Är det bortkastad tid att maila återförsäljare?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Nu har det gått en vecka sen jag skickade iväg ett par mail till olika återförsäljare angående provkörning med en hint om att det kan bli en helt ny hoj kommande vår.
Men ingen har brytt sig om att svara på fem arbetsdagar.

Rent spontant så känns det som att jag hellre väljer en återförsäljare som kan ge det där lilla extra (exempelvis skriva ett kort ja/nej-svar på ett mail som tar 20 sekunder att läsa, 10 sekunder att svara). Det är väl inte mycket begärt om jag är beredd att skuldsätta mig en lång tid framöver? Är det normalt eller sitter just dessa på för mycket pengar som det är?
Fullt medveten om att jag har möjlighet att ringa, så kände jag som kund att maila istället.

Tråkigt :-/

Jag brukar få snabbare svar på mail än på tele när jag tagit kontakt med en mc handlare både när det gäller mc köp och service.

Om inte jag har fått något svar efter 2-3 dagar brukar jag maila igen, men iof inte hänt än så länge(när det gäller mc) :)

//H.

jag mailade northbike med frågor om deras hojjar och dem skötte det klockrent.:) iofs är det typ inte mycket till hjälp om man inte bor där uppe när man ska provköra..

Den enda återförsäljaren jag var hos på våren 2012 när jag skulle köpa mig en ny hoj som visade intresse av att faktiskt sälja i sthlmstrakten var honda nere i Södertälje... Nu har de ju tyvärr fått sina lokaler nerbrända av något jävla blockmongo. :(

Skriver jag till ett företag från min hem-mailadress (home.se). Så får jag sällan svar, det beror på att företagens spamfilter måste ställas hårdare och hårdare för varje år som går.

jag brukar alltid ringa efter någon dag efter jag skickat mail och kolla om mailet kommit fram , ofta som mailen kommer till fel person och då får man inga svar

jag brukar alltid ringa efter någon dag efter jag skickat mail och kolla om mailet kommit fram , ofta som mailen kommer till fel person och då får man inga svar

Samma här. Mailtrafik är rätt förstört som metod att ta första kontakt med företag , det är ofta jag måste ringa till firmor i USA. Först efter att de hittat första mailet i spamfiltret, och indexerat min adress som non-spam, funkar sedan dialogen och man får snabba svar.

Något är skumt trots allt, handlarna härikring har ju knappt handskar på lager längre.
Jisses så jag ringde runt när jag skulle ha ett par räserhandskar i våras (Jo, jag vet. Vissa tycker jag är för långsam för att få ha helställ med puckel och Handroid men jag känner mig fin i det).

Att det står hojar i butikerna får man nog se som ett plus i dessa dagar. Det om något borde man kunna beställa på eBay.

Jag köpte min förra hoj av firman som svarade först, hade ju redan bestämt mig för vad jag skulle ha, så det var upp till firmorna att hugga, det roliga är att bara en svarade relativt snabbt, resten lååååångt efter :)

Jag har de senaste dagarna mailat elva firmor med förklaring vad jag vill ha, vilket inbyte jag ville göra samt hur mycket jag var villig att betala. Alla utom två svarade på mail senast dagen efter och fem firmor ringde upp och ville prata mer.
Fem firmor gav för övrigt kanonbud - märks att det är köparens marknad och att man inte vill bli stående med nya cyklar av äldre årsmodell.

Mc-kompaniet i Väring är riktigt duktiga när det gäller mail. Jag mailade om tillbehören jag ville ha till min smc, så dom kunde kolla det i lugn och ro med priser etc. Sen svarade dom på mailet och ringde berättade det med:-)

Det tycker jag är service:-)

Jag kan tycka det är enklare att maila och dom mailar/ringer upp när dom har tid, istället för att ringa när dom är mitt uppe i något. Men det kanske bara funkar så på visa firmor iofs?

Jag har mestadels positiva erfarenheter av e-mail kontakt med firmor, så det kan vara något som är lurt med din e-mail eller deras spamfilter. Och just under sommarmånaderna vet jag att de flesta firmor föredrar e-mail framför telefonkontakt. De har ofta begränsad personalstyrka på grund av semester, så att svara på många frågor eller räkna på ett inbyte vill de göra i lugn och ro och kanske skicka svaret om en eller två dagar, istället för att tala i telefon då själva butiken är full med kunder som väntar på att bli uppassade.

Mc-kompaniet i Väring är riktigt duktiga när det gäller mail. Jag mailade om tillbehören jag ville ha till min smc, så dom kunde kolla det i lugn och ro med priser etc. Sen svarade dom på mailet och ringde berättade det med:-)

Det tycker jag är service:-)

Jag kan tycka det är enklare att maila och dom mailar/ringer upp när dom har tid, istället för att ringa när dom är mitt uppe i något. Men det kanske bara funkar så på visa firmor iofs?

De rockar, gixxern köptes där...och jag kommer nog ha dem som utgångspunkt den dagen det skall handlas nästa knarr med. :)

De rockar, gixxern köptes där...och jag kommer nog ha dem som utgångspunkt den dagen det skall handlas nästa knarr med. :)

Jag vill köpa en 1190 adventure på ett annat ställe iom att dom har den enda kvar i sverige i den färgen jag vill ha. Men jag tror jag skippar det och väntar pga jag är långt ifrån nöjd med hur ointresserade dom var.
Då får dom ju även en hoj i inbyte som dom tjänar 10 000kr på samt minst lika mycket på den nya cykeln.

Fattar inte hur visa är så ointresserade och sen lägger fram idiot förslag som att jag ska betala 2100kr för att klicka på original väskorna. Då kan jag ju göra det på parkering själv, jag blir less på sånt.

Jag åker nog till Väring och skriver papper på en 2014 istället.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka