Är det inte billigt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag fick 10800:- för trafik/helår på en gsxr600, jag är 25 och bor i centrala sthlm. Eftersom den är avställd halvårsvis så blir det ju hälften (visst är jag vass på matematik, jag har gått både A+B). Däremot skulle de ha 17800 för garage/helår, det är ju för jäkla dyrt.

Markus skrev:
Jag fick 10800:- för trafik/helår på en gsxr600, jag är 25 och bor i centrala sthlm. Eftersom den är avställd halvårsvis så blir det ju hälften (visst är jag vass på matematik, jag har gått både A+B). Däremot skulle de ha 17800 för garage/helår, det är ju för jäkla dyrt.

Nu är det ju inte säkert att det blir så.

Oftast har bolagen som så att det är dyrare under sommar månaderna.

WaZZe skrev:
Nu är det ju inte säkert att det blir så.

Oftast har bolagen som så att det är dyrare under sommar månaderna.

...precis.. priset må vara för helår men det innebär inte att det är jämnt fördelat över året.
Låt säga att det kostar 12000 för helår(enkelt att räkna) så innebär det inte automatiskt att du betalar 1000 spänn varje månad. Vissa bolag gör helt enkelt så att du betalar 1500/mån under sommarmånaderna och sedan 500:-/mån under höst/vinter/vår eftersom de vet att -10 grader har en dämpande effekt på antalet körda mc-mil!

korvgubbe skrev:
...precis.. priset må vara för helår men det innebär inte att det är jämnt fördelat över året.
Låt säga att det kostar 12000 för helår(enkelt att räkna) så innebär det inte automatiskt att du betalar 1000 spänn varje månad. Vissa bolag gör helt enkelt så att du betalar 1500/mån under sommarmånaderna och sedan 500:-/mån under höst/vinter/vår eftersom de vet att -10 grader har en dämpande effekt på antalet körda mc-mil!

Så här ligger det till på de "4stora":

Folksam: Delar årspremien på 12
LF: 12,5% av premien under Apr-Sep
TH: 12,5% av premien under Apr-Sep
IF: Delar årspremien på 12

Mao, kan det vara billigare att ta Folksam eller IF även om de ser dyrare ut vid en första anblick.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!