Är 200mil/år verkligen rimligt?

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Såg denna annons ute på blocket och undrar om det verkligen är rimligt?

http://www.blocket.se/vi/7142392.htm?ca=11_s

Självklart kan jag komma på 1000 anledningar själv till att just denna gått väldigt lite men vad kör ni i snitt per år med era ögonstenar?

Jag hamnar iallafall minst på 600 mil. Även om jag inte tar den till jobbet så ryker ju i snitt 15 mil på en onsdagkväll.
 
Snittet på sporthoj va väl under 500 mil. Jag körde dryga 1000 förra året så att någon bara kör 200 är nog inte alls konstigt.
 
R1 wannabe skrev:
Såg denna annons ute på blocket och undrar om det verkligen är rimligt?

Ring bilprovningen och be om fordonets historik. Då ser du ju om mätarställningen manipulerats eller stått still.
 
R1 wannabe skrev:
Såg denna annons ute på blocket och undrar om det verkligen är rimligt?

http://www.blocket.se/vi/7142392.htm?ca=11_s

Självklart kan jag komma på 1000 anledningar själv till att just denna gått väldigt lite men vad kör ni i snitt per år med era ögonstenar?

Jag hamnar iallafall minst på 600 mil. Även om jag inte tar den till jobbet så ryker ju i snitt 15 mil på en onsdagkväll.


tja.omöjligt är det ju inte.
den kan vara uttagen 00 eller 01 .. samt ha en ägare, som kört lite.

inget är omöjligt, men det ser man väl på skicket när man väl är där o tittar på den.
 
Finns en jävla massa korvkiosksmotorcyklister som bara rullar några enstaka mil per år.
En kollega körde sin CBR929 typ 142 mil på 3 år innan han sålde den. :3freak
 
Min R1-99 har gått ca 1000 mil. Köpte den i somras då hade den gått typ 800. Ägaren innan jobbade i kungliga huvudstaden och hade hojen på annan ort hos päronen. Han åkte hoj på semestern och nån helg då och då.
 
Som i exemplen ovan krävs det ordentlig historik för att man ska ge sig på en sån hoj tycker jag. Känns ju helt obegripligt att folk betalar försäkring och värdeminskning utan att ens köra 5-600 mil.
 
xyx skrev:
Finns en jävla massa korvkiosksmotorcyklister som bara rullar några enstaka mil per år.
En kollega körde sin CBR929 typ 142 mil på 3 år innan han sålde den. :3freak

So? :va han kanske hade andra prio...jobb, familj, flugfiske??
 
Neutral skrev:
Som i exemplen ovan krävs det ordentlig historik för att man ska ge sig på en sån hoj tycker jag. Känns ju helt obegripligt att folk betalar försäkring och värdeminskning utan att ens köra 5-600 mil.
Ska skicka iväg en pm till showtime så han får skriva i tråden. Han skrev nån gång att han hade köpt en R6 -02 flång ny och sålde den i höstas för 45 papp med 400 mil på mätaren. Så visst händer de!
 
Personligen så tror jag mycketpå att hojen har gått på bana med originalmätaren borttagen. Kanske originalkåporna ser obetydligt använda ut med? :)
 
Klart det är rimligt, varför inte? Alla kör ju inte som genomsnittet. I grannskapet är vi tre småbarnsfarsor (Gixxer 1000 -04, Hayabusa -03 och så min 20-åriga relik :rolleyes: ) som åker ihop ibland. Ingen av oss kör mer än 200 mil per år, det finns helt enkelt inte tid...jag körde 125 mil förra säsongen. Så länge några av milen är på bana och till och från en juste träff så är jag nöjd.
 
Last edited:
Mår dåligt när jag läser hur LITE folk kör, nån som hittat nåt som är roligare så fram med det! :confused:

/1000mil på 3 mån....
 
fazerfun skrev:
So? :va han kanske hade andra prio...jobb, familj, flugfiske??

Flugfiske isf. Och det är inget "So?" förknippat med det öht, bara ett exempel på att det inte är så ovanligt att hojar inte går så långt.
 
Jag vet inte vad jag gör av min tid, men de säsonger jag haft hoj har jag fått jobba hårt för att komma upp i 500 mil. Jobbet tar definitivt för mycket av min tid.
 
Det finns ju folk till allt, men jag tror att om det är en bluff så borde det synas på allmänskicket. Min förra hoj förra säsongen hade gått 1400mil när jag köpte den (-00:a) och den såg och kändes ny överallt.

Men jag kanske har fel..

Kolla efter märken från cykeldator o dylikt i panel och gaffel..

Kör ut 2:an växel o se om lådan känns tight osv..

Kolla drivpaketet, de brukar väl hålla ~2000mil om man vårdar det. På 1300 mil borde drivpaketet vara ok, men inte nyskick.

Sånna smågrejer får man gå på..
 
När jag köpte min hoj, hade den gått 300 mil på 2 säsonger.
tilll och med original däcken var kvar.
så jag tror inte det är helt omöjligt.
 
Red skrev:
Personligen så tror jag mycketpå att hojen har gått på bana med originalmätaren borttagen. Kanske originalkåporna ser obetydligt använda ut med? :)
En hoj som gått på bana sen -99 bör ha körts omkull både en och två gånger. Då borde det finnas märken på sving eller fotpinnar etc.
 
Zee skrev:
Det finns ju folk till allt, men jag tror att om det är en bluff så borde det synas på allmänskicket. Min förra hoj förra säsongen hade gått 1400mil när jag köpte den (-00:a) och den såg och kändes ny överallt.

Men jag kanske har fel..

Kolla efter märken från cykeldator o dylikt i panel och gaffel..

Kör ut 2:an växel o se om lådan känns tight osv..

Kolla drivpaketet, de brukar väl hålla ~2000mil om man vårdar det. På 1300 mil borde drivpaketet vara ok, men inte nyskick.

Sånna smågrejer får man gå på..


Har var nog inte köpsugen, utan ville bara misstänkliggöra någon.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top