Äntligen snö.

Dom räknade med att ha snöstorm här ikväll/natt, varnar att man inte ska ut och köra bil om man verkligen inte behöver och har även tipsat om att ladda upp med värme ljus eftersom det kan bli strömavbrott....

-6*c i Söra Stockholm när jag gick upp (runt 08:30). Har sedan stigit för att spöregna resten av dagen. :huvet

Den här bilden tog jag kl 15:00 idag, ett par mil utanför Falun. Det har typ snöat sen dess...

...så snart kanske man får testa nya leksaken, das rev :banana

Ska bara sätta ihop den först.. :tomten

Last edited:
skoteridioten skrev:
Den här bilden tog jag kl 15:00 idag, ett par mil utanför Falun. Det har typ snöat sen dess...

...så snart kanske man får testa nya leksaken, das rev :banana

Ska bara sätta ihop den först.. :tomten

Jag vill ju också ha sådana leksaker!!! Får väl vänta tills nästa vinter eller något, då blir det nog en RX-1 Warrior eller liknande med turbo kit på, 260kuser, lagomt lång matta, herre jössen vilken rolig maskin :banana :banana

Det här är den första vintern som jag ser fram emot faktiskt! Köpte ju motard för några veckor sen, och jag fick med offroadfälgar med isdäck!! :banana

Ska fixa upp lite bilder som jag knäppte igår och idag sedan, så får ni se hur mycket det trillat ner på 2 dagar ;)

Hinkas skrev:
Ska fixa upp lite bilder som jag knäppte igår och idag sedan, så får ni se hur mycket det trillat ner på 2 dagar ;)

Nice! :) Brorsan var ute och körde igår. 10-15 cm snö. Gick bra på vägen iaf utan att stålen skrapade i.
Nu töar det dock...

Jag blev då paff i morse när jag hörde ett dånande & skrapande ljud utanför fönstret...visade sig att dom plogade snö!!! :huvet

uuuuuiiiiiihhh, vill inte ha nån snö juh!! :(

crashtestdummy skrev:
Nu faller den första snön i Örebro.
Äntligen, det innebär att det inte är höst längre utan vinter, och då vet man ju att våren snart är här och man kan köra hoj igen :banana
fyfan för snöslask och skit.. :huvet

du var lite väl optimistisk tycker jag. För mig är det 7månader tills säsongen startar om :gnissla.

Ogre skrev:
du var lite väl optimistisk tycker jag. För mig är det 7månader tills säsongen startar om :gnissla.
här är det 6 månader till nästa säsong om det går att åka i april som det gjorde i år. FYfan ett halvjävlaår. :död

Dock grymt kul att fara och sladda med de slöa fordonen med 4 hjul..
På natten och massa nysnö.. kan det bli mycket bättre (på vintern!) ?

Bara jobbigt då man inte har nån skoter! Var ute förr idag med 500:an och försökte köra på dom isiga vägarna,man komme sig ju ingenstans,men å andra sidan äre ju kul att sladda :tungan
Men i vinter blire ut och plumsa i djupsnö med moppen,förresten om nån i skellefteå sitter på ett par billiga isdäck för ett par hundringar,21" och 19" så äre bara att skicka PM :D

Sådär, nu fick jag äntligen tid att sätta mig vid datorn hemma också och lägga upp bilderna. Sista bilden är dagen efter "snöstormen" alltså, har trillat ner ca 30cm, och det ligger kvar än! =)
Inte sådär jätte bra bilder, dom är tagna med mobilen... Plus att jag var tvungen att halvera storleken på bilderna för att få upp dom.

Bifogat

• DSC00015.JPG
    DSC00015.JPG
    76.1 KB · Visningar: 23
  • DSC00016.JPG
    DSC00016.JPG
    72.1 KB · Visningar: 27
  • DSC00017.JPG
    DSC00017.JPG
    88.3 KB · Visningar: 26
  • DSC00018.JPG
    DSC00018.JPG