Är Benelli TNT nåt att ha?

Ja, för suspekta uddamärken som exempelvis Triumph, MV Agusta, Bimota, Buell och Harley Davidson mfl, ska man akta sig för.

:trygg :säker :mellanmjölk

Hur många serviceverkstäder det finns i Sverige kvittar nog för trådskaparen.

edit: sorry, tillförde ju inte ett skit till diskussionen. Blir bara så trött och :mad:

ursäkta att jag glömde något märke, men det var mer principen jag ville framföra om du inte förstod det. benelli är ju inget höjdarmärke och det vet de flesta. kass kvalitet och svårt med service och delar.

ursäkta att jag glömde något märke, men det var mer principen jag ville framföra om du inte förstod det. benelli är ju inget höjdarmärke och det vet de flesta. kass kvalitet och svårt med service och delar.

Mja, det lät nog lite onödigt bryskt av mig.

Jag har aldrig ägt någon Benelli och kan därför inte uttala mig om kvaliteten på deras produkter.
Däremot har jag ägt 6 olika jappshojar genom åren, dom kan också gå sönder.
Största skillnaden är väl snarare att jappsarna håller rent hutlösa reservdelspriser, iallafall jämfört med Triumph som är det enda jag har att relatera till i ämnet.

Om det är i första hand trygghet och att inte sticka ut från mängden man söker, bör man kanske kika efter en annan hobby?

Benelli info

:tummenupp Lung grabbar, en Benelli skapar inga större problem, fråga finnarna bla, några maskiner har gått många mil. utan större problem.
Själv kan jag bara prata för 900 modellen. om man säger att 900 modellen (tornado) kostar mycket mer än 1130 modellen. då förstår man att 1130 modellen saknar många godsaker i motorn och på chassit. ja det är en helt annan hoj. lite åt HD tänkandet, ja ni förstår vad jad menar.. den är inget som jag skulle vilja äga. I grund är motorn en förstorad 750. därav lider den av stora värme problem. Med denna modell var Benelli tvungen att ta fram för att tjäna pengar. Man kan inte säga att det är dålig kvalite på Benelli. då det knappast finns 10 hojar i Sverige. Jag känner dom flesta, några större problem har inte jag råkat ut för. Givetvis finns det få ställen som kan serva en Benelli. då man måste ha en exclusiv data utrustning.
Jag tror att jag är den enda som har denna utrustning!.
Jovisst går en 900 bäst av att plocka bort miljö variablerna.. 1130 modellen som är en lågvarvig motor spelar det ingen större roll.
2003 körde Peter Goddard en 900 Tornado i Superbike VM. denna hoj var nära nog en standard hoj med en lätt modifierad motor. jag tror att det blev en 10 plats. Summering en 900 Tornado är en riktigt bra hoj,
MVh
Hasse

Va någon som körde en benelli 1130 tnt senaste onsdagskörningen.. Grymt läcker hoj att se på om inte annat! Riktigt kul att se en ovanlig hoj på en samåkning!

Om ni kikade på Benellin på mässan i GBG så kan ni nog inte ha missat allt gjutskägg?? Riktigt dåligt att dom inte tar bort sånt...

Benelli

Jovist kan TNT 1130 se lite "tillyxad" ut, många tycker den är riktigt rå i sin
utstrålning. Nu är det så att Benelli som är en lågproduktions tillverkare som köper det mesta från olika Europeiska tillverkare försöker att tillverka en billig maskin, jag tror att det blir en hel del avkall på detalj finish. kanske det är så att du får vad du betalar för?. men tänk på att denna hoj är tillverkad i Europa. Min Tornado kostade 180000:- när den var ny. men den har mycket fin detalj finish. men jag skulle mycket gärna byta jämnt med en Gammal Benelli 750 sei
Hasse

Bifogat

• 20080526133b.jpg
    20080526133b.jpg
    156 KB · Visningar: 117
Att komma ihåg är att det är en udda hoj, vilket i sig är rätt ballt. Tänk med hjärtat istället för hjärnan, den är riktigt cool.
Finns ju individualister som inte vill tjöra med massproducerade dussinvaror som Yamaha Honda och sånt utan vill ha något som skiljer sig från mängden...:tummenupp
Står fn fyra Benelli i garaget, dock äldre typer. Alla nerplockade.
(Väntar på en 750 Sei)
Benelli har fö sen länge använt många delar som ursprungligen kommer från andra tillverkare.

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...