Är det någon som vill åka till Åland?

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag är sugen men jag tycker det blir lite långt och tråkigt att åka från Linköping själv så om det är någon som är sugen så säg till. Det är en mycket fin bana även om asfalten kändes lite hård.....

/H

Ja, se till att haka på nu! Vi är ett ganska stort gäng som även denna vända (1:a till 4:e maj) åker över. Mest Stockholmare och så någon enstaka från Uppsala (jag) och Norrtälje. Gävlefolket vågar inte, har de berättat - de tror sig bli rundningsmärken på banan. Men ni från Linkeboda är väl modigare än så ? :D

Nej, men allvarligt talat så är det en riktigt trevlig anläggning och boendet är kanonbra. Den som har funderingar över hur saker och ting i detalj fungerar där och resan m.m., kan fråga mig i egenskap av reseledare. Kanske vi även kan provköra lite på den nyfixade crossbanan om den är klar - bra grusövning.

Last edited:
SLUTA!

Bara för att jag sitter här å e avis på er som får leka på åland så behöver ni inte trycka det i nyllet på mig! ;)

Hade gärna ställt upp som rundningsmärke... Men det går tyvärr inte denna gång. :(

Jaja... En annan gång kanske...

Ni som kan, åk! Lär ju vara ca 153,7 ggr roligare än att hulligana i trafiken! Ut å lek med er!

/Lucky9

Öhum fram med lite fakta om evenemanget nu!?! Eller där det kanke jag som är dum och har missat något?

Börja med att kolla här:

Det säger det mesta. Tilläggas kan väl att båten är billig, det är inte speciellt långt från båten, alla verkar prata svenska, banan ligger mellan en pistlskyttebana och en cross / folkracebana så ingen stör sig direkt på ljudet.
Banan är en gocartbana men dom har inte dragit igång sin säsong ännu så den är helt ledig för supermotard. Killarna som har gocarten är supertrevliga och hjälper till med allt möjligt i händelse att dom är där i alla fall.

Jag var som sagt där i höstas och jag har inget att klaga på.

/H

Bender skrev:
Öhum fram med lite fakta om evenemanget nu!?! Eller där det kanke jag som är dum och har missat något?

Allt står på Svenska Supermotardklubbens forum (hos Yahoo-groups). Men i korthet så åker vi över till Vessingsboda-banan på Åland för att köra i dagarna tre och ha kul. Senaste resan gick totalt på ca 1300 för mig, inklusive diesel till bussen, bensin, boende, mat, öl och ett restaurangbesök på lördagkvällen. Vi bor gemensamt i en stor samlingslokal med tillgång till bastu och storkök. Man tar med sig egen madrass och lite proviant. Bilder på banan och tidigare åkningar finns på http://irt.slu.se/tomk/sm/ under Vessingsboda-länkarna.

Inga ljudkrav eller sånt, utan se bara till att ha trafikförsäkring eller olycksfallsförsäkring för din egen skull och uppsamlingskärl och najade oljepluggar gör oss andra glada och lyckliga, så vi slipper ut och sanera banan när det klotas (för det händer lite nu och då), men är inget absolut krav (ännu).

Anmälan sker till mig så att jag vet hur många som dyker upp, men i övrigt tar var och en sig dit på egen hand eller genom samåkning. De flesta med Eckerölinjen, men några via Kapellskär. Vägbeskrivning och tider m.m. finns på motardklubbens forum.

TomK skrev:
, så vi slipper ut och sanera banan när det klotas (för det händer lite nu och då), men är inget absolut krav (ännu).

Tack Tom, det känns skönt att klotning inte är något krav ännu!! :crash

Jag kom på ett alternativt svar:

va? åfan var det inget krav... jag känner mig så dum!!! :(

Nä, varken uppsamlingskärl eller klotning är det krav på, men det ena bör man låta bli om man inte har det andra, om vi så säger :)

TomK skrev:
Gävlefolket vågar inte, har de berättat - de tror sig bli rundningsmärken på banan. :D

Hallå där!!! :whip :brynad Om du inte sett det så är det TÄVLINGAR i Göteborg den helgen. Typ RM-tävling bland annat... Undrar vilka som är fegisar egentligen, dom som har klubb för inbördes beundran på Åland eller dom som vågar testa sig mot svenska eliten.... hmmmmm.... :rolleyes:

