Är det alltid så här i filmer?

Nobrando

Rasmus
Gick med
18 Dec 2007
Hoj
Yamaha XJ900S Diversion -01, Yamaha TZR 125 -91
Jag låg i soffan och tittade på filmen Wanted, så får jag mig en funderare. Tjejen har en Dodge viper, medans den s.k. onda killen har en lastbil alá glassbil och hon klarar inte av att köra ifrån honom?!!
Det verkar ju vara rätt populärt i filmer att man inte klarar av att köra ifrån en lastbil med en snabb jävla kärra?

:rolleyes:

Varför är det såhär för?!?! :mad:

vart också jävligt irriterad av den scenen faktist!!

kommer inte ihåg riktigt vilken film det var med den var relativt ny, där körde de en italiensk v-twin hoj men hade ljudet från en rad-4 :S

NoBrando skrev:
Tjejen har ......killen har....

Klart som fan HON inte kan köra ifrån HONOM.
Case closed.

[YOUTUBE-ID]VVZBq1naTNY[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]GQs5iussTJ8[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Di1jrlCCckU[/YOUTUBE-ID]

HAHAHA, Fy fan vad kul :D kan inte sluta garva. älskar hur hon i första lyckas köra in i samma bil 3 gånger :P

Case closed.
Hur fan lyckas hon få bilen att välta sådär? :va

OT, om den som har den snabba bilen kör ifrån den i den stora klumpiga bilen (som man bara har för att skapa "coola" krockar å massförstörelse) så faller ju hela röda tråden. Så varför inte utrusta bägge med likadana bilar? :va

Å ge fan i att ha däckskrik när folk börnar på grusväg :mad: :mad: :mad:

Det hela får en att undra... tror regissörer m.m. verkligen att publiken är så korkade!? Det är ju inga problem om onaturliga/skumma saker sker i en film och filmens universum tillåter det (t.ex. Neo ducka undan kulor i Matrix) men dra åt helvete vad trött och irriterad man blir på sådana saker som tråden tar upp.

Ett exempel jag kan komma på, på rak arm;
Bad Boys II... som annars är en okej film (i genren hjärndöd-hollywood-action) lyckas ju inte Will Smith med en Ferrari 550(?) köra ifatt en lastbil med släpp fullastad med massa bilar på sig.

*edit*

Det mest irriterande är nog ändåså det som sker i minst varannan biljakt i filmer; ena bilen KÖR IFATT den andra hur simpelt som helst för att sedan ha ett helvete att försöka köra ifatt dom sista 3 metrarna eller köra om... trött man blir.

Last edited:
Det hela får en att undra... tror regissörer m.m. verkligen att publiken är så korkade!? Det är ju inga problem om onaturliga/skumma saker sker i en film och filmens universum tillåter det (t.ex. Neo ducka undan kulor i Matrix) men dra åt helvete vad trött och irriterad man blir på sådana saker som tråden tar upp.

Ett exempel jag kan komma på, på rak arm;
Bad Boys II... som annars är en okej film (i genren hjärndöd-hollywood-action) lyckas ju inte Will Smith med en Ferrari 550(?) köra ifatt en lastbil med släpp fullastad med massa bilar på sig.

*edit*

Det mest irriterande är nog ändåså det som sker i minst varannan biljakt i filmer; ena bilen KÖR IFATT den andra hur simpelt som helst för att sedan ha ett helvete att försöka köra ifatt dom sista 3 metrarna eller köra om... trött man blir.

Det sista du tog upp, det är riktigt jävla drygt! :huvet Fast å andra sidan, en realistisk film kanske inte är så rolig? :P

Korvgubbe skrev:
Case closed.

Fan, jag tänkte inte på det mest logiska :tuttar

Men samma sak när det är två killar i filmvärlden dock. :mad:

EDIT:
Efter att kollat igenom filmerna, så har jag dragit slutsatsen: Aldrig mer parkera på en gata, hädanefter blir det ett garage! :tuttar

Last edited:
På Hollywood-fordon finns det ALLTID en till växel att peta i. De är specialkittade. :mattias

På Hollywood-fordon finns det ALLTID en till växel att peta i. De är specialkittade. :mattias

Förutom på 125:or, då finns det obegränsat antal. Titta på lastbil-MC-jakten i början på T2.....

Räkna hur många gånger han växlar...

[YOUTUBE-ID]kcFKItTtIxM[/YOUTUBE-ID]

Förutom på 125:or, då finns det obegränsat antal. Titta på lastbil-MC-jakten i början på T2.....

Räkna hur många gånger han växlar...

[YOUTUBE-ID]kcFKItTtIxM[/YOUTUBE-ID]

Jag klarade inte av att räkna alla växlarna. :confused: Men Herr Arnold växlar inte och kör i värsta semester farten, man kanske skulle skaffa sig en sådan där soffhoj :rolleyes:

Också skumt att lastbilen kör in i varenda vägg, men orkar ändå hålla samma takt som den där RIKTIGT pigga 125:an med en jävlans massa växlar?!

Too fast too furious, dragracing, båda bilarna växlar minst 18 gånger på 402m.

Dessutom finns det alltid pulver kvar i slutet att gasa om den andre som om han drog åt handbromsen, men bara när det är tre meter kvar till mål. :huvet

I Paycheck kör Ben Affleck en BMW (mc) med boxermotor som ena sekunden låter som en 600RRrrRR och nästa sekund låter som en... Boxermotor!
Sedan växlar han ner och då får den två cylindrar till.... :huvet

I Doomsday kör den där tjejen nån form av superbil, men blir ändå uppjagad av postapokalyps-punkarnas rostiga epa-traktorer.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti