Är det inte lite suspekt....

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
... när man ringer på en annons om en Öhlins styrdämp och ett slipon och säljaren inte vet till vilken hoj den passar. Och när man frågar varför han säljer så har han krashat hojen. Vidare så frågade jag vad det var för hoj han krasha och om det var från den hojen så la han på luren :va

Nu KAN det vara så att jag ställde dumma frågor men inte vet jag om alla Öhlins passar till alla hojar och om alla slipon passar till alla hojar.... men jag tycker det vore märkligt om det var "one size fits all" :hihi

Så nu undrar jag om det är så att Öhlins passar till alla hojar och om jag bara ser spöken i garderoben när det gäller säljaren :va

Och förlåt om jag har postat i fel tråd och att jag inte har sökt men jag är en människa och är lat till naturen :rolleyes:

nja, dämparna skilljer ju sig bara i slaglängd och hårdhet i inställningarna, det är ju fästena som skilljer sig mest från modell till modell, det där lät lite skumt så handla inget där. styrdämpare och slipon är ju sånt som är lätt att stjäla.

Låter skumt

Nobody skrev:
... när man ringer på en annons om en Öhlins styrdämp och ett slipon och säljaren inte vet till vilken hoj den passar. Och när man frågar varför han säljer så har han krashat hojen. Vidare så frågade jag vad det var för hoj han krasha och om det var från den hojen så la han på luren :va

Nu KAN det vara så att jag ställde dumma frågor men inte vet jag om alla Öhlins passar till alla hojar och om alla slipon passar till alla hojar.... men jag tycker det vore märkligt om det var "one size fits all" :hihi

Så nu undrar jag om det är så att Öhlins passar till alla hojar och om jag bara ser spöken i garderoben när det gäller säljaren :va

Och förlåt om jag har postat i fel tråd och att jag inte har sökt men jag är en människa och är lat till naturen :rolleyes:

Det låter då skumt,precis som om det är stulna grejor.
Behåll nr till killen,i vilka trakter är annonsen? kanske någon där som saknar sina delar eller hoj?.
Prova annars ring honom igen eller be en polare ringa så han inte känner igen rösten och se vilket bemötande ni igen då.Låter iallafall inte som någon seriös säljare.

...vetefan om jag gjort affär med den där typen även om grejerna vatt gratis !

Det skiljer i infästningarna men passar ibland på flera olika modeller, ...ibland med mindre modifieringar.

Nobody skrev:

Tel nr så kan jag ringa?

JB

Jag ringde till honom igår och efter det så kollade jag med 118100 men det var inte ett registrerat kontantkort lr vad hon nu sa. Kommer tyvärr inte ihåg nummret men bör ha det hemma.

I annonsen stod det att han fanns i Stockholm/Tyresö och hette Martin .... men om det sen stämmer lr ej vet jag inte. För övrigt så finns ej annonsen kvar heller, konstigt lr....

Sen kan jag inte avgöra om han var skum lr inte men det klangar rätt dåligt i mina öron hur man kan sälja saker utan att veta något om dom...

Nåväl, om någon råkar snubbla på en annons så kan man ställa samma frågoroch kolla om det nu skulle kunna vara samma lirare... för om det är en eländig tjuv så ska han :censored

//Nobody

Buhuu, dumma han. Bojkotta genast alla som säljer grejer billigt, passa på att anklaga dem för stöld när ni ändå håller på.

Kan det vara så att han säljer billigt för att han inte pallar med 100 frågor, eller är han kanske helt enkelt osocial?

Nää, det klingar bättre att han e hojtjyv, vi säger så.

Chronic skrev:
Buhuu, dumma han. Bojkotta genast alla som säljer grejer billigt, passa på att anklaga dem för stöld när ni ändå håller på.

Kan det vara så att han säljer billigt för att han inte pallar med 100 frågor, eller är han kanske helt enkelt osocial?

Jag har då sagt att jag kan inte avgöra om han är skum lr inte... bara att det lät konstigt och ville kolla om det är så att jag ställde dumma frågor.... och vem har sagt att han sålde dom billigt :confused:

Känns inte som man sätter ut saker på blocket om man inte förväntar sig att folk ringer o ställer nån fråga :va
men tycker du det är normalt beteende mot köpare så vill jag då inte köpa nåt av dig :tungan

/N

Chronic skrev:

Chronic skrev:

Är killen så osocial att han slänger luren i örat på en köpare som undrar vilken hoj de annonserade grejorna är till, då får han finna sig i att bli misstänkt som tjuv/hälare.

Nobody skrev:

Lägg benen på ryggen och spring, verkar ju inte ha alla proppar i skåpet den säljaren. finns mycket skumt folk....

Klart du inte skall hänga ut honom som tjuv.

Gör honom istället en tjänst och hjälp honom få grejerna sålda genom att posta hans mobilnummer här, under förutsättning att det finns på www.hitta.se :tummenupp

Det är du skyldig honom efter att ha misstänkliggjort honom på detta sätt! Var nu en god medmänniska!

Nobody skrev:
Ha ha, du kanske borde hämta ut det du får på receptet :hihi

Mm, kanske till helgen :tomten . Sorry för den lätt hånfulla tonen men jag är bara så hemskt omoralisk, och tror inte att mina handlingar och skeenden påverkar någon att stjäla/inte stjäla.

Har jag någonsin köpt stöldgods? Förmodligen även utan att veta om det, som de flesta.

Chronic skrev:
Mm, kanske till helgen :tomten . Sorry för den lätt hånfulla tonen men jag är bara så hemskt omoralisk, och tror inte att mina handlingar och skeenden påverkar någon att stjäla/inte stjäla.

Har jag någonsin köpt stöldgods? Förmodligen även utan att veta om det, som de flesta.
Vill man inte köpa stöldgods så frågar man efter kvitto vilket alla normala människor har på så här pass dyra saker.

Folk som köper stulet :pangihuve

sandstream skrev:
Vill man inte köpa stöldgods så frågar man efter kvitto vilket alla normala människor har på så här pass dyra saker.

Folk som köper stulet :pangihuve

Så finns inget kvitto är det stulet i din värld? Man kan faktiskt vara slarvig utan att för den sakens skull vara tjuv.

Inskränkta människor :tummenner

Chronic skrev:
Så finns inget kvitto är det stulet i din värld? Man kan faktiskt vara slarvig utan att för den sakens skull vara tjuv.

Inskränkta människor :tummenner
Det skrev jag inte, läs igen och läs rätt! :)

All heder till dem som backar ur ett köp om säljaren inte kan visa kvitto. :tummenupp
En tumme i arslet på dem som inte bryr sig om vart grejerna kommer ifrån och som bara ser till den egna ekonomiska vinningen :arsele

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien