Är 95db gränsen införd på srw?

Får man köra Motard ? Trodde ni tog bort den gruppen.

Motard "förbjöds" ju för icke medlemmar för att folk tyckte de lät för mycket. Men med 95dB krav så låter en motard inte mer än en screemer 4a. Den låter bara bättre :hihi

När jag listat ut hur jag ska fur ut min XR ur garaget (tjuvdjävlarna förstörde den litta..) och listat ut hur jag får ner ljudnivån så får ni nog se min XR igan :tungan

:hej

Motard "förbjöds" ju för icke medlemmar för att folk tyckte de lät för mycket. Men med 95dB krav så låter en motard inte mer än en screemer 4a. Den låter bara bättre :hihi

När jag listat ut hur jag ska fur ut min XR ur garaget (tjuvdjävlarna förstörde den litta..) och listat ut hur jag får ner ljudnivån så får ni nog se min XR igan :tungan

:hej

Vad jag vet så har vi aldrig haft buller som ett skäl till att motarder inte fick köra med oss förr.

Motardgruppen togs bort på grund av för dåligt deltagande d.v.s vi fick in så få anmälningar att den aldrig gick att genomföra.

Hur fungerar bullermätningen?
Vad innebär förbipasserande, som det stod att mätningen utförs?
Blir man bannad om det låter för mycket eller får man försöka igen med mera dämpning? Har ett par olika insatser men ska man ha något pulver kvar i hojen så måste den få döna lite :)

Vad jag vet så har vi aldrig haft buller som ett skäl till att motarder inte fick köra med oss förr.

Motardgruppen togs bort på grund av för dåligt deltagande d.v.s vi fick in så få anmälningar att den aldrig gick att genomföra.

Det var massa gnällande över ljudnivån på race motarderna ett tag, och det sammanföll med att motardgruppen togs bort. (Jag säger inte att de inte väsnades förbannat mycket... :lol de dånade på rätt bra de där tävlingshojarna på den tiden... )
Efterdet fick inte nya medlemmar köra motard heller, fast jag vet inte om det bara var prat eller om det faktiskt var någon regel, det berörde inte mig så jag la inte ner min själ i att kontrollera...

Jag tolkade det som att det var ljudnivån. Men, du var ju med och tog beslutet så du slitter ju tolka något :hihi :tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla