Är denna blinkerstyp godkänd?

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Ni som vet (hoppas jag), är denna blinkerstyp godkänd? :va

Bifogat

• blinkers2.jpg
    blinkers2.jpg
    15.3 KB · Visningar: 110
Är blinkersarna e-märkta och håller korrekt avstånd så borde de vara godkända, men jag tvivlar starkt på att de är e-märkta.

kaZmur skrev:
Är blinkersarna e-märkta och håller korrekt avstånd så borde de vara godkända, men jag tvivlar starkt på att de är e-märkta.

Står inget om att de är e-märkta, men det räcker väl med avståndet?

18 cm eller nåt liknande, men dom måste vara -märkta, ska va E10 eller E11 det ska stå på dom tror jag!

/ Hannes

Kollar verkligen SBP e-märkning?
Trodde bara det var griniga trafikpoliser med rö*en full av hemorojder som gjorde det.

på registrerings besiktning kollas e10 fram e11 bak, mycket viktigt
Vid vanlig kontrolbesiktning kollas e märkning vid tveksammafall, så i ditt fall, en del bes.snubbar gillar inte dom där.. och placeringen bak kommer både polisen och besiktningen ha åsikter på....
18cm bak, 24 fram vid regbes, annar kollar dom bara vid tveksamheter...
gör som du vill,, men räkna med diskucioner om du inte hinner undan.... :tummenupp

tassen skrev:
på registrerings besiktning kollas e10 fram e11 bak, mycket viktigt
Vid vanlig kontrolbesiktning kollas e märkning vid tveksammafall, så i ditt fall, en del bes.snubbar gillar inte dom där.. och placeringen bak kommer både polisen och besiktningen ha åsikter på....
18cm bak, 24 fram vid regbes, annar kollar dom bara vid tveksamheter...
gör som du vill,, men räkna med diskucioner om du inte hinner undan.... :tummenupp

Tja, har ju ett par år innan jag ska besiktiga hojen så det är lugnt.... Så det är frågan om vad våra blåa vänner säger?

SBP ska inte godkänna tonade blinkers glas då de flesta inte ens är e-märkta men det händer att en del släpper det iallafall pga att de blinkar så pass bra.
Ganska roligt när man frågar t,ex en del custom nissar ang deras pyttesmå blinkers om de använder armarna också? Såklart de gör säger de! ye right :kocko De bara ber om att få bli påkörda då bilister inte ser dem blinka.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman