Gustav O skrev:2355589Men du kör ju V-twin?![]()
Jo, men inget 90-graders dieseljunk!!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gustav O skrev:2355589Men du kör ju V-twin?![]()

Lite OT men vi jämförde tider från en vanlig laptimer med transpondersystemet på Gelleråsen förra veckan och det skilde 1/100 vilket troligtvis beror på avrundningen i laptimern till hela hundradelar (transpondersystemet visare tusendelar).Ballou skrev:Sen ska man komma ihåg att din och min tid är registrerad med transponder och inte ett gökur som går på anabola som tycks vara så vanligt på sporthoj.com![]()

Med laptimer eller transponder så får man tiderna digitalt, med gökur så avläses gökurets digitala tider med en analog blick som sedan konverterar denna fil i hjärnbarken, beroende på vem som avläser gökuret och status vän/fiende så diffar gökurstiderna plus minus 13% linjärt.sandstream skrev:2356305Lite OT men vi jämförde tider från en vanlig laptimer med transpondersystemet på Gelleråsen förra veckan och det skilde 1/100 vilket troligtvis beror på avrundningen i laptimern till hela hundradelar (transpondersystemet visare tusendelar).
Med gökur däremot verkar vem som helst kunna köra fort![]()
GSXR1100R skrev:2356423Med laptimer eller transponder så får man tiderna digitalt, med gökur så avläses gökurets digitala tider med en analog blick som sedan konverterar denna fil i hjärnbarken, beroende på vem som avläser gökuret och status vän/fiende så diffar gökurstiderna plus minus 13% linjärt.
Exempel: Bosse ball har polaren Pär som klockar med gökur, han får 1.30 på Åsen i Gul grupp dvs 90 sekunder - 13% kompisavdrag ger 78.3 sekunder dvs 1.18.3, denna siffra bearbetas sedan med tre stora stark och filen överföres till Sporthoj.com nu putsad till 1.12.
Min polare klockade mig i GUL grupp under BW på Åsen, jag körde låga 1.12 tider med en Virago 250R trots att det var mycket trafik på banan.
Om jag hade haft RR licens och en RR hoj hade jag lätt kapat 10 sekunder per varv.
/Bosse Ball
GSXR1100R skrev:2354576På varv 178 under ERF 4 på Knudan satte jag PB med 1:09.929, det tog bara 5 år att komma under 1.10![]()
Jepp, laptimers är ett satans påfund. Alla kör sämre med en sådan än utan.sandstream skrev:2356305Lite OT men vi jämförde tider från en vanlig laptimer med transpondersystemet på Gelleråsen förra veckan och det skilde 1/100 vilket troligtvis beror på avrundningen i laptimern till hela hundradelar (transpondersystemet visare tusendelar).
Med gökur däremot verkar vem som helst kunna köra fort![]()
Och vem är det?Maverick_ou812 skrev:...Kollade också SRW idag. Vet vem som är snabbast i röd och han körde 1:12,6 som snabbast men 1:13 regelbundet. Konstigt att alla dessa 1:10 förare aldrig är på banan.![]()
Clownen hann köra innan jag började klocka och japp han gör nog 1:10.Robz skrev:2357063Och vem är det?
Var där som hastigast o tittade på de första passen och tror Clownen var där i Röd - han bör göra ca 1.10
Vi sågs på Knudan idag oxå - några tider där?![]()

Jag ska krossa dig på Knudan med en ångvältRobz skrev:2357063Och vem är det?
Var där som hastigast o tittade på de första passen och tror Clownen var där i Röd - han bör göra ca 1.10
Vi sågs på Knudan idag oxå - några tider där?![]()

Fast då är det ju inte V-twinen det var fel på utan dieseljunket.oscar skrev:2356287Jo, men inget 90-graders dieseljunk!!![]()

Jaja... jag tycker om dig också, på något konstigt freudianskt visGSXR1100R skrev:2357721Jag ska krossa dig på Knudan med en ångvältGe fan i att wheela på rakan
![]()
Kungen skrev:2357747i vissa fall kan man använda almanacka med. den funkar alltid.
ett stort grattis till misil piloten som körde under 1.10
och till superlight som körde en femma hörde jag.
kanske det är dags att inse att det italenska skitet inte är något att ha (Shit nu får jag problem med alla som kör italienskt här) men men
hade varit kul o se hur fort du kör med din superdupertrimmade italienska stallion på knudan.

oscar skrev:2356287Jo, men inget 90-graders dieseljunk!!![]()

På förra årets kval hade det väl räckt till plats 26-28 på R600-kvalet. Tydligen hade ju Per Björk kört 1.03 på träningen nu på Knutstorp.Buspojke skrev:2358139Inte för å va sån nu, men jag körde 1:09r när vi var nere och tränade den 1/8... Har aldrig kört banan på tid innan, ville bara slå JockeS som körde 1:10 på passet innan... Hur långt, eller kort, hade det stått sig på ett R600 SM tror ni?
Bonn-sist m.a.o.samuel w skrev:2358180På förra årets kval hade det väl räckt till plats 26-28 på R600-kvalet. Tydligen hade ju Per Björk kört 1.03 på träningen nu på Knutstorp.
Ganska kort för o vara taskigt uppriktig,någonstans runt 20-25 plats om mitt minne inte sviker mig heltBuspojke skrev:2358139Inte för å va sån nu, men jag körde 1:09r när vi var nere och tränade den 1/8... Har aldrig kört banan på tid innan, ville bara slå JockeS som körde 1:10 på passet innan... Hur långt, eller kort, hade det stått sig på ett R600 SM tror ni?

I sprintlopp är 1.09 en rätt medioker tid, men om du kan spika 1.09-1.10 i en timme på raken ggr 2 pass med halvslitna däck så är du ett ERF ämne.Buspojke skrev:2358139Inte för å va sån nu, men jag körde 1:09r när vi var nere och tränade den 1/8... Har aldrig kört banan på tid innan, ville bara slå JockeS som körde 1:10 på passet innan... Hur långt, eller kort, hade det stått sig på ett R600 SM tror ni?
Nja, det fixar jag nog inte utan en himla massa träning först... Körde 16 varv på 1:09-1:10, innan dess var det 1:12 och 1:13 tills jag körde egna spår och struntade i att följa andra...GSXR1100R skrev:2358597I sprintlopp är 1.09 en rätt medioker tid, men om du kan spika 1.09-1.10 i en timme på raken ggr 2 pass med halvslitna däck så är du ett ERF ämne.
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife