Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Ja de rekomenderade att korta fjädringen om man skulle åka svensk supermoto (dvs rallycrossbana), men nu nästa år blir det ju riktiga banor, iofs inte så långa hopp...Jag heter Lasse skrev:Har också hört att "folk" som sänkt sina fjädringar höjde tillbaka dem sedan.
En fördel med hög hoj är att fotpinnarna inte slits lika mycket.![]()
Kör man mycket på crossbana ,som du verkar göra, är det kanske bara bra med längre fjädringsväg.
Frågan är om man behöver så lång fjädringsväg när man åker motard som när man åker cross. Känns som om man inte har full nytta av lång fjädringsväg då man åker på asfalt och grus. Hoppen är ju inte så höga att man behöver sådär jättelång fjädringsväg. Kollar man på en rr-hoj så har den en relativt kort fjädringsväg.
Sanningen borde ligga någonstans mellan rr- och cross-fjädringsväg tycker jag.
Men varför stanna i sverige?



Såhär ser vår crossbana ut förresten (hoppet längst till vänster börjar tre fyra meter före det man ser på bilden och kommer upp ur en grav):