Är det inte konstigt???

MEN MOSS!

Jag hade lätt köpt dem om de hade funkat på snö/is vägar!! men jag slår vad om att DE ÄR TOK HALA NU! , så jag lugnar mig till VÅREN!

Vi har ju snö här upp snart/strax!

Vänta till våren? Men däruppe i/på Nordpolen är det väl ALLTID snö? Kör ni motorcykel över huvud taget? Ska inte du köpa ny drivmatta till skotern?

Funkar ok att åka gata med också? Svinhala i blött? Åkte skurna slicks på en motard för ett par år sedan och det var ju halt som satan när däcken var kalla! Dessa är lite snällare eller? /Eventuellt intresserad

Och ändå är det ingen som handlar!!!! VAd fan är det med folk!!!

Jag köper hela däcktraven! Under förutsättning att du tar mig under dina vingar och säljer din R6:a till mig till bra pris, lär mig köra lika bra som du och lär mig att kränga däck och meka. Just ja, jag behöver en racebuss också. Och en paraplytjej. :tummenupp

Nej, det gör det inte.
Vi har inte haft en världsmästare på fyrtio år.

Jajajaja, men ändå, killar som Watz och Backlund kan i VARJE läge köra så fort det går, där 99,9% av förarna i övrigt kör så fort de vågar. Att Watz inte blev världsmästare kanske berodde på andra saker som pengabrist tex...

Ja, men om någon annan blev världsmästare kan han ju inte ha kört så fort det gick, oavsett ekonomi...?

I vilket fall som, jag har förståelse för dina funderingar kring din annons. Jag tror att det beror på att de allra flesta är fast i något slags säsongstänk och att de är dåliga på att planera inköp av saker de ändå behöver, förr eller senare. Dina däck är fullt dugliga för en glad bandagsamatör, även om de får ligga till sig över vintern. Tyvärr går det inte ens att locka med låga priser den här tiden på året. Folk orkar inte tänka / planera inför nästa säsong redan nu. Jag har under detta år annonserat ut en snöskoter, en hoj och en massa delar till båda. Min slutsats är att en off-season annons är helt bortkastad. Du får ge bort grejerna om du ska bli av med dem. Om du däremot annonserar precis i början av respektive säsong så är det ett helt annat ljud i skällan på precis samma delar.

Hade lätt köpt dem om jag redan haft en banhoj, vilket ska införskaffas så snart ekonomin tillåter. (DVS nån gång nästa år) sedan ska jag nöta ut så många däck jag bara hinner. ;)

Du bor för långt söderut....:näsblod

Annars hade det varit skönt med en massa däck till stunthojen :tummenupp

Speglar nog marknaden och intresset för RR allmänt. Det har dock varit väldigt många däckannonser ute på sistone där banåkare säljare av sina beggade däck.

Speglar nog marknaden och intresset för RR allmänt. Det har dock varit väldigt många däckannonser ute på sistone där banåkare säljare av sina beggade däck.

Fast det är ju skillnad ändå.

Om jag säljer beggade däck som är slut för mitt Rookie-tempo så är det ju slut slut slut.. Att de är slut för STK-piloter är en helt annan sak.

Att det är svårt att sälja "bandagsdäck" känns naturligt, men 20-minutersdäck från A-förare?

Weird. :)

Känns som att det går inflation i materialsportandet. Folk som åker 1.25< på Åsen kommer med däcksvärmare, 1.15< byter däck som kalsonger osv.. Att byta upp sig när det man hade började sätta gränsen som det var för inte länge sen verkar ha blivit omodernt eller nåt.

Känns som att det går inflation i materialsportandet. Folk som åker 1.25< på Åsen kommer med däcksvärmare, 1.15< byter däck som kalsonger osv.. Att byta upp sig när det man hade började sätta gränsen som det var för inte länge sen verkar ha blivit omodernt eller nåt.

Det är lite detta jag syftar på, det verkar lite omodernt att skaffa sig genuin kompetens, man vill köpa den, snabbt!
Men det är klart, har man pengar så....

Ja, men om någon annan blev världsmästare kan han ju inte ha kört så fort det gick, oavsett ekonomi...?

Jo.... men tror du inte att det finns en hel drös otroligt kompetenta racers, som om de haft pengarna att byta däck så ofta som man måste för att bli bäst i STK600, sedan kunnat gå vidare och, om de haft pengarna, kunnat bli skitbra i SS600, och sedan, om de haft pengarna, kunnat bli skitbra i VM?
Jag vill påstå att SÅKLART finns den en hoper Marquez därute, som inte blev något för att de inte hade ekonomin att gå vidare.

Det är lite detta jag syftar på, det verkar lite omodernt att skaffa sig genuin kompetens, man vill köpa den, snabbt!

Men det är klart, har man pengar så....

Ja, men de få som har pengar och gladeligen betalar är ju inte de som gneller heller.

Kompisen här kör på en 10 år gammal R1a, inte kört en meter på nya däck och satte sin första 59a på Sviestad under SM-finalen nu. Han hade säkert varit ett par tiondelar snabbare på en ny superbike med samma kompetens, men det finns säkert minst en sekund kvar i hojen innan det är läge att på allvar skylla på materialet.

Själv körde jag midpack rookie-tider på slitna, åldrade bandagsdäck (inte ens rediga race-ostar) och de enda gångerna jag hade riktiga problem med fästet så var det för att jag gjorde konstiga saker som förmodligen fått vilket däck som helst att släppa.

Ja, men de få som har pengar och gladeligen betalar är ju inte de som gneller heller.

Kompisen här kör på en 10 år gammal R1a, inte kört en meter på nya däck och satte sin första 59a på Sviestad under SM-finalen nu. Han hade säkert varit ett par tiondelar snabbare på en ny superbike med samma kompetens, men det finns säkert minst en sekund kvar i hojen innan det är läge att på allvar skylla på materialet.

Själv körde jag midpack rookie-tider på slitna, åldrade bandagsdäck (inte ens rediga race-ostar) och de enda gångerna jag hade riktiga problem med fästet så var det för att jag gjorde konstiga saker som förmodligen fått vilket däck som helst att släppa.

Du skulle inte kunna berätta vilken r1a din polare kör??

Men jag håller med er om att folk ska ha värst sakerna direkt, vet en som började prata om o skaffa öhlinsdämpare då han låg på 2,10 tider för att inte original chassit räckte till längre på en nyare rr hoj :) själv ligger jag på 1,45 tider på Anderstorp med en helt original k7a o r10 däck o känner fortf att det är jag som är begränsningen.. Sen så har jag kört ifrån flera som körde på sc2 o liknade däck när jag körde med compk/PRO däck.. Varför tror folk att de behöver de allra bästa efter bara ett par bandag??

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti