Äpplet faller inte så långt från trädet

Få både hoj och körkort när man fyller 16. Ja jeklarns. Vissa har det väldigt bra med rika föräldrar minsann.
Fick kämpa hårt för båda delarna.

Cinderella- Hitta en billig 125.a som hon kan börja övningsköra på. Hon får säkert köra på Rörken i den blåa gruppen. Där kör jag :)

Jösses... FICK både kortet å hojen.. Vilken lyx.
Jag fick slita som ett djur för den efterlängtade moppen och sedan visa vad man kunde i skolan, för att mamman å pappan skulle skjuta till en liten slant.
125:an stod ju redan där, fullt klar att låna. Men som sagt. Den försvann ju mitt framför nosen på en så det vart aldrig av sen...

125:or går ju att strypa. Men hon kommer vilja ha ur strypningen, mest hela tiden. Tro mig :rolleyes: :D

Tinatjejen skrev:
Jösses... FICK både kortet å hojen.. Vilken lyx.
Jag fick slita som ett djur för den efterlängtade moppen och sedan visa vad man kunde i skolan, för att mamman å pappan skulle skjuta till en liten slant.
125:an stod ju redan där, fullt klar att låna. Men som sagt. Den försvann ju mitt framför nosen på en så det vart aldrig av sen...

125:or går ju att strypa. Men hon kommer vilja ha ur strypningen, mest hela tiden. Tro mig :rolleyes: :D

Dottern läser alla inlägg och är heltänd på det här, ska vänta med bilkörningen tillochmed och bara satsa på hojkort 2004 det låter väl smart :tummenupp
Det gäller att ta en sak i taget tror jag om det ska bli nåt hojkort. :hej :hej

Cinderella skrev:
Dottern läser alla inlägg och är heltänd på det här, ska vänta med bilkörningen tillochmed och bara satsa på hojkort 2004 det låter väl smart :tummenupp
Det gäller att ta en sak i taget tror jag om det ska bli nåt hojkort. :hej :hej

Det var bra:)
Det vart jävligt bökigt att försöka lära sig köra två grejor samtidigt. Satsa på en i taget.
I och med att hon kan få hojkortet tidigare än hon kan få bilkortet så, instämmer jag, satsa på det först. Blir nog lättare att köra bil åxå om man redan känner till väldigt mkt om trafiken :tummenupp
Köp en hoj hon når ner på. Balansen är inte den bästa i början, ska gudarna veta.
Jag köpte en 1 år gammal hoj som gått 28 mil, därför var jag VÄLDIGT rädd om den. Tror de e bättre att man köper en "halvgammal" som det inte gör nått om den drar i backen ett par ggr :D
Lycka till! :hej

Cinderella skrev:
Det är ju helt rätt prioriterat :tummenupp

Nu vet du ju var hon ska öva för att lära sig snabbare :rock

Skulle vilja gå mot strömmen!
Är det inte smartare att köra båda samtidigt?
Då har man juh teorin på ett bräde och alla körregler också?

Blir också billigare i längden, men förståts dyrare vid detta tillfälle!
Men den som sattsar ordentligt från börjar brukar ha minst problem i slutändan!
Lycka till som fan btw!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...