Äntligen vintermoppe!

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Vintern lär ju komma vare sig man vill eller inte, så jag måste få berätta att jag köpte en Suzuki DR650RSE -91 igår och ikväll beställt dubbdäck, continental TKC80. Ska gulla med den i helgen och sedan jä...r! Hoppas det funkar!
Let it snow, let it snow, let it snow...:tummenupp

Hur ska du dubba däcken? Jag tänkte också köpa såna men det blir endast för ren iskörning med hemmaslipade m6-skruvar och mutter.

Hur ska du dubba däcken? Jag tänkte också köpa såna men det blir endast för ren iskörning med hemmaslipade m6-skruvar och mutter.
har beställt "landsvägsdubbning" av däcken på dexon.se, strax under 200/däck. Hoppas det räcker i Sthlm, vill ju inte heller ha glashalt på asfalt och det är mycket barmark här ju... Om ambitionen hade varit isåka hade det blivit ngn form av endurodubb. Tror jag.
Sugen på att testa din variant på sporthojen men det får vila lite än så länge :-)

Köpte också ett par TKC 80 till min Suzuki, inga dubbar på dem än men ska ringa runt till däckverkstäderna i trakten till veckan och försöka få till någon typ av rally-/endurodubbning. Så det kommer inte funka mycket för asfaltsåka men hoppas det blir kul på sjön, i terrängen och halvt igensnöade grusvägar :)

Tyvärr regnade snön bort i går och det blev höst igen här...

Vintersvålarna har kommit:yoparty! Ser nästan lite snåldubbat ut, vi får väl se hur det biter...:crash
bild (1).jpg

Lite snöigt och halt på småvägarna i morse, funkade alldeles utmärkt. Fick pressa på lite för att sladda. Så, so far, so good... :tummenupp
Däcken är annars lite "klumpiga" på landsväg men det får jag väl ta.

Har köpt en suzukidr350s års mod 91, funderar på att dubba ett par biltema enduro däck, som du gjort tror du det funkar för iskörning samt skogsvägar,verkar ju funka bra på landsväg :tummenupp

Har köpt en suzukidr350s års mod 91, funderar på att dubba ett par biltema enduro däck, som du gjort tror du det funkar för iskörning samt skogsvägar,verkar ju funka bra på landsväg :tummenupp
Har högst begränsad erfarenhet. Skulle tro att man ska ha längre dubb på is. I skogen så länge det är snö/lera/gropigt vete fasen om man behöver dubb alls. Långa isåfall om det är hårt underlag..?
Mina landsvägsdubb är mera slir- och sladdskydd än brutalgrepp.

Har högst begränsad erfarenhet. Skulle tro att man ska ha längre dubb på is. I skogen så länge det är snö/lera/gropigt vete fasen om man behöver dubb alls. Långa isåfall om det är hårt underlag..?
Mina landsvägsdubb är mera slir- och sladdskydd än brutalgrepp.

ok dubbade för nåt år sedan däck till en 4-hjuling kina hoj som du gjort på däckfirma med bildubb,som jag körde med till jobbet, funkade bra så länge det var plogat,men när det kom mycket nysnö en gång var det problem den sladdade rätt rejält, men hem kom jag :) nu vet jag inte om kanske en offroad driver bättre, får prova se

135199_495070030525120_1562745333_o.jpg303297_428898503808940_1102450922_n.jpg här är en bild på hojen :)

Last edited:
:tummenupp
Mina har fetmönster så jag tror de funkar bra på snö. Det får väl komma lite mer lappmögel så jag får testa...

Jag kör med metzeler Six Days Extreme på min endurohoj. Odubbat. Dom funkar kanon på snön tycker jag! :tummenupp

Det visade sig igår att det största bekymret på större vägar är saltkladdet på glasögonen och inte däcken...

:tummenupp Inväntar en recension.
Nu så: Här i Tjockhult har vi ju både haft halka, blöt asfalt, småvägar med modd och ren, fin vinterväg redan. Funkar utmärkt till allt! Jag hör ju visserligen inte till "sladd- bus- och rejsagänget" men kör dagligen, överallt. Bra grepp både i kurvor och rakt, varnar lååångt innan släpp. Fegkörde i början men blir tryggare och tryggare. Och Sukkan verkar trivas i kylan den med. NÖJD!:tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park