Är det möjligt

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
...att krama ur 170hk på bakhjulet med ett helsystem och power commander på en 929:a? Original har 929:an 152hk
 
Knappast. Original har den kring 125 hk på bakhjulet. Helsystem och riktig mappning skulle, gissningsvis, ge 10 hk ytterligare.
 
Står inte i annonsen att det är 170 på bakhjulet.
Har den152 original kan den säkert få 170 med helsystem mm
 
Haha jag reagerade också på den där annonsen.
 
Står inte i annonsen att det är 170 på bakhjulet.
Har den152 original kan den säkert få 170 med helsystem mm

Fast 152 hk är angiven effekt på veven och jag tror ju inte det finns någon i Sverige som bänkar på vevaxeln.

Men är det kanske gjort mer med motorn? Ganska mycket mer iofs då om den ger 170 hk på bakhjulet. Man vet ju aldrig med så där gamla maskiner.
 
Det låter väl inte helt omöjligt, men det känns som om de är inom smärtgränsen för vad som är möjligt på en sådan hoj med allt lull lull utan o öppna motorn.

Det som vore intressant o se är effekt hojen hade innan den blev trimmad på samma bänk för o se hur stor ökningen var, tänk om bänken hade visat 155-160hk original, då vore det ju bara en 10-15hk ökning, vilket är allt annat än omöjligt :tummenupp
 
Han har kanske räknat om från bakhjulshästar till vevaxelhästar, +10-12%?
 
Det låter väl inte helt omöjligt, men det känns som om de är inom smärtgränsen för vad som är möjligt på en sådan hoj med allt lull lull utan o öppna motorn.

Det som vore intressant o se är effekt hojen hade innan den blev trimmad på samma bänk för o se hur stor ökningen var, tänk om bänken hade visat 155-160hk original, då vore det ju bara en 10-15hk ökning, vilket är allt annat än omöjligt :tummenupp

Fast, några 155-160 hk på bakhjulet på en såndär original är bara att glömma. Men, kan ju som sagt vara en bänk som visar helt tokmycket extra.
 
Hade en 929 med pc3, annat system och kn filter...tror jag fick 8 hk mer efter mappning..mätte på samma bänk före och efter.. Men vridmomentet blev betydligt roligare och jämnare och även det som gjorde att det blev en annan cykel att köra..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top