Är det inne att ta licens?

Tom skrev:
Klart att det är inne. Brudarna blir så impade på krogen om man slänger upp licensbrickan. absolut bästa raggningstipset.

Nu är ju tyvärr inte alla tjejer som Jenny då... ;)

För övrigt är det kanske flera som, precis som jag, gått i licenstankar i några år och så hoppar man på en kurs när kompisen ändå tar licens.
Skulle jag ta licens idag så skulle det definitivt vara för banträningen i första hand och tävlandet i andra hand. Det är två helt skilda saker att se hur fort man kan köra "mot sig själv" och mot andra på träning gentemot i ett race.
Hade jag bott kvar i Linköping hade jag definitivt haft licensen...

Ända sedan jag var mindre än jag är nu så har jag drömt om att få tävla med motårpsykel. Att ta licensen var första steget mot att uppfylla den drömmen. Om det blir nåt rejs i år beror på hur stor bristen på pengar är senare i sommar.

Tycker det är bra att folk tar licens även om de inte tänkt tävla, eftersom det dels tyder på att intresset för RR ökar, och dels så blir det pengar till våra klubbar som verkligen behöver det. Dessutom är det ju faktiskt en "utbildning" som kan vara bra för många.

Penguin skrev:
Ända sedan jag var mindre än jag är nu så har jag drömt om att få tävla med motårpsykel. Att ta licensen var första steget mot att uppfylla den drömmen. Om det blir nåt rejs i år beror på hur stor bristen på pengar är senare i sommar.

Tycker det är bra att folk tar licens även om de inte tänkt tävla, eftersom det dels tyder på att intresset för RR ökar, och dels så blir det pengar till våra klubbar som verkligen behöver det. Dessutom är det ju faktiskt en "utbildning" som kan vara bra för många.
Samma här, ja tog licens hösten 2002 för att kunna få köra av mig på bana och ta det lite lugnare i trafiken, iof slutade det med att haffa tog mitt KK senare på hösten 2002 :tungan

2003 så löste jag iaf ut licensen och tränade när jag hade tid, jag körde 2 klubbrace i regn och rusk, jag fick upp lite bättre tempo i slutet av året men eftersom jag är en fegis så kör jag med stora marginaler.

2004 börjar bra med mycket bantid och i år tänker jag ge mig på några B-race men mest på skoj eftersom RR är det roligaste jag vet.

Man behöver inte tävla det första året om man inte vill, det räcker bra med att få komma ut och träna med sin räcer och mingla med dom andra i depån.

RR är kul på hjul och det viktigaste är inte att vinna utan att deltaga, eller hur Chrille :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT