Är denna någe att ha? gsxr 750 96

Köp hojen för fan.. Snyggaste färgen,larm o styrdämpare= låter som en bra affär.

Köper du den nu så kan du ju låsa in dig i garaget i en månad, polera ram,sving o fälgar. Sen är det bara att börja posa :tummenupp

Det är helt normalt pris, sålde min 99:a för 48 K
Villee skrev:
Hum, inte för att jag vet nåt om hojjar men 38k låter suspekt lite. Ingen expert på dolda fel på hojjar men du kanske borde höra med nån som kan mer.

:va

Det är en schysst hoj, finns många av den så det är lätt att hitta delar och godis. Köp ett set me dvs kraschkåper och grejs så att du kan testa den riktigt utan att behöva vara rädd om original kåper.
Hanky skrev:
Hejsan allihoppa
Håller på att ska köpa en Gixxer av årsmodell 96.
Och tänkte kolla om någon här har varit och kollat på denna?
gsxr 750 på blocket
Skulle vara kul om någon som har kollat på den kunde säga om det är något att ha eller om man ska avstå.
Den är ju ganska billig, men det är ju inte allt man ska kolla på.

gixxer

jag har haft en-99.skillnaden är att jag hade insprutning. Ett tips är att du kollar så den har manuell kamkedjesträckare,annars blir det till att meka. Sen är det jusom så att de modeller innan 99 var tröttare.Så om du har möjlighet ta en 99 eller nyare istället!!! Min var riktigt pigg faktiskt!! :tummenupp

Von Vettet skrev:
jag har haft en-99.skillnaden är att jag hade insprutning. Ett tips är att du kollar så den har manuell kamkedjesträckare,annars blir det till att meka. Sen är det jusom så att de modeller innan 99 var tröttare.Så om du har möjlighet ta en 99 eller nyare istället!!! Min var riktigt pigg faktiskt!! :tummenupp

Vad skulle det kosta på ett ca att byta kamkedjesträckaren då?
Bör man byta kamkedjan oxå då?
mvh Hanky

Du kan inte hitta en mer kompetent banhoj för dom pengarna enligt min åsikt. Som många sagt, en underbar hoj. Ingenting för touringentusiasten men då hade du nog inte tittat på en gixxer. -96ans modell hade problem (ett fåtal) med att kolvarna gick på ventilerna och gjorde topplockssallad av det hela. Dom som hade det problemet har fått det åtgärdat på garanti och har det inte hänt än lär det inte göra det sedan heller.

Om du ska byta sträckare så köp en manuell hos t.ex motospeed för ca 700kr eller vad de kan kosta nuförtiden, kamkedjan behöver du inte bekymra dig om.

Min sträckare kosta 900 inkl frakt tror jag. Grattis till en sjukt snygg och rolig hoj! Har en likadan med den lacken också. Var dock beredd på att dom elaka kommer reta dig för att den är brun... Men det är bara snyggt.

98 kom insprutet på 750n om det va det du menade och många menar att första generationen 750 med just insprut va lynnigare och mindra finkänsliga än förgasarvarianterna 96/97. Det skiljer 8 hästkrafter mellan dom 2, 127 vs 135. Min 97a lämnade 127 häst på bakhjulet med helsystem, så att det är så stor skillnad mellan dom 2 vettefan... faktum är att 96/97 har mindre "glapp" mellan av/på på gasen....

jag va nöjd med min 97a.... trots den något trånga körställningen, men det är racing :D

//jaG

Von Vettet skrev:

berggren_martin skrev:
Corbalin är säkert jättenöjd, men man kan fråga sig hur mycket han bryr sig om den när den ställs utomhus för att frysa här i Östersund en hel vinter ;)
Ey.. det e ju en sursuki! den håller!!
har förresten fått reda på att dom visst ställt den under tak!
nu håller jag på å letar bil m. drag, släpvagn och skinnställ!
sen hämtar jag den, muahaha

Hanky skrev:
Hejsan allihoppa
gsxr 750 på blocket
Skulle vara kul om någon som har kollat på den kunde säga om det är något att ha eller om man ska avstå.

I ju för sig handlar detta inte om just dendär specifika hojen, men...

I Februari nummern av Performance Bikes har dom ett test av begagnade 750... där finns just Gixxer 750 -96 med bl.a.

Läste det igår, de skrev bara gott om den (självklart) :tummenupp

Hanky skrev:
Hejsan allihoppa
gsxr 750 på blocket

Köpte min 99:a 2001 för 35 tusen kr med 2st uppsättnigar racekåpor+ original, 2st extra drivpaket,öhlins styrdämpare+gaffelfjädrar, depåstöd mm.

Har varit väldigt nöjd med den, har även kört äldre med med förgasare och tycker inte att det var någon större skillnad på effekten på dom, den hade ifs helsystem mm.

Glömde skriva att den var inte svenskreggad då, så det kostade nästan 3000kr till.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...