nån som ägt/äger en nissan micra?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Det gäller en -94
Jag undrar om det är något kasst med dom, jag tänkte skaffa mig en billig en nu till vintern, då jag endå nu har en plastraket och inte behöver en bil som kostar skjortan med..

Släng in kommentarer!

Brukar vara dåligt servade, en del modeller (K 10, K 11?) har problem med toppackningarna. Kolla om det är bytt glykol på bilen nån gång och kolla kamremsbyte. Annars är det inga hemligheter med dem. De är som vilken liten japanare som helst; Rostar som sören och ryker olja.

De nyare Microrna har en annan, mer problemfri motor. Har inte haft någon kund med speciella problem än. Kolla rosten, bara.

Last edited:
Pilsner skrev:
Brukar vara dåligt servade, en del modeller (K 10, K 11?) har problem med toppackningarna. Kolla om det är bytt glykol på bilen nån gång och kolla kamremsbyte. Annars är det inga hemligheter med dem. De är som vilken liten japanare som helst; Rostar som sören och ryker olja.

De nyare Microrna har en annan, mer problemfri motor. Har inte haft någon kund med speciella problem än. Kolla rosten, bara.
Tackar allra ödmjukast!

Micra

Jobbar som säljare av MB och Nissan, skall inte vara något problem med den bilen. Kolla serviceboken, avgassyst, bromsar, sällan problem med motor och låda. Fördel med dessa bilar är de de funkar oftast som andrabilar i familjer=lite mil, lycka till. Ps Om du fixar regnr så kan jag kolla servicarna om de är gjorda på Nissanverkstad, Inbytespris på en -95 på 10 000mil 15 000:-

Flickvännen äger en micra som jag kör i tid och otid. Den tar dig från A till B. Billig bil som enligt mig fungerar bra.. Att den rostar är iofs inte så positivt men iaf...

Förutom rosten så är det en kanonbil. Hade en k10 tror jag men motorn var utbytt till 1,2'an. När rosten hade ätit upp den för mycket så skulle vi köra sönder den på en grusväg. När karossen var demolerad så kollade vi hur länge motorn skulle hålla. 25 minuter helt utan olja på maxvarv, sen var den död. Många andra bilar har inte ens klarat 5 :) Så du ska vara duktig om du blåser motorn till intet.

morathomas skrev:
Jobbar som säljare av MB och Nissan, skall inte vara något problem med den bilen. Kolla serviceboken, avgassyst, bromsar, sällan problem med motor och låda. Fördel med dessa bilar är de de funkar oftast som andrabilar i familjer=lite mil, lycka till. Ps Om du fixar regnr så kan jag kolla servicarna om de är gjorda på Nissanverkstad, Inbytespris på en -95 på 10 000mil 15 000:-
Så jävla lite pengar i inbyte?
Kollar på en som gått 16000mil ganska fräch 94 han vill ha 25k, jag har funderat på att ge 22k?

Nej jag tror jag behåller den bilen jag har..
Då vet jag vad jag har...

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back