Är det här ett skämt? (vad tycker ni om posten?)

Vad tycker du om posten och vad ska man göra åt det?

• Antal röstningar
    0

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
17 okt kl 11:09 Posten Företag Vaxholm, Försändelsen har kommit till mottagarens Postombud

17 okt kl 08:36 Dip Täby1, Försändelsen är på väg till mottagaren.

17 okt kl 04:33 Stockholm Södra, Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Godsterminalen.

16 okt kl 20:51 Göteborg, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen.

Soft då ska jag hämta ut det.. nej just det AVIN kommer inte förens imorgon, Jävla kommenist post äckel. Hur svårt är dett att skicka med en jävla lapp? Helt jävla inkompetenta as är vad dom är. Kom den 9 minuter efter att posten va sorterad? Ja men gå till fika rummet å skriv en avi å ge till brevbäraren då för han börjar ändå inte dela ut skiten förens efter lunch.. Ligger först i destriktet å har aldrig fått posten före 12...

Går fortare att skicka med bud från amerika än från göteborg till stockholm med posten. Jävla komunist instution... Hade inte förvånat mig om den hade vart i kiruna å vänt för att tåget gick via det för att slippa ha två ruter.

Så vad tycker ni om denna fina efeterleva som närmast är som lars ohly, inefektiv, dyr och seglivad.

Ps. Det är inte rättstvat å jag e så sur så jag skiter i att jag säkert har stavat fel på hälften därför skriver jag "Katt" Så jag vet att minst ett ord är rättstavat.:tummenupp

prulle skrev:
2547429 17 okt kl 11:09 Posten Företag Vaxholm, Försändelsen har kommit till mottagarens Postombud

17 okt kl 04:33 Stockholm Södra, Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Godsterminalen.

16 okt kl 20:51 Göteborg, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen.

Soft då ska jag hämta ut det.. nej just det AVIN kommer inte förens imorgon, Jävla kommenist post äckel. Hur svårt är dett att skicka med en jävla lapp? Helt jävla inkompetenta as är vad dom är. Kom den 9 minuter efter att posten va sorterad? Ja men gå till fika rummet å skriv en avi å ge till brevbäraren då för han börjar ändå inte dela ut skiten förens efter lunch.. Ligger först i destriktet å har aldrig fått posten före 12...

Går fortare att skicka med bud från amerika än från göteborg till stockholm med posten. Jävla komunist instution... Hade inte förvånat mig om den hade vart i kiruna å vänt för att tåget gick via det för att slippa ha två ruter.

Så vad tycker ni om denna fina efeterleva som närmast är som lars ohly, inefektiv, dyr och seglivad.

Ps. Det är inte rättstvat å jag e så sur så jag skiter i att jag säkert har stavat fel på hälften därför skriver jag "Katt" Så jag vet att minst ett ord är rättstavat.:tummenupp

SMS avisering, så behöver du ingen lapp.
Posten funkar bra om man ber om rätt grejer :pannkyss

Jag kunne hämta ut ett paket en gång utan avin och utan att jag uppgav kollinummer. Frågade bara om dom hade ett paket till mig :)

aha.. Litade på att min morsa viste va hon prata om men som valigt gjorde hon inte det. TACK ISMANNEN!

Ismannen skrev:
2547480 Ta med nummret som slutar på SE, 11 siffrigt nr ska de va
Japp gör det, oj nu blir det svårt för dom stakarna såg att det va 3 (TRE!) paket undrar om dom klarar det innan 18..

t-rex skrev:
2547482 :förvånad
Okej jag erkänner att det där va komiskt..

Last edited:
prulle skrev:
2547429 17 okt kl 11:09 Posten Företag Vaxholm, Försändelsen har kommit till mottagarens Postombud

Ursäkta, men jag förstår inte vad du gnäller över?

Paketet skickades igår kväll och är framme idag, är det långsamt? :va

Att avin inte skickas förräns paketet verkligen är framme är väl ganska logiskt, annars skulle du väl bli tokig för att dom aviserat att paketet är framme, även om det blivit försenat.
En dag får väl ändå betraktas som normal postgång?

Sen att dom inte hinner sortera just DITT brev/avi som nån slags VIP-post, strax innan brevbäraren ska ut, tja, stackars dig.
Fatta att ditt brev/avi inte är det enda som ska sorteras och hanteras.
(Det finns annars snabbare tjänster att köpa, men då får du betala extra.)

Tycker du skulle haft ett alternativ till i pollen, jag hade röstat på att du är orimligt gnällig.
(Nej, jag jobbar inte på posten.)

PS. Du får gärna tipsa mig om hur man får gods levererat från USA på kortare tid (med normal postgång d.v.s.).

Edit: Om jag missuppfattat något får du gärna rätta mig. :gnissla

Last edited:
War-psycho skrev:
2547509 Ursäkta, men jag förstår inte vad du gnäller över?

Paketet skickades igår kväll och är framme idag, är det långsamt? :va

Att avin inte skickas förräns paketet verkligen är framme är väl ganska logiskt, annars skulle du väl bli tokig för att dom aviserat att paketet är framme, även om det blivit försenat.
En dag får väl ändå betraktas som normal postgång?

Sen att dom inte hinner sortera just DITT brev/avi som nån slags VIP-post, strax innan brevbäraren ska ut, tja, stackars dig.
Fatta att ditt brev/avi inte är det enda som ska sorteras och hanteras.
(Det finns annars snabbare tjänster att köpa, men då får du betala extra.)

Tycker du skulle haft ett alternativ till i pollen, jag hade röstat på att du är orimligt gnällig.
(Nej, jag jobbar inte på posten.)

PS. Du får gärna tipsa mig om hur man får gods levererat från USA på kortare tid (med normal postgång d.v.s.).

Edit: Om jag missuppfattat något får du gärna rätta mig. :gnissla
Sant va lite oöverlagt faktiskt, bestälde ändå fel kabel så...

Ps. kryssa i fel ruta på bto sports så får du det tisdag morgon när du bestäler det fredag kväll. tillsammans med en 35$ räkning..

Har trevliga upplevelser av posten här i landet.

1. Skickade vadderat brev till föräldrarna i Finland.
Kommer tillbaka hit efter 3 veckor med "okänd adress" och en stämpel från Norge.

2. Två brev som jag skickat till Finland angående studiestöd verkar aldrig ha kommit fram, nåt de flesta här i stan prövat på.

3. Beställer paket från företag i Sverige som sedan ligger vid lokala kontoret i två veckor innan de kommer ihåg att skicka avi (officiell förklaring), varken jag eller företaget vet om det kom fram i tid eller inte.

prulle skrev:
2547429

Förstår inte riktigt vad du är ute efter... vill du att de ska skicka avin om att paketet finna att hämta ut innan det finns där eller vill du att de ska teleportera den hem till du m.h.a. tankekraft i samma stund paketet kommer till uthäntningsstället?

Säg att du vill att de ska göra enl. alt. nummer 1: Av någon anledning blir paketet försenat och när du kommer med din fina avi, som skickats till dig innan packetet kommit fram, så finns inte ngt paket att hämta ut.

alternativ 2... tveksamt...

Prova sms-avisering nästa gång så sparar du en dag.

prulle skrev:
2547925Ps. kryssa i fel ruta på bto sports så får du det tisdag morgon när du bestäler det fredag kväll. tillsammans med en 35$ räkning..
Är det snabbare det? :va

För mig låter det som 3,5 dagars frakt, till skillnad mot Postens 0,5 dagars frakt + 1 dag avisering i ditt fall.

Även Postens fordon kör på helgerna, ska du jämföra med detta fall bör du beställa från USA på en måndag, och se om du hinner få det snabbare än vad Posten klarade av. :)

Santo skrev:
2548077 Förstår inte riktigt vad du är ute efter... vill du att de ska skicka avin om att paketet finna att hämta ut innan det finns där eller vill du att de ska teleportera den hem till du m.h.a. tankekraft i samma stund paketet kommer till uthäntningsstället?

Säg att du vill att de ska göra enl. alt. nummer 1: Av någon anledning blir paketet försenat och när du kommer med din fina avi, som skickats till dig innan packetet kommit fram, så finns inte ngt paket att hämta ut.

alternativ 2... tveksamt...

Prova sms-avisering nästa gång så sparar du en dag.
Försök inte, jag ber om ursäkt men allt är ett resultat av ett puburtant utbrott orsakat av en dag som börja med en dålig frukost och sen blev det bara värre..

War-psycho skrev:
2548098 Är det snabbare det? :va

För mig låter det som 3,5 dagars frakt, till skillnad mot Postens 0,5 dagars frakt + 1 dag avisering i ditt fall.

Även Postens fordon kör på helgerna, ska du jämföra med detta fall bör du beställa från USA på en måndag, och se om du hinner få det snabbare än vad Posten klarade av. :)
Trode det stog still i det här landet på helger.. (och även i usa, läs ovanstående förklaring)

Last edited:
prulle skrev:
2548100 Försök inte jag ber om ursäkt men allt är ett resultat av ett puburtant utbrott orsakat av en dag som börja med en dålig frukost och sen blev det bara värre..
Hehe... å ingen sympati fick du av oss heller... din stackare. :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...