Är Dell datorer nåt att ha?

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Tänkte höra om någon har nån erfarenhet av Dells datorer mm.
Det är billigt, men sen är det kanske inte mer eller?

Helt OK.........normalt hemmabruk...lite spel o musik etc...fungerar alldeles utmärkt för min del!!!! dell rekommenderas om man vill ha "allt-i-ett-snabbt-igång" och inte så mkt fixade med "egna" komponenter......

Senaste modellerna har lägre "ljud-nivå" och låter inte så hemskt som de tidigare modellerna :tummenupp

Mackz skrev:
Tänkte höra om någon har nån erfarenhet av Dells datorer mm.
Det är billigt, men sen är det kanske inte mer eller?

Tycker det mest är skit med dessa byggen typ dell,ibm,hp osv :huvet :huvet
Men det är när man jämför med ett schysst hemmabygge för samma pengar.
För en som inte kan själv finns inte så mycket att välja på......
My opinion/M

Jäpp

Men du får vad du betalar för.

Jag har en Dell men lade till pengar på bättre grafikkort, ljudsystem och lite extra minne. Sen har jag installerat extra hårddisk och lite annat där hemma.

Jag kör mest bildhantering,programmering och webbdesig hemma och använder den även som musikanläggning.

Vi har några Delldatorer på jobb också och det funkar aldeles utmärkt.

Deras bärbara är skräp iallafall. På jobbet hade vi Ibm som höll bra hela leasintiden (3år). När vi bytte till Dell gick tre stycken (av ca 20) sönder inom ett år.
Nu frågade du ju förstås om vanliga Dell datorer men dom har jag ingen aning om :tomten

Vi har haft problem med deras bärbara på jobbet. Vi har också haft lite småfel på de stationära, men om det är mer eller mindre än snittet vet jag inte. Om du vill ha en smidig enkel lösning och tänker lägga pengarna på ett färdigt paket, är det kanske en bra ide att lägga några extra kronor på bra serviceavtal?

Har en dell inspiron 8100 bärbar p3 1ghz som är den bästa dator jag någonsin haft! Aldrig nått problem o den tuggar på fortfarande, låter kanske lite mkt, speciellt när fläktarna går i gång.

Det enda problemet jag haft med dell var avbetalningen, strulade som fan och efter ett tag fick jag brev från kronofogden, efter mkt strul o tjafs så tog jag ett lån o betalade datorn kontant istället, skickade ett argt mail till kundservicen där jag kort o gott skrev att jag var besviken på deras hantering av kunder och att jag förmodligen aldrig mera kommer köpa en dator från dell, vilket jag tycker är synd för det är som sagt den bästa dator jag haft :tummenupp

Aratron skrev:
Har en dell inspiron 8100 bärbar p3 1ghz som är den bästa dator jag någonsin haft! Aldrig nått problem o den tuggar på fortfarande, låter kanske lite mkt, speciellt när fläktarna går i gång.

Det enda problemet jag haft med dell var avbetalningen, strulade som fan och efter ett tag fick jag brev från kronofogden, efter mkt strul o tjafs så tog jag ett lån o betalade datorn kontant istället, skickade ett argt mail till kundservicen där jag kort o gott skrev att jag var besviken på deras hantering av kunder och att jag förmodligen aldrig mera kommer köpa en dator från dell, vilket jag tycker är synd för det är som sagt den bästa dator jag haft :tummenupp

Ring deras support och säg att det kommer vit rök på baksidan, (hålet vid fläktarna), då säger de att de vill ta in datorn och kolla på den, sen skickas datorn till Irland, där kastar de den på hög och sedan får du en ny :) (om du inte spillt något på den) :banana

JonasSE skrev:
Ring deras support och säg att det kommer vit rök på baksidan, (hålet vid fläktarna), då säger de att de vill ta in datorn och kolla på den, sen skickas datorn till Irland, där kastar de den på hög och sedan får du en ny :) (om du inte spillt något på den) :banana

haha tyvärr så är den ca 3 år gammal, så jag tror nog inte garantin gäller

Aratron skrev:
haha tyvärr så är den ca 3 år gammal, så jag tror nog inte garantin gäller
Det är det som är det fina i kråksången, ring och låtsas vara helt förtvivlad.... fråga om dom vet vad som kan orsaka det här... dom kör samma riktlinjer som i usa, om du skär dig på chassikanten så får du en helt ny dator om du har garanti osv... (i alla till den 28februari, efter det vet jag ej)

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8