Är det för stora fartskillnader i ERF?

Nu handlade det väl ändå inte om att de långsamma inte får plats i ERF.
Tycker du att det blir mindre chans för incidenter om man kör långsamt i en annan klass?
Jag kallar det för att flytta problemet i stället för att lösa det.

Jo det tycker jag också.
Men svaret syftade till citatet jag hade med i mitt inlägg. Jag tycker det finns fler klasser än REC som är till för de "inte så snabba" att hävda att det går långsamt i REC är lika fel som att säga att det går långsamt i SP eller Bott.

Jag tycker fortfarande att man skall träna innan man börjar tävla.
 
Jo det tycker jag också.
Men svaret syftade till citatet jag hade med i mitt inlägg. Jag tycker det finns fler klasser än REC som är till för de "inte så snabba" att hävda att det går långsamt i REC är lika fel som att säga att det går långsamt i SP eller Bott.

Jag tycker fortfarande att man skall träna innan man börjar tävla.

REC är endurance. Verkar vara fler som inte tar hänsyn till det. I endurance är det inte lika viktigt att lägga de snabbaste varvtiderna som i sprintrace. REC är den "långsamma" klassen i endurance. Här kan du också hamna på en hyffsad placering, utan att lägga snabba varvtider.

Absolut, och träna tror jag alla gör, fast säkert olika mycket.
 
REC är endurance. Verkar vara fler som inte tar hänsyn till det. I endurance är det inte lika viktigt att lägga de snabbaste varvtiderna som i sprintrace. REC är den "långsamma" klassen i endurance. Här kan du också hamna på en hyffsad placering, utan att lägga snabba varvtider.

Absolut, och träna tror jag alla gör, fast säkert olika mycket.
Så du tycker att det är OK med förare som inte pallar SC-tempo?
 
jA dEt tRor vi!!!!!!!!!!1111111111111

bra fortsätt tro det då!!! hahaha

Vad har det med något att göra? Jag har upplevt farliga situationer i REC i mitt enda (!) lopp jag någonsin kört i någon som helst gren!

Ska jag alltså köra NEC trots att mina tidigare meriter är 1 tävling?

/ jens

ja fattar att det kan vara störande med dom långsamma
 
Last edited:
Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back
Top