Är det klokt att byta en Yamaha R1-05 till en Aprilia RSV4 R 2011

Gav själv 68 för en Gixxer 1000 k7 840mil Yoshi helsys gott skick.

Bra någon försöker höja priserna lycka till ;)

att få 85för en r1 på sommaren är jävlig svårt, att få 85 på vintern är som att försöka sälja is till en eskimå.

Klokt att byta kanske det inte är men allting behöver inte vara klokt. Känns det inte helt hundra att byta hoj så är det nog inget bra val att göra heller utan lägg i så fall hellre pengarna på att lära dig sänka varvtiderna på ringen med r1an istället. Är inte hojen som avgör hur snabba tider man kan göra, i alla fall inte på denna nivå. Hade jag haft pengarna så hade jag bytt utan tvekan. Är svårt att jämföra en hoj från 2005 med en från 2011. Provkör i vår är väl det bästa tipset och känner du för att byta släng iväg r1an, räkna inte med att få lika mycket som du köpte den för då den är som framgår en snart en 6 år "gammal" hoj.

Nä det är klar.
Såg den i går och nu är den omskriven.
Men när du även gör frågan till en annons och begär 80k för en 05 så är det inte konstigt att folk stirrar sig blind på din prissättning.:glömdet

Jag skulle med största sannolikhet ha kvar hojen.

Gav 57 för min 06:a med 1100mil på mätaren, oxå i orginal skick. Tror ju inte du får mer för din.

Skit nu i vad ts hypotetiskt kan eller inte kan få för sin hoj.

Huvudfrågan kvartstår och svaret är självklart JA! Byt!

En RSV4 APRC SE (och en hel drös beteckningar till?) är ju alla önskningar i ett nafs.

Chassi!
Motor!
Elektronik!
och icke att förglömma; de lär inte finnas 13 på dussinet.

Bytbyt! :tummenupp

Skit nu i vad ts hypotetiskt kan eller inte kan få för sin hoj.

Huvudfrågan kvartstår och svaret är självklart JA! Byt!

En RSV4 APRC SE (och en hel drös beteckningar till?) är ju alla önskningar i ett nafs.

Chassi!
Motor!
Elektronik!
och icke att förglömma; de lär inte finnas 13 på dussinet.

Bytbyt! :tummenupp

:tummenupp

Dumpa inte priset på Rettan, lägg med gladpackhojen och öka priset istället (efter att du gett mig framgaffeln). Sen kan du få ha din Aprillia stående i mitt garage (bara för att spara pengar :tummenupp). Sen ser vi till att inte köra i samma pass så att jag kan provköra, utvärdera och analysera köpet åt dig. :banana

Skulle inte tveka en sekund. Byyyyyyyt:tummenupp

Byyyt! Nått så mycket snyggare gör det värt alla pengar. Byt in den gammla japsarn med spelar ingen roll vad du får ge emellan.

Det är nog större skillnad på känslan som Prillan förmedlar än vad det egentligen skiljer i prestandan på dessa hojar.

En R1 från 2005 är en sjukt snabb hoj det med, som alla literhojar från det året :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing