Är det inte dags för nästa års webes nu?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Dags att gå ut hårt. Målet nästa år är att kapa 2-3 sekunder beroende på vilken bana det är.
Sviestad ska gå på 56'or
Karlskoga på 1.12 eller låga 1.13
Knutstorp 1.05
Falkenberg vågar jag inte sia om och mantorp vetifanken vad man kan åka på.

Zilverzurfer, grundaren till hela trophyn missade sin webestid med 5 sekunder på knutstorp och slängde i ilskan sin nya fina zx6'a i salladen :hördu
nr18 bangar ju ur efter årets flopp i webes och åker erf istället.
Swedie ska åka 56 på sviestad.
Vad hittar Chrille på?

Fyll på, vintern är lång ;)

Mitt mål är inte endast 56or.. ska även få en pallplats på iaf 1 tävling.

/EDIT ;) Jag vill driva er till vansinne över vad jag sagt, å där med hoppas att ni kör sämre, därför kan jag vinna... lol.. hahah.. så ovan är drömmar. :p

Swedie skrev:

Men för fan Swedie!! Vet du hur fort vi faktiskt kör?? Har du en aning om hur du kör??

Ja jävlar, DET HÄR kommer du få äta upp..... eller köra ner i halsen på mig mfl när hösten kommer :crash

Under minuten på Sviestad med Britney (Aprilian för icke insatta...)! Allt annat är oväsentligt.
:fakta

Torkel skrev:
Under minuten på Sviestad med Britney (Aprilian för icke insatta...)! Allt annat är oväsentligt.
:fakta

Hur futtiga är de hundradelar du missat det med i år? Jag tror att din "storlek" och vikt är det som hindrar mest, för du åker ju fan sjukt fort med britney.

oFFkeFF skrev:
Hur futtiga är de hundradelar du missat det med i år? Jag tror att din "storlek" och vikt är det som hindrar mest, för du åker ju fan sjukt fort med britney.
1.00.20 som bäst under SM'et så det är inte långt borta! Min vikt och storlek är "lagom", så det så! (Tack för beröm förresten, du har spottat upp dig bra 03 också! :tummenupp)

Ok

Bana
Sviestad Bästa tid 2003 57,8 Mål 2004 56,5
Falken Bästa tid 2003 46,61 Mål 2004 45,5
Knutstorp Bästa tid 2003 1,07.16 Mål 2004 1,06.00

Dessa är dom enda R1000 tävlingar som jag skall vara med på.

Ganska trovärdiga mål tycker jag.

Mvh//ZF

Last edited:
Jaha, då börjas det igen..

Målen för nästa år lyder som följande.

Sviestad: låga 55:or
Åsen: 1,10 :arsele
Knutstorp: låga 1,05
Falkenberg låga 45 kanske någon hög 44:a :va

Klarar jag dessa mål så borde nästa mål klara sig. Komma topp 5 på de tävlingar jag deltar i

Sen så är målet att lära mig att starta

Ladda upp med hallon kära vänner :hej

Swedie skrev:

Med all respekt: :rofl :brynad ;)

Egna mål för kommande säsong:

* Köra 1-4 tävlingar.

* Med fem veckors betald semester istället som årets två dagar ämnar jag träna vansinnigt mycket mer.

* Köra någon form av 13-tider på Åsen.

Last edited:
abstruse skrev:
Med all respekt: :rofl :brynad ;)

Egna mål för kommande säsong:

* Köra 1-4 tävlingar.

* Med fem veckors betald semester istället som årets två dagar ämnar jag träna vansinnigt mycket mer.

* Köra någon form av 13-tider på Åsen.

1-4 Tävlingar? Och ta 5-30 poäng? Kvala 10-25?

Vagt är väl bara namnet?

Chrille skrev:
Men för fan Swedie!! Vet du hur fort vi faktiskt kör?? Har du en aning om hur du kör??

Ja jävlar, DET HÄR kommer du få äta upp..... eller köra ner i halsen på mig mfl när hösten kommer :crash

Vi... Vi? "Dom andra" menar du? :rofl

Hähä.. sorry, kunde inte låta bli.. helgen har redan börjat..

Mina mål vete faan.. driver mest runt utan mål å mening just nu käns det som..

Före Chrille å mummelhumlan, ta poäng i samtliga räjs jag ställer upp i. Bromsa senare.. tja, det var det hele..

/B

Här måste jag vara med... under minuten på sviestad, med motarden.
Det är ett löfte... mer törs jag inte lova!

/HW

UUH! Falkenberg ger mig rysningar! Spelar ingen roll om jag går ut lungt..efter ett pat varv så ligger man o laddar så hjärnan skrumpnar o sen e d sandlådan. Min ekonomi tillåter inte att jag vistas på falkenberg längre! :rodnar

Chrille skrev:
1-4 Tävlingar? Och ta 5-30 poäng? Kvala 10-25?

Vagt är väl bara namnet?

Jaså, nu vaknade Schampo?

Jag kör för mitt eget höga nöjes skull, inte för att plocka några som helst poäng i rookie600, även om det vore en trevlig sidoeffekt i de tävlingar man nu ställer upp. Sålunda tävlar jag bara mot mig själv och har som enda huvudmål att förbättra min egen körning och sakta men säkert sänka mina tider.

Jag kommer jobba minst lika mycket och resa troligtvis än mer i jobbet nästa år än i år. Att jag nu har fasligt många fler semesterdagar gör att jag kommer köra på så många licensträningar på Gåsen som jag kan, men främst på Wemis körningar då de överlägset ger mest "bang for the buck", jämfört med allt annat jag tidigare provat. Bike Week ska givetvis köras och jag hoppas också på Knutstorp denna gång. B-racen är ju högst intressanta beroende på hur det utvecklar sig och vilken skepnad upplägget tar.

Vad gäller övriga SM-/SO-tävlingar är jag inte så intresserad med tanke på upplägget. Det försvinner minst tre dagar vid varje tävlingstillfälle, ett gäng surt förvärvade SEK och vad man får är cirkus 70 minuter effektiv körtid. Det känns som det kan kvitta, då lägger jag hellre mina riksdaler på Wemis körningar där man verkligen får körtid och bästa möjliga hjälp vad gäller såväl fjädringsinställningar, spårval och körteknik (för de som nu vågar sticka ut hakan och fråga instruktörerna).

Dessutom, ditt långhåriga gamla ålrens, om det inte vore för dina extra 20-30hk så skulle du inte vara en sekund snabbare, din fuskis! Så det så! Gå och klipp dig ditt malätna gamla isterpaket! Fimpa ciggen och kom in i matchen! :rolleyes: :brynad

oFFkeFF skrev:
Japp, 1-4 tävlingar från tidigare sagda "full säsong" är ju en rätt rejäl backning.

Dj*vla minne du har då! Gå och slipa röven eller nå't! ;) Det där kläckte jag väl ur mig före jag förstod vidden av vad min nuvarande anställning omfattade. Dock, om nästa säsong ger bra tider, ska jag försöka skaffa spons och satsa större inför 2005.

Men, med tanke på hur gammal och långsam man är (sist) så är väl det knappast någon risk. Håhåjaja...

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back