Första svängen till Åland hade jag inte råd då alla pengar går till att köpa däck, delar, utrustning och preppa hojen mm. Vi hade det rätt bra på Tierp ändå den helgen. 2 dagar hårt gasande för betydligt mindre peng (se avatar). :tummenupp

TomK skrev:
Ja, se till att haka på nu! Vi är ett ganska stort gäng som även denna vända (1:a till 4:e maj) åker över. Mest Stockholmare och så någon enstaka från Uppsala (jag) och Norrtälje. Gävlefolket vågar inte, har de berättat - de tror sig bli rundningsmärken på banan. Men ni från Linkeboda är väl modigare än så ? :D

Nej, men allvarligt talat så är det en riktigt trevlig anläggning och boendet är kanonbra. Den som har funderingar över hur saker och ting i detalj fungerar där och resan m.m., kan fråga mig i egenskap av reseledare. Kanske vi även kan provköra lite på den nyfixade crossbanan om den är klar - bra grusövning.

Man kanske skulle prova på?

Jag har hört rykten om att man blir APSNABB :D

Ebbe skrev:
Hallå där!!! :whip :brynad Om du inte sett det så är det TÄVLINGAR i Göteborg den helgen. Typ RM-tävling bland annat... Undrar vilka som är fegisar egentligen, dom som har klubb för inbördes beundran på Åland eller dom som vågar testa sig mot svenska eliten.... hmmmmm.... :rolleyes:

Första svängen till Åland hade jag inte råd då alla pengar går till att köpa däck, delar, utrustning och preppa hojen mm. Vi hade det rätt bra på Tierp ändå den helgen. 2 dagar hårt gasande för betydligt mindre peng (se avatar). :tummenupp

Jo, jag vet att det är tävling på gång, det är därför som de delar av eliten som var med första vändan inte följer med och dessa vet jag ju redan hur jag (och övriga) står mig gentemot :) Bara att kolla deras placeringar sedan och bilda sig en uppfattning om hur man själv skulle ligga till med en gammal blysläde.

Att tävla utan bra sponsring känns lite trist, speciellt som det ligger en bra bit bort, hellre då softa runt i godan ro på en bana man är bekant med och i gott sällskap. Det lär dock gå flera tåg - jag räknar med att åka över fler gånger under sommaren.

Tom Byron skrev:
Man kanske skulle prova på?

Jag har hört rykten om att man blir APSNABB :D

Ja, följ med vet ja! Några dagars träning och du kommer att kunna ge Ebbe en rejäl moppefrilla när du nästa gång kör förbi på en ytterrökare på Tierpfältet :D

TomK skrev:
Ja, följ med vet ja! Några dagars träning och du kommer att kunna ge Ebbe en rejäl moppefrilla när du nästa gång kör förbi på en ytterrökare på Tierpfältet :D

Helmuts frilla är ju ybersnagg direkt från en film från .....dåjtscland :rodnar

Sedan är det nog en bit kvar till Ebbes nivå, när han stannar å flåsar i depån så är det enda tillfället för mig att komma förbi :mad: :mad: Utgången på en kurva låg jag å rappade på halvgas på fyran medans han kommer med full makaron på femman på yttern......

Liiiiiiiiiiiiiiite marginell fartskillnad

I SUCK !!!!!!

Jag håller ju jämt tempo med de som fortfarande åker på MT-60 :gråta :gråta

Edit: "komma förbi" det lät snabbt, jag menade att enda gången jag kör om honom är när han står still :cool: :cool:

Tom Byron skrev:
Helmuts frilla är ju ybersnagg direkt från en film från .....dåjtscland :rodnar

He he... du skulle se mig just nu! Har varit på fest med tema. Sitter här med värsta tuppkammen och porrmustasch! :skrämd Vaddå Helmutvarning, Hising skulle gå i taket om han såg mig nu. :rock :öl :D

Och Heda, du åker inte sakta när det gäller! Fråga Farmarlippen om han tycker du kör sakta... :bow

Last edited:
Ebbe skrev:

Och Heda, du åker inte sakta när det gäller! Fråga Farmarlippen om han tycker du kör sakta... :bow

Farmläpp börjar ju bli gammal, det är väl ungtupparna man ska mäta sig med :p

* :whip Sticker ut hakan å väntar på stryk, hehe*

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey