ÄNTLIGEN - Norrman for president!

Pinky skrev:
Många här inne vet väl med sig att "väglusar" inte är dom direkt vassaste trafikanterna..ex: 50+ fruntimmer som ligger i 68 på 70 väg, hur bra tror ni hon löser en undanmanöver med sladd och lite goa grejer? Jag gissar på tvärnit, blundar och hoppas på det bästa.

Men du, tror du att "väglusen" blir säkrare om man stressar personen att köra fortare?

Har själv jobbat som bud förresten och den främsta lärdomen därifrån är att det är helt meningslöst att hetsa upp sig över hur andra människor kör. Man stressar bara upp sig själv i onödan. Dessutom, alla gör fel i trafiken förr eller senare, även du.

Coola Ola skrev:
Men du, tror du att "väglusen" blir säkrare om man stressar personen att köra fortare?

Har själv jobbat som bud förresten och den främsta lärdomen därifrån är att det är helt meningslöst att hetsa upp sig över hur andra människor kör. Man stressar bara upp sig själv i onödan. Dessutom, alla gör fel i trafiken förr eller senare, även du.

Men du, har jag sagt att jag brukar stressa "väglöss"? Kan ju fortfarande irritera mig på dom utan att stressa någon. Kör upp i röven på dom nån sekund, flyttar dom sig åt sidan kör man om. Ligger dom kvar släpper man av litegrann och håller avstånd och väntar på tillfälle att köra om.

Självklart gör även jag fel i trafiken ibland men ser då till att trafikanten som drabbades av min dåliga körning får en ursäkt, vilket inte verkar vara standard bland dom svenska bilisterna som helt ovetandes kör vidare som inget har hänt (denna typen av förare brukar dessutom köra ganska långsamt,, kan ju bero på att dom känner sig osäkra i trafiken och borde därför åka buss istället) :mad: :mad:

Kan ni sluta gnälla om vad vi har skrivit,
självklart(?) är det ingen här som skulle ha gjort så

ta inte det som skrivs här på för stort allvar
obligatorisk " :rolleyes: " i varje inlägg snart?

alla? här har blivit frustrerade av sniglar i trafiken
därför har vissa (bl a jag) svarat som vi har gjort.

som sagt, ta det inte på för stort allvar.

lejfan skrev:
Jag ser INGEN anledning att öka farten pga. att någon vill köra
fortare än du själv. Vill man vara snäll kan man gå åt sidan om
det finns möjlighet till det. Men jag skulle fan aldrig röra en människa
pga. en sån småsak.

Ni kan väl hålla med om att det för många människor vore dumt att öka
farten då dom isåfall skulle köra fortare än vad dom säkert bemästrar.

dom kan köra in i nån parkeringsficka och vänta där tills det är minsta möjliga trafik på vägen och sen köra..

lejfan skrev:
Jag ser INGEN anledning att öka farten pga. att någon vill köra
fortare än du själv. Vill man vara snäll kan man gå åt sidan om
det finns möjlighet till det. Men jag skulle fan aldrig röra en människa
pga. en sån småsak.

:fakta

MestHemlig skrev:
dom kan köra in i nån parkeringsficka och vänta där tills det är minsta möjliga trafik på vägen och sen köra..

Men lägg av, ska man gå in i en parkeringsficka så fort det kommer någon dåre bakom och stressar en?

Oddjob skrev:
Kan ni sluta gnälla om vad vi har skrivit,
självklart(?) är det ingen här som skulle ha gjort så

ta inte det som skrivs här på för stort allvar
obligatorisk " :rolleyes: " i varje inlägg snart?

alla? här har blivit frustrerade av sniglar i trafiken
därför har vissa (bl a jag) svarat som vi har gjort.

som sagt, ta det inte på för stort allvar.

Gör så här att nästa gång du tänker följa med drevet. Ta ett par djupa andetag, räkna till tio och fundera sen igenom om det...:

• ...verkligen är så smart det du har tänkt att skriva...
  • ...är något som du faktiskt tycker eller om du bara försöker verka lite häftig...

Är du då fortfarande ens lite tveksam på ovanstående så skippa helt i att posta inlägget...

you wish

Magnus-Sthlm skrev:
...och ändå så såg jag dig bara i backspegeln hela förra sommaren ;)

har ju sagt till dig att backspeglarna ska vara vända bakåt, inte framåt...hehe.

Får du någon ordning på raketen? :argpådato .....har alla mina delar men dem ligger ute i Ångestmyra. Hoppas få tag på dem till slutet på månaden. vet du om någon ska ner i garget idag (onsdag) tänkte kapa lite i aktern på min pärla. :D

Blip skrev:
Men lägg av, ska man gå in i en parkeringsficka så fort det kommer någon dåre bakom och stressar en?

hur ofta ligger det någon och stressar bakom som INTE kommer om. menar dom här söndagsåkarna.. hur svårt kan det vara att gå ut i väggrenen eller bara stanna till om det är någon som har brottom?

När jag åker med flickan min brukar jag hålla mej i närheten av hastighetsbegränsningarna. men likförbannat om det kommer en bmw och lägger sig 30 cm bakom mej ser jag ju till att underlätta en omkörning. händer väll inte så ofta att jag stannar i p-ficka men jag går ut i väggrenen eller hjälper på annat sätt.

Tyvärr fattar inte alla det trots att det är något man får lära sig på körskolan!

RedBaron skrev:
Okej.....

Då har ni inga problem med att jag och polarna piskar upp puckon som stuntar på olämpliga ställen antar jag.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :Bugar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...