Är denna annons bluff och båg måntro?

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Varför skulle det vara en bluff? Det är ju inte riktigt så att nån skulle sätta in pengar på ett konto utan att ha hojen framför sig och nycklar i handen.

Har försökt få tag i killen som har annonsen utan större framgång!

Vill man sälja något så gör man sig väl så anträffbar som möjligt, Och ja jag gör affär direkt om denna hoj och ägare finns.

Om det ser ut som en anka, och luktar som en anka. Ja då är oddsen att det ÄR en anka.

Men visst, den kan ju vara icke regbar och lite småvält=banjärn.

Svårt att ta reda på om det inte går att få tag i killen. :)

Om det ser ut som en anka, och luktar som en anka. Ja då är oddsen att det ÄR en anka.

Men visst, den kan ju vara icke regbar och lite småvält=banjärn.

Svårt att ta reda på om det inte går att få tag i killen. :)

Men om det låter som en höna och går som en höna kan det då fortfarande vara en anka?

Men om det låter som en höna och går som en höna kan det då fortfarande vara en anka?

Jag är ingen jävla veterinär. :fakta

Men hans namn ser lite tyskt ut? Var det inte en tysk som ville "sälja" en CBR1000RR häromveckan för småpengar, och det visade sig vara uppenbar bluff?

Kan vara samma kille. Jag sätter en guldpeng på det, faktiskt.

"Nästa besiktning 5000km" :rofl

Visste inte att man besiktade hojar vid givna miltal! :D

Ha. Googleöversatt. Inspektion-besiktning.. Service-inspektion... Och har man skruvat bort skylten sådär bara. den står troligen någonannanstans.

Har försökt få tag i killen som har annonsen utan större framgång!

Vill man sälja något så gör man sig väl så anträffbar som möjligt, Och ja jag gör affär direkt om denna hoj och ägare finns.

Hojen finns.
Och ägaren finns.
Det är bara inte samma kille som äger som säljer...:hej

Till TS; I all välmening - med ditt trackrecord skulle jag tänka mig för både en och två gånger innan jag gav mig in i affärer av den här sorten igen... Om alls.:krama

Hojen finns.
Och ägaren finns.
Det är bara inte samma kille som äger som säljer...:hej

Till TS; I all välmening - med ditt trackrecord skulle jag tänka mig för både en och två gånger innan jag gav mig in i affärer av den här sorten igen... Om alls.:krama

Nope ingen affär här utan att ha ägarbevis,ägaren + hojen framför mig. Kontroll av ram+motornummer är numera en självklarhet!

Men hade allt stämt och säljaren existerat hade det varit en bra aff'är. Den är ju trots allt 20 k billigare än motsvarande på blocket!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph