Är det över nu?

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
Då har man gjort sista vården på hojen innan det är dags att rulla in den "för gott". Lite vemodigt måste jag säga!
Det här blir min första vinter med mc och jag kan bara föreställa mig hur lång den kommer bli! Hur övervever man undrar jag?? :pannkyss

Sugar skrev:
Då har man gjort sista vården på hojen innan det är dags att rulla in den "för gott". Lite vemodigt måste jag säga!
Det här blir min första vinter med mc och jag kan bara föreställa mig hur lång den kommer bli! Hur övervever man undrar jag?? :pannkyss

Till o med jag har börjat cykla till jobbet nu, men inte är det över ännu!! Kommer fortfarande soliga, torra dagar med säkert plus 8-10 grader.
Har passat på att spänna kedjan, skall byta lite glödlampor i instrumenteringen, samt en till baklyktan, men nog kommer jag rulla ner den från depåstödet än i alla fall...

Är det någon härinne som förresten vet någon som har lust att byte en tung mc mot en moped liknande den jag har i avataren(Kymco super 9:a från 2003)
en kompis till mig som vill ge sig i kast med mer än 50cc :tummenupp

Länkar över annonsen här

http://www.blocket.se/view/3596649.htm?caller=vml_s&l=0&c=1&city=0

Last edited:
Håller med... jag vet ärligt inte heller hur jag ska klara det här. :va
Man har ju precis fått smaken för det här... (min första vinter med hoj oxå)...

Sugar skrev:

Runt jul får man totalnoja och sen bär det bara utför. Man kan inte låta bli att ta den första turen innan isen har släppt på sjöarna och snödrivor fortfarande ligger kvar någon gång i mars. Vilket innebär att man skaffar sig en förkylning som heter duga. Men det är det värt!

Det är ju fortfarande + grader ute så varför har du ställt av hojen??? :va

Ja va tusan, dom har ju lovat fint väder i slutet på veckan så klart så ska man ut och köra då :yoparty

Jag kör på så länge det är plusgrader och barmark :)

Kom lite snö här för drygt en vecka sen, men det smälte bort snabbt...

Den jobbigaste månaden är helt klart september.
Då inser man att Sverige-runtresan inte blev av denna sommar heller och dessutom konstateras bittert att det mesta regnade bort.

Nu är det ju snart vår igen.

Gustav1 skrev:
Den jobbigaste månaden är helt klart september.
Då inser man att Sverige-runtresan inte blev av denna sommar heller och dessutom konstateras bittert att det mesta regnade bort.

Nu är det ju snart vår igen.
Precis. Kom precis från en liten liten runda på 5 mil. Jävla gött, men lite halt å jefligt...

Hojen betedde sig lite märkligt oxå, men vaffan...

:crash

Tur det finns andra hojar och åka på under vintern. =) Själv så åker jag Yamaha YZ450F -03 i vinter som tur är.. :yoparty

Sugar skrev:

November - shorts AV, hoj fortfarande på.....

Kör iaf tills det blir under nollan

Naj för fasen!
Var ute en kort sväng ikväll, å tänkte ta mc:n till/från jobbet imorrn - sol & +10 grader i Götet! :tummenupp
/F.

bikerwoman skrev:
Svar: Man överlever inte..... Man går i ett slags psykologiskt ide tills våren kommer..

Vill inte gå in i ett psykologiskt ide :gråta
Läste att nån brukar göra streefighters av modellbågar... Låter kul!

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna