ÄNTLIGEN - Norrman for president!

lejfan skrev:
Ni kan väl hålla med om att det för många människor vore dumt att öka
farten då dom isåfall skulle köra fortare än vad dom säkert bemästrar.

Men kan de inte bemästra hastighetsbegränsningen borde man inte ha körkort.

Det var säkert någon som lekte minipolis och skulle jävlas o inte släppa förbi honom.

Last edited:
Nu vet man ju som sagt bara den enda sanningen dvs aftonbladet.
Kan ju faktiskt vara så att gubben aktivt försökt hålla norrbaggen bakom sig och medvetet jävlats med extremt låg hastighet, vem vet, sånt händer...

Boffen skrev:
Men kan de inte bemästra hastighetsbegränsningen borde man inte ha körkort
Hastighetsbegränsningen är inte en påbjuden hastighet utan den maximalt tillåtna. En gigantisk skillnad som många verkar ha svårt att förstå.

Betänk att de sista 2 milen innan Svinesund är nerlusad med kameror på 80-väg. Böterna är skyhöga så där tar man det lugnt.

Jag har råkat ut för samma sak då jag körde om en lastbil en bit innan ett vägbygge, han vägrade tolerera att jag körde i laglig hastighet förbi bygget. Jag jävlades medvetet med honom eftersom han inte kunde visa vägarbetarna eller mig respekt. Så jag höll honom bakom mig i laglig hastighet till Svinesund där vi stannade för att pröjsa vägtull och då flög han ut och började slå på rutan och skrika. Jag log och körde vidare.

Boffen skrev:
Men kan de inte bemästra hastighetsbegränsningen borde man inte ha körkort.

Det var säkert någon som lekte minipolis och skulle jävlas o inte släppa förbi honom.

Till viss del kan jag hålla med.
Jag blir också irriterad på folk som kör sakta när jag vill köra fort,
men det finns ju en gräns mellan tanke och handling, tack och lov. :)

Men framgick det att han körde under hastighetsbegränsningen då?

Väglöss...

Jag önskar ALLTID att jag har en hydraulisk kolv ansluten till en lämpligt stor järnbalk som kan flytta alla idioter som kör sakta ner till där dom skall vara..
Dvs i diket...
Sverige är ett jäkla präktigt land där ingen får vara bättre än andra, och att marioteten alltid ska anpassa sig til några få % skevrötter som inte kan sköta sig....
Dvs några få kan inte framföra fordon i en högre hastighet än 70.
Altså har vi en nominell hastighetsbegränsning där så att INGEN ska få åka fortare än det.....
Det betyder i praktiken att en akademiker med nytt körkort får köra i samma hastighet som en som har kört i 30 år...
Undrar om samma mäniska skulle acceptera samma lön efter 30 år.......... :va

Listan kan göras jävligt lång tyvärr......

Hoppas föresten att den där väglusen har ont i huvet.... för det är där han är dum...... :tummenupp

sandstream skrev:
Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.

Eller också träffar man bilen framför...
Tänkte bara på alla puckon som inte kan hålla avstånd när det där hala vita dräller ner från himlen.. :rolleyes:
3 st multismällar på E4 norrut från Sthlm-Uppsala var det väl i år..
Eller alla som nödvändigtvis måste hålla nästan tre meters lucka på 2-1 vägen trots att trafiken flyter i 90 på 70-begränsningen.. :gnissla

VRM Roffe skrev:
Jag önskar ALLTID att jag har en hydraulisk kolv ansluten till en lämpligt stor järnbalk som kan flytta alla idioter som kör sakta ner till där dom skall vara..
Dvs i diket...
Sverige är ett jäkla präktigt land där ingen får vara bättre än andra, och att marioteten alltid ska anpassa sig til några få % skevrötter som inte kan sköta sig....
Altså har vi en nominell hastighetsbegränsning där så att INGEN ska få åka fortare än det.....
Det betyder i praktiken att en akademiker med nytt körkort får köra i samma hastighet som en som har kört i 30 år...

Listan kan göras jävligt lång tyvärr......

Hoppas föresten att den där väglusen har ont i huvet.... för det är där han är dum...... :tummenupp

Enligt dig är man alltså bättre ju fortare man kör och min farfar som har kört prickfritt i 60 år ska få köra fortare än vad du får. Du har verkligen koll på bitarna :tummenupp

Magnus-Sthlm skrev:
Enligt dig är man alltså bättre ju fortare man kör och min farfar som har kört prickfritt i 60 år ska få köra fortare än vad du får. Du har verkligen koll på bitarna :tummenupp

Javisst !
Då slipper jag ha han framför mig :7peta
Vilket är det troliga fallet annars.. :pannkyss

Gustav O skrev:
Hastighetsbegränsningen är inte en påbjuden hastighet utan den maximalt tillåtna. En gigantisk skillnad som många verkar ha svårt att förstå.
Ja, fast i ärlighetens namn så är det ju inte heller så att det är valfri hastighet upp till den påbjudna hastigheten. En 70 km/h-skylt innebär inte att du själv kan variera din hastighet i intervallet 0-70 km/h enbart efter eget tyckande. Är det inget fel på väglag, sikt, fordonet eller liknande så ska man hålla den påbjudna hastigheten. :fakta

sgtpepper skrev:
Ja, fast i ärlighetens namn så är det ju inte heller så att det är valfri hastighet upp till den påbjudna hastigheten. En 70 km/h-skylt innebär inte att du själv kan variera din hastighet i intervallet 0-70 km/h enbart efter eget tyckande. Är det inget fel på väglag, sikt, fordonet eller liknande så ska man hålla den påbjudna hastigheten. :fakta
Förvisso men jag har svårt att se att man tex kan bötfällas fr säg 60 km/h på 70-väg vilket ju maximalt är vad som krävs för att folk ska balla ur totalt. Själv kör jag nästan alltid lite för fort men hetsa andra förare är något jag verkligen försöker undvika.

Om svensken höll hastighetsgränsen så är det ju inget att lipa över! Om han (norrmannen) var så jävla tuff så kunde han ju säkert ha hittat ett sätt att köra förbi! Synd att det inte var mig han boxade på...

Dumfan! Skäms över mitt hemland...

jag tycker människor ska försöka vara lite snällare mot varandra och acceptera att vi kör olika utan att slåss om det.

det behöver faktiskt inte vara så svårt för en långsam att akta sig lite eller för en snabb att kanske ta det lite lugnare förbi.

ha en underbar sommar allihopa! :)

Om man blir så förbannad så att man måste stryka i för nån för att de kör sakta, så kanske det är läge att fundera lite över sin psykiska hälsa?

VRM Roffe skrev:

Menar du att man automatiskt skulle vara bättre på att köra bil/mc p.g.a. att man är akademiker? Visst kan det vara en indikation på att det finns lite mer i huvudet på denne, men lite farligt att generalisera så.

Orca69 skrev:
Om man blir så förbannad så att man måste stryka i för nån för att de kör sakta, så kanske det är läge att fundera lite över sin psykiska hälsa?
Typ...

Akademiker

Sandstrom skrev:
Menar du att man automatiskt skulle vara bättre på att köra bil/mc p.g.a. att man är akademiker? Visst kan det vara en indikation på att det finns lite mer i huvudet på denne, men lite farligt att generalisera så.

Nej det är tvärt om enligt flera körskolelärare jag känner.....
Dom är duktiga på att läsa läxan men skitdåliga på att köra...
:tomten

Många här inne vet väl med sig att "väglusar" inte är dom direkt vassaste trafikanterna..ex: 50+ fruntimmer som ligger i 68 på 70 väg, hur bra tror ni hon löser en undanmanöver med sladd och lite goa grejer? Jag gissar på tvärnit, blundar och hoppas på det bästa.

Säger inte att jag är nån mästare själv men pga av mitt motorintresse ligger det i min natur att träna och leka på just såna här saker.

Kanske är det därför som många här inne som tänker på samma sätt som mig anser att vi framför ett fordon säkrare i 80km/h än vad väglusen som håller 68 km/h gör.

Bror duktig som håller hastigheten enbart för att man SKA göra det och mer än gärna blockar någon med flit kan dra åt helvete. Hade många dagar på budbilsjobbet då man önskade att en del trafikanter skulle sladda av vägen, köra in i ett träd och helt enkelt dö så dom slapp förpesta min tillvaro.
Kalla mig gärna egoist och idiot men tänk er själva att det står nån jävel och stör er 8 timmar om dagen när ni sitter på erat kontor och försöker arbeta.

Nu har jag dock slutat köra budbil så min toleransnivå i trafiken är väl lite bättre nu för tiden, har för övrigt aldrig slagit någon medtrafikant :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT