Är Audi A2 nått att ha?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tänkte kolla om några här kör / har kört Audi A2?

Har blivit äldre och förnuftigare :rolleyes: , ,man kan spara en hel del pengar (och lägga dem på hojjen istället) genom att köra billig bil!

Att den dessutom inte kan rosta gör ju inte saken sämre.
Att det inte är en raket med sina 75 hästar vet jag, men skulle gärna vilja ha lite info & åsikter från er som har en!

Tack på förhand! :tummenupp

HönaPower skrev:

Har blivit äldre och förnuftigare :rolleyes: , ,man kan spara en hel del pengar (och lägga dem på hojjen istället) genom att köra billig bil!

Jag funderade på en A2, men köpte en VW Lupo istället. Såld nu dock, men ändå.
Hade en Lupo 3L (diesel, 0,3 liter per mil..). En reäl spargris.. :tummenupp

HönaPower skrev:

Att den dessutom inte kan rosta gör ju inte saken sämre.
Att det inte är en raket med sina 75 hästar vet jag, men skulle gärna vilja ha lite info & åsikter från er som har en!

Tack på förhand! :tummenupp
Kort svar: Nej!
Orsak:
1.Dålig komfort
2.Högt pris
3.Inte bättre kvalité än något annat märke i vw-koncernen

Köp en Seat istället :pannkyss

Har kört en lite, och jag tyckte att den var ganska å trevlig. Ingen racer såklart, men den är ganska pigg i stan.
Den största nackdelen var dock att högerknäet skavde kraftigt mot hörnan av centerkonsolen.

Som alla andra Audi är den strykful och har hög frisörfaktor. (Var det inte Audi Apstruts och Valmers körde?)

Skall man verkligen köra ekonomiskt med en småbil så finns det en mängd bilar som sköter jobbet lika bra som alufolien. Toyota Yaris, Fiat Punto, Renault Clio98- eller VW Polo/Lupo 95- duger gott.

Man köper inte en A2 för att den blir billig, inköpspriset är för högt och andrahandsvärdet motarbetar inte värdefallet alltför bra för att den kan anses som en billig småbil i drift. Snabbt räknat på KV:s hemsida är en t.ex. en Yaris nästan 10000 skr billigare per år(!) i drift. Men, om man jämför A2 med en A4:a av samma årsmodell så är det ju en skilllnad i kostnaderna.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Som alla andra Audi är den strykful och har hög frisörfaktor. (Var det inte Audi Apstruts och Valmers körde?)

Nä. Ville ha en BMW igen men kulorna räckte inte till den modell och årsmodell jag ville ha. Övervägde förvisso en Ådi ett tag, men det blev en äcklig fransk go-cart istället. För stunden.

Stelbens A3 är dock riktigt fin.

abstruse skrev:
Nä. Ville ha en BMW igen men kulorna räckte inte till den modell och årsmodell jag ville ha. Övervägde förvisso en Ådi ett tag, men det blev en äcklig fransk go-cart istället. För stunden.

Stelbens A3 är dock riktigt fin.

Okej, men Valmers har en va?

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg