Är denna externa HDD bra?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Ja, börjar bli trött på att mina interna diskar fylls och segar ner datorn. Har drygt 300GB totalt men det räcker liksom inte.

Så, då funderar jag på en extern HDD istället. Att endast ha media på alltså.
Är denna bra?

http://se.pricerunner.com/computing/storage/harddrives/588041/reviews

Stod där i recensionen att den är fläktlös men det funkade bra ändå?

Förresten, är det en bra lösning att ha extern HDD i öht. ?

Mvh Jonathan

Jag har en likadan i 250-gig. Funkerar miket pra!
Eckstern är krimm lözning!

Tjöp!

Edit: Ska du ha en extern så ska du ha MyBook. Dä bara ä så.

MyBook :confused:

F´resten, hur länge räcker din 250 gigare?
Kanske är overkill med en halv TB likzom? :gnissla

Den disk du länkade till heter "My Book". Western Digital är tillverkaren. Modellen heter som sagt My Book.

Det beror ju på vad du ska ha på den. Själv har jag börjat ladda över DV-filmer till burken och en timme film tar 13gb disk.

Den disk du länkade till heter "My Book". Western Digital är tillverkaren. Modellen heter som sagt My Book.

Det beror ju på vad du ska ha på den. Själv har jag börjat ladda över DV-filmer till burken och en timme film tar 13gb disk.

Jaha, men säg det då. :gnissla

Jo det är det jag menar, har visserligen ingen DV-kamera eller någon annan videokamera för tillfället men det kommer. Och det skiljer ju inte så mycket i pris mellan en 250 och 500 så.

Hmm..

Tjöp 500 gig. Jag ångrar att jag inte köpte mer. Kanonbra disk, men egentligen för liten. Jag tror jag har:
80 filmer
500 avsnitt av serier
4000 bilder
5000 låtar
Ett par gig diverse annat

Och har nu "ynka" 27 gig ledigt.
Tror dessutom jag kunde fått en 320-gigare för samma pris :gnissla

Edit: Den första recensenten i länken är för övrigt dum i huvet.

Last edited:
Tjöp 500 gig. Jag ångrar att jag inte köpte mer. Kanonbra disk, men egentligen för liten. Jag tror jag har:
80 filmer
500 avsnitt av serier
4000 bilder
5000 låtar
Ett par gig diverse annat

Och har nu "ynka" 27 gig ledigt.
Tror dessutom jag kunde fått en 320-gigare för samma pris :gnissla

Edit: Den första recensenten i länken är för övrigt dum i huvet.

Ja jag tänkte ungefär så. Då har jag totalt 800 gig och det borde man ju fan klara sig på. Ett litet tag iaf. :gnissla

Edit: Hittade på en som man borde klara sig på. http://se.pricerunner.com/computing/storage/harddrives/568265/prices

2,5TB bör räcka nån vecka eller så. Pris som en bättre begagnad bil, bara 15k :hihi

Last edited:
Det låter ju lovande, men Brinken brukar kunna sin skit så vi får se vad han säger.
Men jag köper nog ändå :hihi

Och du verkade ju helt extatisk över designen, sitter du och fantiserar om din externa HDD eller? :gnissla

Tjöp ändå.
Står i min tråd att överföringshastigheten är schnabb, och den instämmer jag med. Jag är också intresserad av vad Brinken säger, då jag inte upplever hastigheten som ett problem. Snarare så tycker jag den går i alldeles ypperlig hastighet.

Du behöver ju inte köpa externa via USB. kan ju köpa fler o koppla in i datorn direkt om du har något hemmabygge

jag har bara en 80GB disk med OS på.
och sedan 5 st 200GB inkopplade där jag har filmer porr o annat.. 1 katogori för varje disk...

Dock så känner jag nu då man har 2 "filmer" diskar att 400GB är för lite...

Mjaa, jag köpte min 250gigare bara för nåt halvår sedan så det känns lite dumt att köpa en annan intern nu. Även om jag har plats för den.

Vad är det som är taskigt med USB 2.0 ?

Man kan aldrig få för mycket disk, är väl uppe i några terrabyte nu, du kan köpa en 500 Gb Samsung och sätta internt, datorn blir lite varmare så visst är USB2 bra men långsammare, såvida du inte har S-ATA externt

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66905

Last edited:
Du behöver ju inte köpa externa via USB. kan ju köpa fler o koppla in i datorn direkt om du har något hemmabygge

jag har bara en 80GB disk med OS på.
och sedan 5 st 200GB inkopplade där jag har filmer porr o annat.. 1 katogori för varje disk...

Dock så känner jag nu då man har 2 "filmer" diskar att 400GB är för lite...

Hur menar du nu ?
Att jag ska använda interna diskar som externa :confused:

Hur menar du nu ?
Att jag ska använda interna diskar som externa :confused:

Typ

finns ju raid kort + adapter för ström att sätta in i dator o bara koppla in hur många som helst, bara ha dom som slave o master respektive sladd ju.

Eller vill du ha dom "extern" bara för att kunna ta med den till polaren o koppla in snabbt o tjenixen ta mina nya film eller nåt?

hojta om du vill ha bild

Angående att USB 2 är långsammare än S-ATA är givet.
Men det är fortfarande inte så man upplever det långsamt.
Inte alls.

Man kan inte lida av den oerhört mariginella skillnaden.
Gör man det så har man problem och bör varva ner.

Typ

finns ju raid kort + adapter för ström att sätta in i dator o bara koppla in hur många som helst, bara ha dom som slave o master respektive sladd ju.

Eller vill du ha dom "extern" bara för att kunna ta med den till polaren o koppla in snabbt o tjenixen ta mina nya film eller nåt?

hojta om du vill ha bild

Det där låter mekigt värre. :gnissla

Nja, inte för att jag kommer åka omkring och låna ut disken så fort tillfälle ges. Men det känns bra att ha den möjligheten när tillfälle kommer. :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg