Är butiker öppna på en söndag i NY?

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally PRO
Undrar om butiker har söndagsöppet i NY?
Flyger dit på lördag och kommer bara ha söndag på mig att gå runt på stan.
Om dom inte är öppna, nån som har nå tips på vad man kan göra annars?

Tyckte dom hade öppet hela tiden när jag var där...
Iaf alla dom större affärerna längst de stora gatorna...
Shoppa på!

Har för mej att den stora shoppingdagen i NY är just SÖNDAG, och att många butiker har öppet fram till 20 på kvällen...

J&R slår nog dem faktiskt fast B&H är grymma på foto/video/kikare/kikarsikten :) Ett helt jäkla kvarter och de är vettiga att ha att göra med. Jag och kollegorna har köpt massor med kameror, GPS, iPod och annat. Fick min GPS därifrån precis innan krisen och då dollarn rusade upp i värde.

http://www.jr.com/ Den stora butiken eller egentligen butikerna finns i Finacial District.
02.jpg

B&H Foto & Electronics har stängt på lördagar men öppet på söndagar. :o)

http://www.bhphotovideo.com/

Bättre butik är svårt att hitta om du vill ha elektronikprylar.

J&R slår nog dem faktiskt fast B&H är grymma på foto/video/kikare/kikarsikten :) Ett helt jäkla kvarter och de är vettiga att ha att göra med. Jag och kollegorna har köpt massor med kameror, GPS, iPod och annat. Fick min GPS därifrån precis innan krisen och då dollarn rusade upp i värde.

http://www.jr.com/ Den stora butiken eller egentligen butikerna finns i Finacial District.
02.jpg

I stand corrected! :) Eller så har vi åtminstone nämnt de två största butikerna på Manhattan. :)

Jo, de är bra. Fotonärdarna på jobbet kör nog 100% från B&H. Jag var nära att köpa ett kikarsikte som kostade typ 40% av svenskt pris för ett år sen. Synd nog har jag inga resor till NY i jobbet mer...

Varning:
Köp inte från andra ställen än de här två eller kända butiker som ValMart och andra kedjor som faktiskt kan ha kanonpriser. Jag gick på en fet nit som kollade butiker via Epinions.com. De var klart billigare än J&R men var rena jävla hästhandlare/scammers. Dumt nog så var det ett måste att ha med kameran så det slutade med ungefär samma pris som J&R efter ½ timmes kohanldande om pris och att jag inte ville ha International Warranty för först typ $300 som gick ner till $50 och sen "how much money do you have in cash". Ska ALDRIG köra på osedda/misstänkta butiker igen men då har man lärt sig läxan. Nu har de faktiskt bara 2/5 i betyg men då hade de superbra kritik eftersom de själva verkar ge sig kanonbetyg. Nåt betyg där är för bra och är 100% säkert fejk.
http://www.epinions.com/webs-Web_Services-All-Merchants-42nd_Street_Photo

I stand corrected! :) Eller så har vi åtminstone nämnt de två största butikerna på Manhattan. :)

Apple nörd som man e tycker jag defenitivt att du skall besöka applestore på 5th ave.. Den fyrkantiga glashyttan..

Om du inte gillar apple så tycker jag ändå att du ska dit bara för att den e så cool.. :-)

Rekommenderar oxå en helikopter tur.. billigare än man kan tro.. kör en kvart.. det räcker... as-maffigt att hoovra runt bland skyskrapor..

Har aldrig varit där på vintern så att sätta sig i parken går väl bort.. vill du shoppa billigt föreslår jag china town... ta metron till canal street och följ den gatan genom china town och vidare in i little italy (där kan du käka en god pizza :-) ..

ESB skall du självklart besöka om det är ditt första besök..

Tror det är nån form av gatumarknad på söndagar i brooklyn... oxå värt ett besök.. ta metron dit och gå tibax.. över brooklyn brigde såklart..

Åhh... sugen jag vart nu då... älskar den stan..:fyllisar

Apple nörd som man e tycker jag defenitivt att du skall besöka applestore på 5th ave.. Den fyrkantiga glashyttan..

Om du inte gillar apple så tycker jag ändå att du ska dit bara för att den e så cool.. :-)

Rekommenderar oxå en helikopter tur.. billigare än man kan tro.. kör en kvart.. det räcker... as-maffigt att hoovra runt bland skyskrapor..

Har aldrig varit där på vintern så att sätta sig i parken går väl bort.. vill du shoppa billigt föreslår jag china town... ta metron till canal street och följ den gatan genom china town och vidare in i little italy (där kan du käka en god pizza :-) ..

ESB skall du självklart besöka om det är ditt första besök..

Tror det är nån form av gatumarknad på söndagar i brooklyn... oxå värt ett besök.. ta metron dit och gå tibax.. över brooklyn brigde såklart..

Åhh... sugen jag vart nu då... älskar den stan..:fyllisar

Är Apple freak (har nya macbooken, iPhone 3G, iPhone 2G, X antal iPods) så den butiken ska helt klart kollas in! :D

Har du kolla på ett ungefär vad en helitur kostar?

Är Apple freak (har nya macbooken, iPhone 3G, iPhone 2G, X antal iPods) så den butiken ska helt klart kollas in! :D

Har du kolla på ett ungefär vad en helitur kostar?

När jag var där senast (2007) så började priserna på 65 dollar har jag för mig..
Rekomenderar att du lägger typ 100 - 130 dollar för den lite längre turen runt gudinnan mm... Det finns massor av bolag som erbjuder heli-rides..

Google is tha shiiit!! :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...