Är det bara i skövde det regnar hela j...a tiden?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Ser att många verkar vara väldigt aktiva i körningen:va frågan e bor jag i fel stad? tycker det enda det jort i ca 3 veckor nu e regnat:huvet blir så trött på det här vädret:huvet grannen sålde sin hoj o köpte en sport bil innan sommaren pga av att han tyckte att det inte va så många bra dagar förra sesongen.. Min första reaktion till det va ju "jag säljer aldrig min hoj":va Man kan ju börja fundera:va Nee jag kommer fortsätta köra dom dagarna det går o jag hinner. Men fan va tråkigt när man väl e ledig o kan sätta sig o dra iväg vart fan man vill ja då kan du inte för att det öser ner regn:huvet

Vänta bara tills du måste jobba eller göra något annat.. då jävlar i det blir det perfekt hojväder.
Nej jag brukar köra långa svep när jag väl kör 100+ mil men låter ofta hojen stå i 2 veckor sen när det är skitväder :)

Hm, själv har jag kvar hojen, men köpte sportbil för säkerhets skull...:yoparty

Fast nu bor jag ju iofs inte i Skövde heller. Regnar för mycket där nämligen....:hihi

Köp geggmoppe, kör i alla väder :yoparty

Geggmoppe eller inte, hoj i regn är ingen höjdare. Vad vinner du på att köra geggmoppe egentligen? Möjligtvis enklare att reda ut oväntade sladdar/vattenplaning pga låga vikten och sittställningen, och mindre saker som går sönder vid en krasch... men annars är det ju same shit.

Det regnar i Gbg med :)

hehe kul Lotek:7peta problemet e att jag jobbar o när jag väl gör det så brukar det va lite upphåll:huvet :huvet
stcktech Brukar me passa på o försöka åka lite längre streckor när det väl blir fint.. Nu jobbar jag nästa vecka sen e det semester 4 veckor.. man börjar ju fundera på kolla lite resor..

Geggmoppe eller inte, hoj i regn är ingen höjdare. Vad vinner du på att köra geggmoppe egentligen? Möjligtvis enklare att reda ut oväntade sladdar/vattenplaning pga låga vikten och sittställningen, och mindre saker som går sönder vid en krasch... men annars är det ju same shit.

Det regnar i Gbg med :)

Ja asfalt är ju inte så kul i regn på vilken hoj som helst men terräng/skog är desto roligare.

hehe kul Lotek:7peta problemet e att jag jobbar o när jag väl gör det så brukar det va lite upphåll:huvet :huvet
stcktech Brukar me passa på o försöka åka lite längre streckor när det väl blir fint.. Nu jobbar jag nästa vecka sen e det semester 4 veckor.. man börjar ju fundera på kolla lite resor..

Jaja, kunde inte låta bli. Upplagt för självmål...

Att åka utomlands under den svenska sommaren gör man bara inte (med undantag för resten av Norden då). Förr eller senare lär du märka att "blott Sverige svenska krusbär har"...
Njut av vad vi har. Vi har tur och har det mycket bättre än större delen av världen. Åka utomlands kan man göra i November eller Januari.

Jag gjorde lumpen i skövde typ 2004... det regnade utta bara helvett

Har aldrig varit med om sånt regn. Trodde fan man hamnat i vietnam första fältveckan - regnade konstant i 6 dagar.

Har nog aldrig varit blöt längre än 6 dagar sträck sen dess. Fuck Skövde :)

Körde från Töreboda till Varberg idag, regnvåta vägar i skaraborg på förmiddagen och kanonväder vid kusten, i kväll på hemresan blev man jagad av regnet hela vägen genom skaraborg och fick regnet på mig en halvmil innan Töreboda..:(
Annars var det 65 goa mil på 24-åringa mc'n... :)

Körde från Töreboda till Varberg idag, regnvåta vägar i skaraborg på förmiddagen och kanonväder vid kusten, i kväll på hemresan blev man jagad av regnet hela vägen genom skaraborg och fick regnet på mig en halvmil innan Töreboda..:(
Annars var det 65 goa mil på 24-åringa mc'n... :)

Kanske har med vättern o vänern att göra, vad vet jag. Men det verkar ju regna en del i dom där trakterna. Kanske finns nån meterolog här som har koll

I Norrbotten har det regnat under dagen. Men jag klagar inte. Har haft rätt tur med vädret jämfört med många andra delar av landet sista två veckorna. Visst, det har inte varit strålande sommardagar, mer än på midsommarafton. Men regnet har inte öst ner heller. Snarare har det rört sig om uppehållsväder med några inslag av skurar. Innan jag tog flyget upp hit regnade det och blåste konstant i 3- 4 veckor i Skåne.

En sportbil är inget dåligt komplement till en hoj i våra breddgrader på sommaren. Men det gäller inte att vara någon pedant som inte vill köra i regn för då har man två fordon i garaget under rådande förhållanden. Egentligen finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Ett uttjatat utryck som det ligger viss sanning i. Vi bor ju i Sverige och borde vid det här laget veta vad som erbjuds. Dessutom brukar väl juni aldrig erbjuda något fint väder direkt vad jag kan minnas. Ofta väldigt växlande väderlekar, i år sämre än vanligtvis och det är väl därför folk gnäller ovanligt mycket över vädret.

I Norrbotten har det regnat under dagen. Men jag klagar inte. Har haft rätt tur med vädret jämfört med många andra delar av landet sista två veckorna. Visst, det har inte varit strålande sommardagar, mer än på midsommarafton. Men regnet har inte öst ner heller. Snarare har det rört sig om uppehållsväder med några inslag av skurar. Innan jag tog flyget upp hit regnade det och blåste konstant i 3- 4 veckor i Skåne.

En sportbil är inget dåligt komplement till en hoj i våra breddgrader på sommaren. Men det gäller inte att vara någon pedant som inte vill köra i regn för då har man två fordon i garaget under rådande förhållanden. Egentligen finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Ett uttjatat utryck som det ligger viss sanning i. Vi bor ju i Sverige och borde vid det här laget veta vad som erbjuds. Dessutom brukar väl juni aldrig erbjuda något fint väder direkt vad jag kan minnas. Ofta väldigt växlande väderlekar, i år sämre än vanligtvis och det är väl därför folk gnäller ovanligt mycket över vädret.

Nja juni brukar inte kännas så här mörk... Va ute o skulle handla för nån dag sen o det kändes som att sommaren va över vintern på väg in.

Skövde är regnets stad!!! Bodde där i 23 år och det regnade konstant från att min mor födde mig tills jag flyttade till Jönköping... Du borde flytta!!! ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman