Äntligen!

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Jag har precis fått hem min nya fina cylinder till Rs125:an, och precis när jag är som gladast ser jag att det saknas en nål? om det nu heter så ur nållagret. Jag letar och letar och tillslut hittar jag den i botten på kartongen, men nu till själva frågan, hur i helvete ska jag få in nålen i själva nållagret verkar helt omöjligt, ska jag trycka in det från utsidan eller ska jag trycka från insidan?

är de så att en nål åkt ur så är lagret kasst!.. sätt inte i det! .. beställ nytt istället.. kostar runt 100kr

philsson skrev:
är de så att en nål åkt ur så är lagret kasst!.. sätt inte i det! .. beställ nytt istället.. kostar runt 100kr
Kan man använda de gamla lagret tror du som satt i den skurna cyllen?
Edit: Sen undrar man ju också... För nålen är skitsvår att få in, jag kan tänka mig att om den bara ramlar ur är det bara skit men den är verkligen skitsvår att få in i lagret!

Last edited:
lager ska du va noga me så köp ett nytt,, om du kan använda de gamla? ja de kan du om det ser fint ut men känns bättre med ett nytt så man vet att allt är frächt

Snubbben skrev:
Jag har precis fått hem min nya fina cylinder till Rs125:an, och precis när jag är som gladast ser jag att det saknas en nål? om det nu heter så ur nållagret. Jag letar och letar och tillslut hittar jag den i botten på kartongen, men nu till själva frågan, hur i helvete ska jag få in nålen i själva nållagret verkar helt omöjligt, ska jag trycka in det från utsidan eller ska jag trycka från insidan?

Var beställde du grejerna då?
Ring och klaga på den dåliga kvaliten :fatta!

AndersJohansson skrev:
Var beställde du grejerna då?
Ring och klaga på den dåliga kvaliten :fatta!
Mm, men vet tyvärr inte vad det är för nytta... Det tog fan typ en månad att skicka grejerna, orka sitta och vänta en månad till för ett nållager. Får väl gå ner och köpa ett nytt på guzzicenter och hoppas att det passar till denna piratsak.......

Snubbben skrev:
Mm, men vet tyvärr inte vad det är för nytta... Det tog fan typ en månad att skicka grejerna, orka sitta och vänta en månad till för ett nållager. Får väl gå ner och köpa ett nytt på guzzicenter och hoppas att det passar till denna piratsak.......

åk till nomo kullager i vallentuna. Dom har det lagret. Köpte själv därifrån.

nålarna kan rammla ur ibland men när du väll fått ihopp motorn så kan dom inte ramla ur igen

frew skrev:
nålarna kan rammla ur ibland men när du väll fått ihopp motorn så kan dom inte ramla ur igen
A det trodde jag också att dom bara skulle ramla ut men tydligen sitter dom fast, och är mycket svåra att få i!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...