Är det något fel på min motor?

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
KTM 660 -04
Hojen är en KTM LC4 -00
Hej råkade ut för ett konstigt fel i förgår när jag va ute och körde.
Jag hade kört ett par mil när jag stannade till för att sedan accelererade väldigt snabbt till ca 100.

Efter ca 20sec. så dog hojen. Det va precis som när man får bensinbrist så jag växlade ner 2-växlar släpper upp kopplingen för att sedan böja mig ner och vrida runt soppa kranen men cykeln går igång igen innan jag hinner vrida runt kranen. Så jag låter bensinkranen vara kvar i "normal" läge.

Fortsätter att åka och hinner ca 10min innan samma fel igen (den här gången utan kraftig acceleration). Jag gör lika dant som ovan och hojen fortsätter att fungera hela vägen hem utan mer problem.

Vad kan vara galet??

Min ville dö när man höll nästan fullt förut men jag tog och rengjorde filtret i tanken och nu funkar den perfekt. Hade precis samma symptom som du.

Testa regöra bränslefiltret, satt ett i tanken på min och det sittar väl nått där på din med skulle jag tro :) Annars skit i förgasaren...

Låter som han inte får soppa. prova flöda förgasaren först:tummenupp . annars gör rent filtret i tanken samt bränslefiltret. kolla så slangen på tanklocket inte e klämt så du får undertryck i tanken.:D

Tack för hjälpen.
Jag har ett extra bensinfilter på slangen efter tanken också, det kanske är det som ska bytas.
Ska titta på det imorgon och se om det hjälper

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...