Är det några som ska till Tullinge och köra?

Såg väldigt fräsh ut, säkert ännu fräshare med lack.
Jag är väldigt svag för Psb busor.
Kör han med turbo eller "sug"
någon som har lite facts?
 
MT Racer skrev:
Såg väldigt fräsh ut, säkert ännu fräshare med lack.
Jag är väldigt svag för Psb busor.
Kör han med turbo eller "sug"
någon som har lite facts?

1400 kubiks sugmotor med Lectronförgasare...ca 211 på baken?
 
Några bilder

DSC_7569.jpg


DSC_7672.jpg


DSC_7676.jpg


DSC_7680.jpg


DSC_7684.jpg


DSC_7693.jpg


DSC_7699.jpg


DSC_7704.jpg


DSC_7708.jpg


DSC_7716.jpg



//Simon
 
ktmjacke skrev:
Lånad hoj oxå,inget kul o komma hem med den som den såg ut.Inte hd-vurpan alltså,utan den andra killen.
tror det var dig jag snackade med... ja åkte gul/svart turbo gixxer dit, din polare knäppte massa bilder, kan man se dom nån stans på nätet? mvh
 
Låter lite skumt med Lectron på en hoj med Insprut,
Tur att det gick bra med sörman, hur gick det med Adde?
hade han byggt en ny hoj för i år eller vad körde han för någon?
 
MT Racer skrev:
Låter lite skumt med Lectron på en hoj med Insprut

Har man en rad Lectron 44'or på hyllan men inga större spridare som räcker till för trimmet är det enklare för en bonn-meck (som t.ex. jag) att få hojen att gå bra. Lectron-förgasare väger även mindre än EFI om man ska räkna med pump, regulator, fuel rail, spridare etc plus att det är mindre risk för krångel vid startlinjen.
 
andersbrink skrev:
Har man en rad Lectron 44'or på hyllan men inga större spridare som räcker till för trimmet är det enklare för en bonn-meck (som t.ex. jag) att få hojen att gå bra. Lectron-förgasare väger även mindre än EFI om man ska räkna med pump, regulator, fuel rail, spridare etc plus att det är mindre risk för krångel vid startlinjen.

Orsaken till att vi valde att sattsa på förgasare istället för insprutning var att vi trodde vi skulle få mer effekt på det sättet. Vi hade rätt. :tummenupp
 
adde ska allti vara värst!

sist jag hörde någe så mådde han nog bra... relativt iallafall
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top