Är det bara jag...?

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
elller har landsvägsmaskinerna lite problem att hålla ikapp med motard i snäva/halv snäva kurvor? :D

DwD skrev:
elller har landsvägsmaskinerna lite problem att hålla ikapp med motard i snäva/halv snäva kurvor? :D

Nope, det är nog inte bara du. Körde bana i helgen och där hade de svårt i kurvorna. Brukade få en lucka genom kurvan tills det var dags för dem att mata på med 100 hästar mer än vad man själv har. Fast kurvhastigheten måste ha att göra med att vi är bättre förare. Eller att vi inte är rädda att crasha :crash

/Anders

Re: Re: Är det bara jag...?

Cosmo skrev:
Nope, det är nog inte bara du. Körde bana i helgen och där hade de svårt i kurvorna. Brukade få en lucka genom kurvan tills det var dags för dem att mata på med 100 hästar mer än vad man själv har. Fast kurvhastigheten måste ha att göra med att vi är bättre förare. Eller att vi inte är rädda att crasha :crash

/Anders

nja. .så mycket bättre förare vete fan om vi är,(eller jo kanske :D )
men med min vfr vtec(visst det är ingen fireblade men ändå) som jag bytte mot xr:en,
klarade jag bara av att ligga 60 på en viss motorvägsavfart.med motarden så ligger jag 80 utan problem på samma avfart.

jag tror att landsvägshojarna är för tunga för att klara av snäva/halv snäva kurvor.

kul att blåsa landsvägshojjarna i kurvor men fan va förbannade dom blir! :zpy :D :D

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back